K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2011, 13:08   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Hjælp. brev om ændring af førtidspension

har lige modtaget brev om ændring af min pension. som bliver noget mindre.

ved godt skat vil gøre hold i et beløb på 500kr. men som jeg ser det er det ikke det som ligger til grund for ændring..

de skriver om at Kapitalindkomsten er negativ, og at Aktieindkomst og udbytte er under 5000kr..

og må sige jeg intet forstår. så vil være glad for svar..

kan så lige oplyse at jeg er ved at få flytte bank. hvor jeg får overført min kapitalpension jeg har fra anden bank.. kan det være det som ligger til grund. ?
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 13:41   #2
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
har lige modtaget brev om ændring af min pension. som bliver noget mindre.

ved godt skat vil gøre hold i et beløb på 500kr. men som jeg ser det er det ikke det som ligger til grund for ændring..

de skriver om at Kapitalindkomsten er negativ, og at Aktieindkomst og udbytte er under 5000kr..

og må sige jeg intet forstår. så vil være glad for svar..

kan så lige oplyse at jeg er ved at få flytte bank. hvor jeg får overført min kapitalpension jeg har fra anden bank.. kan det være det som ligger til grund. ?
Mindre fradrag hvis du ikke betaler ind på din kapitalpension længere og ikke har rettet det på din forskudsopgørelse siden du fik ftp'en tilkendt? Kan være så meget. Ring og spørg Skat hvad der ligger til grund for det.. de bider altså ikke derinde
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 17:14   #3
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
at du flytter din kapitalpension fra et institut til et andet betyder ikke nogen ændring i dit skatteregnskab. PAL (pensionsafkastskatlov) bliver afregnet seperat, når pensionen giver afkast.

Har du i forbindelse med flytningen aftalt forøgelse af indbetalingerne eller formindsket disse vil dette selvfølgelig påvirke dit skatteregnskab.

at din kapital indkomst er negativ betyder du har flere renteudgifter end du har renteindtægter, dette opnås der også fradrag for og langt de fleste pengesinstitutter indberetter selv, men kan du se der er indberettet for få renteudgifter på din forskudopgørelse kan du jo rette den til og således opnå højere fradrag (husk at som udgangspunkt kan kun betalte renter fratrækkes, der findes dog undtagelser :-) ).

Udbytte er noget man får hvis man har aktier og de udelodder udbytte i forbindelse med årsregnskab.

Sidst redigeret af sourceful; 29-09-2011 kl. 17:21.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp ang brev fra Ankestyrelsen ladytass Alt det andet 5 08-02-2013 16:17
Ændring af førtidspension ? Dorte Guldager Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-08-2012 19:53
Fiasko for ændring af førtidspension Agnes XXX Politik og Samfund 3 07-10-2010 11:22
Fiasko for ændring af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 07-10-2010 11:10
Snart 5 år på kontanthjælp og ingen ændring i sigte - HJÆLP! Maro Alt det andet 30 02-09-2009 17:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension