K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2007, 21:00   #31
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Artikel Fyens Stiftstidende;

Minister ind i fejlbehandlet sag
Har kommunen handlet korrekt i fejlbehæftet sag om førtidspension? Det skal socialministeren nu se på
Af Rune F.B. Kristensen
ODENSE: Handicappede Lena Bæk Michelsen har fået en urimelig behandling af Odense Kommune.

Det mener byrådsmedlem Anna Rytter (EL), der nu via sin partifælle i folketinget Line Barfod vil rejse sagen overfor socialminister Karen Jespersen (V).

- Ministeren skal svare på spørgsmål om, hvorvidt hun mener, at Odense Kommune har handlet korrekt i denne sag, og om god forvaltningsskik er blevet tilsidesat, siger Anna Rytter.
Uden indtægt
Lena Bæk Michelsen-sagen kom til offentlighedens kendskab, da Fyens Stiftstidende skrev om hendes historie i juli. Fordi Odense Kommune på det tidspunkt nægtede at anerkende, at hun var uarbejdsdygtig og derfor ikke ville anerkende hende som førtidspensionist, stod hun uden indtægt. Det på trods af, at flere læger havde konkluderet, at hun var for syg til at arbejde.

Senere erkendte administrationen i Odense Kommune, at der var sket fejl i sagsbehandlingen. Men Lena Bæk Michelsen kan risikere et langt retsligt opgør, inden hun kan blive kompenseret økonomisk for de tab, hun har lidt i forbindelse med ikke at have modtaget førtidspension samt ikke have fået tilskud til de udgifter, hun har haft som handicappet. Og det kan ikke være rigtigt, mener Anna Rytter.
- Har ventet længe nok
- Sådan en retssag kan tage årevis, og det kan hun ikke blive ved med at vente på. Hun har ventet længe nok allerede, og nu må kommunen påtage sig sit ansvar, siger Rytter, der håber, at ministeren vil være enig og på den måde være med til at fremme sagens afgørelse.

- Det eneste rigtige at gøre nu er, at Odense Kommune hurtigst muligt får godtgjort Lena Bæk Michelsen for de tab, hun har lidt, siger Anna Rytter, der mener, at sagen igen understreger behovet for en ombudsmand i Odense Kommune, som borgerne kan henvende sig til, når de føler sig dårligt behandlet.
Man kan godt klage
Socialrådmand Erik Simonsen afviser idéen om en ombudsmand alene for socialområdet.

- Der findes allerede klageinstanser, påpeger han.

Men Simonsen vil gerne være med til at diskutere idéen om en generel ombudsmand for hele kommunen.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 23:06   #32
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Det lyder som godt nyt. Jeg håber for dig, at der kommer skred i tingene nu. I hvert fald kan rådmanden da ikke blive ved med at påstå, at han ikke ser klager længere.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2007, 16:55   #33
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Advokatvurdering

Går i disse dage og cirkler lidt rundt om mig selv - skal/skal ikke????

Jeg har fået en vurdering af min sag ved en dygtig advokat (www.helsinghoff.dk). Jeg kan se på:

http://www.folkebladet.dk/index.php?vs=ar&id=3884

at de er fuldt kompetente til at tage min sag, men.........

Er det nu jeg skal sætte advokat på eller skal jeg vente?

Advokaten skriver bla. "Med mit store erfaringsgrundlag indenfor sociale sager af denne karakter er jeg dog forundret over at hun ikke for lang tid siden er blevet tilkendt helbredsbetinget førtidspension."

Status ligenu er at jeg får sygedagpenge igen - og allerede nu har kommunen igen svigtet deres opfølgningspligt. Har intet hørt siden 12. juli. Min fagforening har kontaktet kommunen som siger, at min (ellers nye) sagsbehandler er langtidssygemeldt, jeg har en midlertidig nu som ikke kan nå at gøre noget, og så er der nyansatte pr. 1. oktober.

Men det er altid rart at vide, at jeg kan få en advokat til at rykke omgående, når jeg siger go!

EDIT/ADMIN SATURN: trådens side 4, redigeret tilbage på "sporet", så den nu igen, udelukkende handler om sit hovedemne.
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2007, 18:25   #34
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Nyt i sagen

Jeg har modtaget 18 siders redegørelse fra kommunen.

Rigtigt ærgeligt, at den fremstår med betydelige fejl og omgåelser af kendsgerninger. Meeeeeeeeeeeeeeeen.......... Så skriver jeg da bare igen - denne gang 7 sider som er sendt til rådmand, byråd, Karen Jespersen, Line Barfod og Anne Baastrup med kopi til TV2-fyn og Fyens Stiftstidende.

Kommunen skriver bla:
Sagsbehandler erindrer ikke at der har været indsigelser mod sociallægens beføjelser. Afsnittet finder anledning til at tilkendegive, at såfremt der foreligger indsigelser mod lægeligt eller andet materiale, vil de give anledning til en undersøgelse. Det bemærkes, at LM's indsigelse ikke fremgår af journalen.

Kigger man så i journalen fra partshøringen, står der;
Med hensyn til den socialmedicinske vurdering mangler inddragelse af flere undersøgelser, bla. den der bekræfter diagnosen Ehlers-Danlos syndrom.

Jeg har valgt at scanne journalen ind og vedhæfte mail til ovenstående personer.

Det vil sige at nu har disse personer SET DOKUMENTATION for usandheder, hvilket jeg formoder får dem til at rykke (optimist som jeg er)

Bare lige nyt fra fronten


Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2007, 12:35   #35
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
mail sendt 10. oktober 2007

Kære Karen Jespersen

Den 15. august skrev du til mig "Har du prøvet at bede Socialministeren om en vurdering (førtidspensionsreglerne hører under socialministeriet)?

Den 16. september skriver du - efter du er blevet socialminister - "Jeg vender tilbage".

Jeg skal venligst forespørge om, hvilke tiltag der er sket i min sag, samt om Du har udbedt en redegørelse fra Odense Kommune.

Jeg har forståelse for at du har travlt som nyudnævnt minister, men det vil være dejligt med en indikation om, hvorvidt der er sket yderligere i min sag, f.eks indhentelse af redegørelse fra Odense Kommune.

Jeg mangler desuden stadigvæk en tilbagemelding fra dig om, hvorvidt du ønsker at deltage i mødet i Odense.


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2007, 12:43   #36
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
mail sendt 9. oktober 2007

Att.: Karen Jespersen

Vil ministeren lave om på reglerne således, at psykolognævnet også kan behandle klager af uautoriserede kommunale psykologer?

Jeg finder det absolut åbentlyst, at borgere bør kunne klage over kommunale psykologer, således at denne klage bliver behandlet af uafhængig klageinstans.

Jeg finder det stærkt kritisabelt at man i dag alene kan klage til psykologens fagforenings etiknævn, som ganske uhørt ønsker mundtlig dialog med klager, og som i denne dialog klart siger at de beskytter deres medlem.

Vil ministeren gøre en undtagelse i min sag, således psykolognævnet undtagelsesvis kan behandle min klage? Dette da jeg har kunnet påvise flere sagsbehandlingsfejl i min sag.

Med venlig hilsen

Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2007, 12:53   #37
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow

Det bliver spændende at se hende undvige dine spørgsmål og bede dig om at være taknemmelig for at du fik dine sygedagpenge tilbage...ligesom hun sagde til benny G ...om han ikke bare kan være glad for den uretfærdige behandling han har fået...

jeg syntes vi skal skrive rigtigt tit til Karen J...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen i Odense, der ved... Carmen Alt det andet 2 26-10-2010 17:46
Odense - nu!!! Odenseaneren Politik og Samfund 2 11-11-2009 13:44
Odense byråd . Stella Politik og Samfund 0 25-02-2008 14:46
Odense Sag nille Spørgsmål ang fleksjob 16 15-11-2007 12:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension