K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2012, 22:31   #101
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Kjed60, når jeg læser en tråd, så læser jeg den en eller flere gange for at tænke over andres svar og vurderinger.

Det er ikke nogen hjælp for nogen, hvis man bare strøge folk med håret og siger fks: Ja, rejs min ven til USA og alt blive OK.

Jeg kom med relevante links og med min mening i forhold til det som enteneller har skrævet ikke til personnen som startede tråden.

Og det har intet med kritikken eller med at være negativ/positiv at gøre men med Sund Fornuft, ikke andet.

Jeg skriver på baggrund af mine egne erfaringer og det som jeg læser om i pressen og som er aktuelt og som vedrører emnet.

Men når du kommer med stikpille, ja, så få du et relevant til "stikket" svar.

Godnat og sov godt

Sidst redigeret af Karo; 08-01-2012 kl. 22:37.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 22:38   #102
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Kjed60, når jeg læser en tråd, så læser jeg den en eller flere gange for at tænke over andres svar og vurderinger.

Det er ikke nogen hjælp for nogen, hvis man bare strøge folk med håret og siger fks: Ja, rejs min ven til USA og alt blive OK.

Jeg kom med relevante links og med min mening i forhold til det som enteneller har skrævet ikke til personnen som startede tråden.

Og det har intet med kritikken eller med at være negativ/positiv at gøre men med Sund Fornuft, ikke andet.

Jeg skriver på baggrund af mine egne erfaringer og det som jeg læser om i pressen og som er aktuelt og som vedrører emnet.

Men når du kommer med stikpille, ja, så få du en relevant til "stikket" svar.
Vidste ikke de var en stiketsvarkrig her lige pludselig...men så lærte jeg det.....

Næste gang jeg vil vide boget om sund fornuft, jamen så ved jeg at jeg bare skal spørge dig og ingen andre.... tak for det...
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 22:46   #103
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lad os se hvad den nye reform omkring førtidspension indeholder
samt når fået en kommune Vejle vil kigge på alle deres pensionsager, så skal der nok komme flere
det er alene en kommune som har ansvaret omkring pension og så er den ikke længere

det er da super hvis man kan komme til at arbejde eller tage uddannelse igen
men det betyder også at man har en fået en bedre arbejdsevne. ergo er det første step et fleksjob.

motion er godt både for dem som har FP og os som er på til en FP
det er der absolut ikke noget galt i.
men at tage uddannelse på deltid eller fuldtid på en FP, der vil de fleste sagsbehandler nok kigge en ekstra gang.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 22:50   #104
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Ja,,enig... kan man selv finde nye veje..så mener jeg også de skal afprøves.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 22:59   #105
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det er ikke noget som jeg mener, det er blot noget som jeg forholder mig til efter den måde min pensionssag har været behandlet af kommunen.

Dog vil jeg siger, at jeg selv har dyrket sport på eliteplan i mange år og efter at jeg er blevet syg er jeg ikke i stand til at motionere i motionscenter. Jeg har forsøgt…. Men ikke alle er ens.
Jeg kan så heller ikke motionere i et motioncenter pga. min sygdom men er så heldig at min mand også gerne vil røre sig lidt også, så vi cykler dagligt, ikke meget bare omk. 20 minutter. Jeg håber da ikke det vil få indflydelse i en pensionssag?
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 23:05   #106
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Jeg kan så heller ikke motionere i et motioncenter pga. min sygdom men er så heldig at min mand også gerne vil røre sig lidt også, så vi cykler dagligt, ikke meget bare omk. 20 minutter. Jeg håber da ikke det vil få indflydelse i en pensionssag?
Kan du cykle 20 min hver dag kan jeg se i det indlæg xom citeres at så kan du også arbejde 20 min i stedet for.......
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 23:13   #107
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Jeg kan så heller ikke motionere i et motioncenter pga. min sygdom men er så heldig at min mand også gerne vil røre sig lidt også, så vi cykler dagligt, ikke meget bare omk. 20 minutter. Jeg håber da ikke det vil få indflydelse i en pensionssag?
Tutteren,
jeg ved ikke om det kan have en betydning, men jeg selv har været meget glæd for den mulighed for at motionere på motionscenter som var tilknyttet arbejdsprøvnings stedet, men det gik ikke godt.

Alligevel sagsbehandler blev ved med, at skrive i RP, at jeg har været såååå glæd for træning og så motiveret osv. osv., men hun udlod totalt at skrive om det, at jeg kunne ikke rejse mig efter forsøget og fik endnu flere problemer med min knæ og med min hånd.

Men hvis du har “kun” psykiske lidelser, så en cykeltur er helt fint, vil jeg mene.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 23:58   #108
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Jeg kan så heller ikke motionere i et motioncenter pga. min sygdom men er så heldig at min mand også gerne vil røre sig lidt også, så vi cykler dagligt, ikke meget bare omk. 20 minutter. Jeg håber da ikke det vil få indflydelse i en pensionssag?
Jeg vil næsten garantere dig for at du stadig kan snuppe dig en cykeltur hver dag uden at det på nogen måde får indflydelse på din pension.

Med mindre det er samme tempo som Contador...;-)

Og jeg vil tro, selvfølgelig uden at kunne vide noget som helst om det, at det foregår i et noget nedsat tempo...altså, stille og roligt...

Jeg er i arbejdsprøvning i øjeblikket og min sagsbehandler på REVA spørger ikke kun til hvordan jeg klarer dagen på jobbet men også om hvordan jeg så har det når jeg kommer hjem...altså, om jeg stadig har lidt overskud.

Så...ro på og ingen paranoia.
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 00:54   #109
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Og efter en hel del personlige opgør... -vil jeg lige gøre opmærksom på, at der jo heldigvis er indbygget flere muligheder for at arbejde og uddanne sig som førtidspensionist(FT) og dermed bliver muligheden for at blive hel- eller delvis selvforsørgende som FT jo meget større, tænk bare på:

-der kommer ny medicin...
-sygdommen går over(der sker stadig mirakler)...
-man "uddanner" sig, og VIL hellere leve af den høje løn på meget få timer, som den nye uddannelse giver...
-bliver mangemillionær på fx pokerspil(sport eller motion ???), og ønsker IKKE at være FT'er...
-bliver højtbetalt fotomodel med kun 1/en optagelse om ugen...
-arver...

osv. osv. osv. osv. osv.


Ps. Håber stadig, der er nogle såkaldte "hjælpere" herinde der har en grim smag i munden...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 01:05   #110
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Og efter en hel del personlige opgør... -vil jeg lige gøre opmærksom på, at der jo heldigvis er indbygget flere muligheder for at arbejde og uddanne sig som førtidspensionist(FT) og dermed bliver muligheden for at blive hel- eller delvis selvforsørgende som FT jo meget større.
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/video/index/id/46603160/
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension