K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2013, 19:44   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Tør man mon håbe?

Jeg er idag blevet ringet op af min sagsbehandler. Alle mine papirer er nu blevet indhentet og været omkring lægekonsulenten.
Jeg er blevet afklaret.
Afklaringscenter og psykiatri har begge skrevet, at min tilstand er stationær og de ikke ser nogle muligheder for forbedring. Heller ikke nogen form for behandling.
Lægekonsulenten har skrevet, at han finder min situation stationær uden muligheder for at vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Han vurderer heller ikke, at der er mulighed for at arbejde selv med store skåne hensyn.
Det samme har afklaringsstedet samt psykiatri vurderet.

Reabiliteringstemaet har kort kigget på sagen og talt med min sagsbehandler og meddelt, at min sag ligger til pension.

Dog ikke truffet nogen afgørelse.

Jeg får nu min sag tilsendt for at skal udfylde nogle ting. Derefter skal min sag på formøde her om 14 dage og jeg vil derefter blive indkaldt.

Hvorfor de allerede har set kort på sagen, aner jeg ikke.

Min sagsbehandler var eller meget positivt og meddelte at trods den nye reform, ville hans bud være, at jeg fik pension.

Hvad tænker I med sådanne udtalelser?

Jeg er forresten kun 34 år og er udelukkende psykisk belastet.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 19:52   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder da positivt!

Det vigtigste er ofte, at ens sagsbehandler er enig i, at pension er vejen frem.
Alt bøvlet opstår som regel, når sagsbehandleren sætter sig på tværs.

Og din sag er jo skabt på baggrund af reglerne fra før 2013, så der er gode chancer for, at den kan afklares uden yderligere efter 2013. Så det vælger jeg at tro på!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 20:08   #3
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg forstår ikke helt det med, at min sag er skabt ifht reglerne fra før 2013?
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 20:30   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Din sag har jo været længe undervejs - du står ikke lige og er kommet op på kommunen, hvilket er en STOR fordel.
Der ligger jo allerede en sygehistorie på dig fra sidste år (og muligvis før det), hvilket gør det lettere nu hvor vi skriver 2013.

Dem der kommer ind nu, efter 2013 og som først nu skal til at have gang i en sag, de får meget MEGET svært ved at få et ben til jorden.

Så jeg mener bare, du har en stor fordel, hvorfor muligheden for førtidspension ikke er umulig.
Igen, ulig dem der først har henvendt sig på kommunen i dag og som er ukendte i systemet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 13:23   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Din sag har jo været længe undervejs - du står ikke lige og er kommet op på kommunen, hvilket er en STOR fordel.
Der ligger jo allerede en sygehistorie på dig fra sidste år (og muligvis før det), hvilket gør det lettere nu hvor vi skriver 2013.

Dem der kommer ind nu, efter 2013 og som først nu skal til at have gang i en sag, de får meget MEGET svært ved at få et ben til jorden.

Så jeg mener bare, du har en stor fordel, hvorfor muligheden for førtidspension ikke er umulig.
Igen, ulig dem der først har henvendt sig på kommunen i dag og som er ukendte i systemet.
Undskyld, at jeg lige springer ind i denne tråd
Men vil det sige, at hvis man har fået afslag på fleksjob den 22.12.12, så vil man komme på gamle fleksjob-regler? Min sag er nu i BAN. I øvrigt var min sagsbehandler selv chokeret over mit afslag, og sagde at der var brugt ekstra meget tid på min vurdering. Så håber BAN giver medhold
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 13:28   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Øhh, nu er du så inde i tråden om førtidspension

Der er ikke noget der hedder fleks på gamle regler, så får du fleks, bliver det nye regler.
Det med de gamle regler, er KUN for dem, der allerede ER i fleksjob. Når de mister jobbet engang, så kommer de også på nye regler. Alle ender på de nye regler før eller siden
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 15:06   #7
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Ja, jeg ved det, så undskyld til trådstarter og tak for svar fra dig Helene
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Turde man håbe?? tullepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 15-07-2013 15:12
Lov til at håbe... Mella Politik og Samfund 2 16-12-2008 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension