K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 21:39   #21
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Somatiske lidelser

Et af de store problemer i psykiatrien er forvekslingen af en legenlig lidelse med en psykisk Ingen indhøster sig hæder ved at give psykoterapi til en hjernetumor eller antipsykotika til en hypotyreose. Nedenstående liste er en summarisk liste over de somatiske lidelser, der oftest forveksles med psykiatriske lidelser.


Neurologiske lidelser


1.Epilepsi, specielt temporallapsepilepsi
2.Dissimineret sclerose
3.Amyotrop lateral sclerose
4.Polyradikulitis ascendens


Endokrine sygdomme


1.Myxødem
2.Tyreotoxicose
3.Cushings sygdom
4.Addisons sygdom
5.Polycystiske ovarier


Fordøjelses systemet


Væskebalance, vitaminer og mangeltilstande
•Dehydrering og elektrolytforskyldelser
•Pellagra


Infektionssygdomme
•Meningitis, spec. viral meningitis
•Encefalitis
•Alle systemiske infektioner kan som udgang give delirium, spec. hos ældre skyldes det ofte en overset UVI.
•Syfilis (særdeles sjælden)


Luftvejssygdomme
•KOL kan give konfusion


Blodsygdomme


1.Perniciøs ænæmi kan give "Megaloblast madness".
2.Folinsyremangel

http://www.netpsych.dk/Articles.aspx?id=181

Somatiseringstilstande

Somatiseringstilstande er et overordnet begreb der dækker over en række af tilstandeder primært er karakteriserede ved mange uforklarede fysiske symptomer.
Beskrivelse:

•Vekslende symptomer fra forskellige organsystemer gennem mere end 2 år
•Påvirkning af funktionsniveau
•Patienten kan kun forbigående acceptere forsikring om at symptomerne ikke har fysisk årsag
•Ikke kun i forbindelse med anden psykisk lidelse
Det drejer sig således om tilstande hvor patienten er plaget af eller bekymret over fysiske symptomer, som patienten tilskriver en fysisk lidelse, men som lægen ikke finder fysisk baggrund for. Både patienten og de pårørende vil ofte være belastede af tilstanden.

Symptomer:
Mindst 6 uforklarede symptomer fra organsystemer
•Mavetarm kanalen
•Hjerte-kar-systemet
•Urinvejene
•Hud-og smertesymptomer
Typer af somatisering:
DF:45:Somatiseringstilstand
DF:45.2:Hypokonder tilstand
DF45.3 Somatoform autonom dysfunktion
DF:45.4:Kronisk somatoform smertetilstand
DF:44. Funktionelle lidelser
DF:48 Neurasteni

Årsager:
Der ses ofte en sammenhæng mellem akutte og kroniske belastninger og somatiseringstilstande. Der kan være en sammenhæng mellem traumatiske opvækstforhold og senere tendens til somatisering.

Forebyggelse og behandling:
Tidlig behandling og psykologisk bearbejdning af et traume samt undervisning om tilstanden kan forebygge kronifisering af somatiseringetilstande. Der er stort overlap mellem angst, depression og somatisering og ofte kan behandlingen være antidepressiv medicinsk behandling. Et nyligt udviklet behandlingstiltag til denne gruppe er Mindfulnessbaseret kognitiv terapi der bygger primært på stressreducerende teknikker kombineret med traditionel kognitiv terapi. Kognitiv terapi er også vist at være en effektivt behandling til denne gruppe.

http://www.psykiatri-regionh.dk/menu...?WBCMODE=Au_bl
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 21:42   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lotte68,

Hvor til vil I sende klagen ? Jeg bor ikke i København, men udenfor og min sag går indtil videre ok.

Er det nødvendigt at personificere en sagsbehandling, fremfor at klage over selve sagsbehandlingen i Københavns kommune og det du har været igennem ?? Du kan naturligvis føle at der er tale om personforfølgelse og det bør jo ikke finde sted. Du kan klage over de personer du vil, men hvad skal der gøres herved og hvilket svar/tiltag forventer du ?

Ps. En af mine diagnoser er iøvrigt Somatisering i psykisk forstand...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:11   #23
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Somatiske lidelser

Et af de store problemer i psykiatrien er forvekslingen af en legenlig lidelse med en psykisk Ingen indhøster sig hæder ved at give psykoterapi til en hjernetumor eller antipsykotika til en hypotyreose. Nedenstående liste er en summarisk liste over de somatiske lidelser, der oftest forveksles med psykiatriske lidelser.


Neurologiske lidelser


1.Epilepsi, specielt temporallapsepilepsi
2.Dissimineret sclerose
3.Amyotrop lateral sclerose
4.Polyradikulitis ascendens


Endokrine sygdomme


1.Myxødem
2.Tyreotoxicose
3.Cushings sygdom
4.Addisons sygdom
5.Polycystiske ovarier


Fordøjelses systemet


Væskebalance, vitaminer og mangeltilstande
•Dehydrering og elektrolytforskyldelser
•Pellagra


Infektionssygdomme
•Meningitis, spec. viral meningitis
•Encefalitis
•Alle systemiske infektioner kan som udgang give delirium, spec. hos ældre skyldes det ofte en overset UVI.
•Syfilis (særdeles sjælden)


Luftvejssygdomme
•KOL kan give konfusion


Blodsygdomme


1.Perniciøs ænæmi kan give "Megaloblast madness".
2.Folinsyremangel

http://www.netpsych.dk/Articles.aspx?id=181

Somatiseringstilstande

Somatiseringstilstande er et overordnet begreb der dækker over en række af tilstandeder primært er karakteriserede ved mange uforklarede fysiske symptomer.
Beskrivelse:

•Vekslende symptomer fra forskellige organsystemer gennem mere end 2 år
•Påvirkning af funktionsniveau
•Patienten kan kun forbigående acceptere forsikring om at symptomerne ikke har fysisk årsag
•Ikke kun i forbindelse med anden psykisk lidelse
Det drejer sig således om tilstande hvor patienten er plaget af eller bekymret over fysiske symptomer, som patienten tilskriver en fysisk lidelse, men som lægen ikke finder fysisk baggrund for. Både patienten og de pårørende vil ofte være belastede af tilstanden.

Symptomer:
Mindst 6 uforklarede symptomer fra organsystemer
•Mavetarm kanalen
•Hjerte-kar-systemet
•Urinvejene
•Hud-og smertesymptomer
Typer af somatisering:
DF:45:Somatiseringstilstand
DF:45.2:Hypokonder tilstand
DF45.3 Somatoform autonom dysfunktion
DF:45.4:Kronisk somatoform smertetilstand
DF:44. Funktionelle lidelser
DF:48 Neurasteni

Årsager:
Der ses ofte en sammenhæng mellem akutte og kroniske belastninger og somatiseringstilstande. Der kan være en sammenhæng mellem traumatiske opvækstforhold og senere tendens til somatisering.

Forebyggelse og behandling:
Tidlig behandling og psykologisk bearbejdning af et traume samt undervisning om tilstanden kan forebygge kronifisering af somatiseringetilstande. Der er stort overlap mellem angst, depression og somatisering og ofte kan behandlingen være antidepressiv medicinsk behandling. Et nyligt udviklet behandlingstiltag til denne gruppe er Mindfulnessbaseret kognitiv terapi der bygger primært på stressreducerende teknikker kombineret med traditionel kognitiv terapi. Kognitiv terapi er også vist at være en effektivt behandling til denne gruppe.

http://www.psykiatri-regionh.dk/menu...?WBCMODE=Au_bl
Tak for yderligere info.

Ja så er vi enige, det er nemlig somatiseringstilstande dem du nævner, men der kan også ligge fysisk sygdom til grund.
Mange mennesker med farlige mavesygdomme og andet ender faktisk med enten at dø eler være tæt på det fordi de ikke bliver undersøgt ordentligt, fordi systemet er så somatiseringsfikserede at de straks de ikke finder hurtigt en årsag bliver patienten sendt til psykiatrien.
Men de mangler også mange forsøgspersoner til deres forskningsprojekter på Liaison, så det er en smart måde at rekruttere en masse "forsøgskaniner" på.
Så kan man afprøve forskellige psykofarmika i årevis på sine ofre, og systemet får refusiom i årevis, da personen forbliver på kontanthjælp. Win-win for systemet.
Loose-loose for den syge og svage borger.
TERM-lægerne forsøger at somatisere alle patienter, også dem med en klar diagsose.

Men hvordan kunne jeg nogensinde være somatiseret???? - jeg har jo en fysisk nakkeskade dokumenteret på en MR-scanning og rigtig mange lægers udtalelser for at mine symptomer er forenlige med min sygdom.
Min sygsom står naturligvis ikke på nogen liste over noget der kan være forenligt med somatiseringstilstand, det er så langt ude.
Alligevel er jeg nu hypokonder, lider af somatiseringstilstand som kan varetages af Liaison-psykiatrien på Bispebjerg, som er samarbejdspartenre i projekter med arbejdsmediciner Marianne Borritz, som giver mig diagnosen.
I hendes verden eksisterer førtidspension ikke overhovedet.
Hun arbejder kun med projekter for arbejdsfastholdelse og imod førtidspension.
Hun arbejder sammen med Beskæftigelsesministeriet, Liaison, og Center for arbejdsfastholdelse.

Det er grostsk at selv en fysisk konstateret sygdom, som jeg har dokumentation for sort på hvidt, også kan blive kørt ud af hyopkondersporet - i guder hvor er vi så henne!!!

Vi skal virkelig være obs på at TERM-tilhængere forsøger at somatisere ALLE sygdomme, på den måde kan man undgå at indstille nogen til førtidspension overhovedet.

Det er også vigtigt at være obs på at den side du linker til er region hovedstadens hjemmeside, og de er en del af det system.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:13   #24
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Problemet i Denmark er, at efterhånden alt hvad man kommer med til lægen blive specificeret som somatiseringstilstande.
Sådan var det også med mig helt frem til den dag hvor jeg blev opereret og efterfølgende fik komplikationer er den alt for sent operation.
TERM modellen har til formål kun en ting: at spare penge på relevante og konkrete behandlinger, ikke andet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:16   #25
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Navne på Jobcenter-medarbejdere, som deltog i møde imod førtidspension

Fredag, den 25. marts 2011, kl. 9.00 – 14.15 fandt et "interessant" foredrag sted. Det hedder:

"Begrænsning af tilgangen til førtidspension Perspektiver og muligheder i den fremtidige indsats"

Deltagere fra Jobcenter Musvaagevej:

Fuldmægtig: Lars Blytækker (Sidder i visitationsteam på Musvaagevej hvor han tror han er gud)
Teamleder Edith Næblerød
Marlene Rasmussen

Ovenstående har til skræk og advarsel fået endnu flere fif til hvordan man omgås loven for ikke at tilkende en borger førtidspension.
Bare navnet på foredraget lugter langt væk. "Begrænsning af tilgangen…" hvad filan bilder de sig ind.
Man har da ret til førtidspension hvis man er kronisk syg uden arbejdsevne og lægerne har erklæret dette for fakta.
Det andet er ren svindel og humbuk!!!


Og omkring aftenens indhold på foredraget dukker sørme også det store TTA-projekt op - "Det store Tilbage til Arbejdet-Projekt".
http://www.arbejdsmiljoforskning.dk/...0tta%20projekt
Projektet er et samarbejde mellem Det Nationale forskningscenter for Arbejdsmiljø som er forankret i Beskæftigelsesministetiet og Liaison-psykiatrisk afdeling på Bispebjerg, samt Arbejds- og Miljømedicinsk klinik Bispebjerg hospital.
Herunder arbejdsmediciner Marianne Borritz, der på få timer gjorde mig til en hypokonder.
Jobcenter har hovedsageligt benyttet hendes Speciallægeerklæring i deres argument for ikke alle muligheder udtømte i min sag.
Hun må vist siges at være TOTALT inhabil i min sag.
Og så arbejder hun også sammen med Center for Arbejdsfastholdelse.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:45   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så denne tråd er så kun for jer 3 eks mig, da I ser ud til at kommunikere internt her ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:51   #27
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Fredag, den 25. marts 2011, kl. 9.00 – 14.15 fandt et "interessant" foredrag sted. Det hedder:

"Begrænsning af tilgangen til førtidspension Perspektiver og muligheder i den fremtidige indsats"
Lotte, det blev planlagt allerede i januar 2009: ( side 3 )
http://www.kk.dk/eDoc/Besk%C3%A6ftig...34/4272683.PDF
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:58   #28
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Lotte, det blev planlagt allerede i januar 2009: ( side 3 )
http://www.kk.dk/eDoc/Besk%C3%A6ftig...34/4272683.PDF
Tak for linket Caro, det vil jeg få hjælp til at gennemlæse hurtigst muligt, interessant.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 22:59   #29
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Problemet i Denmark er, at efterhånden alt hvad man kommer med til lægen blive specificeret som somatiseringstilstande.
Sådan var det også med mig helt frem til den dag hvor jeg blev opereret og efterfølgende fik komplikationer er den alt for sent operation.
TERM modellen har til formål kun en ting: at spare penge på relevante og konkrete behandlinger, ikke andet.
Nemlig, det er derfor den er så vellidt af Jobcenter og af hele systemet.
TERM-model = spare rigtig mange penge.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 23:07   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Der skal stå...på at IKKE igangsætte relevante og konkrete behandlinger.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension