K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2013, 19:17   #21
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, om Fibromcs er gået videre med den tåbelige påstand en "overklog" sagsbehandler har smidt rundt med

Ha' en dejlig regnfyldt tirsdag aften derude alle sammen og hver eneste en

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle11 Se meddelelser
Jeg er da godt nok på den anden side af de 40, men hvad er da det for en påstand at komme med
Jeg synes du skal bede vedkommende sagsbehandler om at få det på skrift - alt for mange af dem er klogere end alle landets læger
Gå til dem, kæmp alt det du har lært og lidt mere til
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 20:38   #22
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Citat: Oprindeligt indsendt af FibroMcs:
Må spørge ... dem der har fået ftp... er i under 40..?? hvis ja.. Har i så terminal kræft.. for det er det eneste man får ftp nu påstår sagsbehandlerne..



Min sagsbehandler har brugt lignende argument, at jeg nærmest skal være døende for at få tilkendt FP. Han refererede til ny lovgivning (reform) - jeg kender ikke til det ordrette der er skrevet deri - men det må blive tolket af sagsbehandlerne, som værende nærmest dødsbetinget at få tilkendt FP, også efter de fyldte 40 år...

Jeg er blevet arbejdsprøvet i henhold til at kunne bestride kontoropgaver lavet hjemmefra (Jeg er ikke kontoruddannet). Jeg kunne arbejde imellem 0-10 timer ugeligt alt efter mit sygdomsforløb.

Er alt arbejde så ikk relativt - kan jeg gå på nettet et par gange om ugen og skrive et indslag bare her på k10 - ja så viser jeg jo en arbejdsfunktion...?! Min sygdom er meget svingende - (Den er stationær, men svingende i sit forløb).

Kaster det her spørgsmål / "dilemma" op, da jeg synes det er lidt omsonst at kommunen reelt kan give afslag på pension med den begrundelse, at jeg minimum kan arbejde nogle timer hjemmefra. Men nogle timer hjemmefra kan de fleste jo i et vist omfang klare ik.. eller...?

Ved slet ikke hvordan man kan argumentere mod en reform der siger, at bare to timers arbejde kan være nok til at skyde en lang pil efter pension....?!

Jeg vil gerne arbejde når jeg har en god dag - men har været syg igennem mange år og er nået dertil, at selvom jeg har gode dage, er der flere dårlige dage og det er jeg jo oppe imod, selv med en hjemmearbejdsplads.

Er der nogle som kan råde mig eller give en tanke/response.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 22:46   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Simsons ...

Det er en rigtig godt ide at oprette dine egne tråde i stedet for at overtage andres med egne spørgsmål....

Hver gang du går ind i andens tråd og spørger til egen sag...ja så er der en masse mennesker som modtager en mail om at der er nyt i den tråd....men det er jo ikke det de regner med hvis der er en helt anden bruger som spørger ind til sin egen sag...i en andens tråd..

Så det vil være en rigtig god ide at du spørger ind til din egen sag i din egen tråd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 13:44   #24
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Webmaster - Mit indlæg var en response på det skrevne af FibroMcs og Mulle11 - godt nok efterfulgt af et spørgsmål vedr. egen sag..

Jo, jeg skal nøjes med at kommentere, og så åbne ny tråd, hvis jeg ønsker svar på egen sag (som du har gjort for mig i tråden: Fleksjob - hvor mange timer... Tak.. (Troede ikke man måtte åbne for mange nye tråde - men nu forstår jeg, at det kan man godt så længe trådene placeres under den rigtige kategori.. ik..? - Jeg er stadig i lære på k10
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 15:42   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle11 Se meddelelser
I dag modtog jeg IGEN IGEN brev fra Jobcentret, og hvad vil de så nu med mig???

Jeg nåede knap at læse overskriften, så gik det lige pludselig op for mig, at jeg er tilkendt førtidspension fra d. 010513.
HOLLLLD DA HELT OP, HVOR BLEV JEG FRUSTRERET OG SAMTIDIG ENORMT LETTET.
Tænk at nu er min kamp med kommunen uigenkaldeligt slut, og jeg kan ånde lettet op og tage meget mere vare på mig selv og min fremtid
Jeg fatter knap endnu, at det kan være sandt, så mit brev er indtil videre nok blevet læst 10 gange, og jeg læser det samme hver gang

Jeg ønsker alle andre brugere herinde held og lykke med kampen ... håber også I når til mål med jeres sager

Hilsen fra
Mulle11
Tillykke Mulle11, glæd dig til at slippe kampen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 16:30   #26
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hvor godt! Mulle 11

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 18:15   #27
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tillykke Mulle11, glæd dig til at slippe kampen.
Mange tak Enteneller ... ja jeg nyder et helt nystartet kapitel af mit liv. Følelsen af at være "godkendt" som syg nok, er i sig selv en kæmpe lettelse
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så blev det min tur :) Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 59 03-03-2013 20:02
Så blev det min tur. :) solo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2011 12:48
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25
Blev ked af det.... Susanne2412 Alt det andet 10 18-07-2010 10:51
Så blev det min tur til at få et job Bitten Jeg har fået job. 13 04-04-2009 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension