K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2013, 00:11   #1
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Question Hvor skal jeg starte ?

Jeg har fået førtidspension siden januar 2010 og vil nu gerne afklares i hvad jeg kan og ikke kan. Hvor skal jeg henvende mig og hvem kan evt. svare på hvad jeg må og ikke må? Jeg er på den nye pension og ved at jeg kan risikere at miste den hvis jeg indgår i for meget, jeg tænker evt. noget praktik til at starte med og måske senere en elevplads for at komme ud i arbejde hvis jeg kan klare det.

Så mit spørgsmål er: Hvor skal jeg henvende mig for at få hjælp til at komme videre ?
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 00:50   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er jo, som du sikker ved, kommet nye regler. Disse regler gør, at du kan komme på et ressourceforløb fordi du er under 40 år. Du får førtidspension mens du er på ressourceforløbet, og forløbet kan planlægges præcis så skånsomt som du nu har brug for...

Du skal henvende dig på kommunen - i første omgang kan du ringe dertil, og bede om en tid hos en sagsbehandler.
På det møde kan du fremlægge dit ønske, og sammen kan i finde ud af alt det praktiske.

Kender en anden førtidspensionist på nye regler, der netop også har søgt om et ressourceforløb.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 00:52   #3
nocturne-igen
Ved at vænne sig til K10
 
nocturne-igens avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
nocturne-igen er ny på vejen
https://www.borger.dk/Sider/Loentils...sionister.aspx
http://www.foertidspensionister-i-job.dk/
nocturne-igen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 01:21   #4
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Man kan jo også begynde med at "afprøve" sig selv, eks. gennem frivilligt arbejde.
Så er man måske klædt lidt bedre på i forhold til sine egne forventninger, når man står overfor kommunen.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 11:22   #5
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Ja hvad med at prøve enten med frivilligt arbejde eller et lille fritidsjob, i første omgang? Så kan du jo se hvor meget du kan klare.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 20:24   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal henvende dig på jobcenteret....så vil de afgøre om du kan blive afprøvet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 20:34   #7
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Tak for hjælpen alle sammen.. Vil starte med at henvende mig til min sagsbehandler og høre om det stadig er den sure ***** eller om jeg har fået en ny og ellers henvender jeg mig på jobcenteret
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 20:46   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg skrev også bare jobcenter fordi det normalt er der de beder en om at henvende sig...og så formidler de sagen videre....

Du skal bare vide at du ikke kan forlange at blive afklaret....det er noget de afgøre....mere så du ved det på forhånd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
starte rp Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 26-09-2011 04:28
hvor skal man starte... martine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-10-2010 22:19
Jeg skal starte i fleksjob idag am Jeg har fået job. 4 20-09-2006 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension