K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2010, 21:31   #1
ca83
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
ca83 er ny på vejen
Question Klage over stop af sygedagpenge...

Hej Alle sammen

Den 28.06.2010 fik jeg brev om at mine sygedagpenge ville ophør pga af varighedsbegrænsning den 31.07.2010,og der stod jeg kunne klage inden 4uger,men det havde jeg ikke planer om da jeg stoler på kommunen gjord det rigtig,men nu har jeg læst meget herinde og på nettet at man skal altid klage da der er mange kommuner der laver fejl,så mit spørgsmål er... I morgen er der præsic gået 4uger,kam jeg stadig nå at klager over det i morgen eller er det for sent?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælp mig

Hilsen Ca83
ca83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 21:40   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ca83 Se meddelelser
Hej Alle sammen

Den 28.06.2010 fik jeg brev om at mine sygedagpenge ville ophør pga af varighedsbegrænsning den 31.07.2010,og der stod jeg kunne klage inden 4uger,men det havde jeg ikke planer om da jeg stoler på kommunen gjord det rigtig,men nu har jeg læst meget herinde og på nettet at man skal altid klage da der er mange kommuner der laver fejl,så mit spørgsmål er... I morgen er der præsic gået 4uger,kam jeg stadig nå at klager over det i morgen eller er det for sent?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælp mig

Hilsen Ca83
Hej velkommen til.

Hvis du lige læser K10´s link om sygedagpengestop, så tjek, om du selv mener opfylder en af betingelserne i § 27 for at få forlænget sygedagpengene.
Er der det, kan du begrunde det i dit afslag, at du mener det og det osv...

Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Er du blevet partshørt inden sygedagpengestoppet? Partshøringen betyder, at du har ret til at komme med noget til sagen, som kan have indflydelse på, om de skulle stoppe eller fortsætte (forlænge) sygedagpenge. Partshøringen er også, at du i den tid får lov at se de akter, som de afgør efter. Hvis du mener, at du ikke er blevet partshørt (dvs. have fået lov at kommentere før afgørelse), så kan du skrive det i klagen - for uden partshøring fra borger = afgørelsen er ugyldig !

Sikkert andre der kan komme med nogen input til dig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 21:49   #3
ca83
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
ca83 er ny på vejen
Tak for det hurtig svar

Jamen problemet er lidt at jeg er blevet partshørt,og da sagde jeg at jeg kunne godt forstå de stoppede min sygedagpenge,men har ikke haft kræft til at råbe op... kan jeg så godt klage når jeg nu har sagt det? Er lige begyndt ved en psykiater og har fortalt min sagsbehandler jeg er kommet i medicinsk behandling men de har ikke bedt om en udtalelse fra min psykiater om hvor vidt der er chance for om jeg kan komme på arbejdsmarkede igen....

Ca83
ca83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 22:20   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ca83 Se meddelelser
Tak for det hurtig svar

Jamen problemet er lidt at jeg er blevet partshørt,og da sagde jeg at jeg kunne godt forstå de stoppede min sygedagpenge,men har ikke haft kræft til at råbe op... kan jeg så godt klage når jeg nu har sagt det? Er lige begyndt ved en psykiater og har fortalt min sagsbehandler jeg er kommet i medicinsk behandling men de har ikke bedt om en udtalelse fra min psykiater om hvor vidt der er chance for om jeg kan komme på arbejdsmarkede igen....

Ca83
Hmmm tja, hvis du er i behandling, og at din læge mener, at denne behandling kan gøre dig rask indenfor de antal uger, der er nævnt i punkterne i § 27, er der måske en mulighed for at have forlænget sygedagpengene.... Hvis du selv ved, hvor længe behandlingen kan vare, er det måske en oplagt mulighed for at klage, såfremt det kan passe ind under punkterne i § 27. Men lige på det her punkt har jeg ikke selv oplevet på mig selv... De burde lige inden, de stopper sygedagpengene nemlig have indhentet oplysninger som fortæller, om hvorvidt du står i din helbredssituation.

Ressourceprofilen skal også være opdateret inden afgørelse af sygedagpengestop.

Selvom du er blevet partshørt, kan du godt klage over stop af sygedagpenge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 22:30   #5
ca83
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
ca83 er ny på vejen
Endun en gang tak Det hjælper mig virkelig meget for man bliver da ikke andet end forvirret i det system

Jeg mener jo også at det var en vigtig ting at de fik nogen oplysninger fra min psykiater,så jeg vil helt sikker klage og håber jeg kan nå det selvom det i morgen er præcis 4uger siden jeg fik brevet...
ca83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 22:35   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ca83 Se meddelelser
Endun en gang tak Det hjælper mig virkelig meget for man bliver da ikke andet end forvirret i det system

Jeg mener jo også at det var en vigtig ting at de fik nogen oplysninger fra min psykiater,så jeg vil helt sikker klage og håber jeg kan nå det selvom det i morgen er præcis 4uger siden jeg fik brevet...
Klag alligevel. Du kan også skrive klagen her i aften og sende det som mail til jobcentrets hovedmail heri aften, så er datoen for din klage netop i dag.
Men du bestemmer.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 22:39   #7
ca83
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
ca83 er ny på vejen
Jeg tager derned i morgen og klager og håber jeg kan nå det

Forsat god aften til dig
ca83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 23:40   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at det SKAL være skriftlig, med stempel, og kopi til dig selv.

Evt. kan du kort redegøre for at du først NU, er blevet opmærksom på muligheder for forlængelse, og derfor gerne vil udsætte partshørring, i feks en uge?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
klage over stop af revalideringsydelse-hjemvist østerbro Alt det andet 3 14-12-2015 15:52
Brev fra statsforvaltningen omkring klage af sygedagpenge-stop HeleneS Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-02-2013 14:58
Spørgsmål til soc.rådgivere. Klage over sdp-stop hej Alt det andet 7 13-07-2012 15:52
Varighed, klage over stop Lupo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 14:09
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension