K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2009, 10:09   #11
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hej marolle.
Hvis jeg var dig................

Så ville jeg sende en mail til ombudsmanden.
[email protected]

Du er kun 25 år, og er strandet i det kommunale spil. Du har krav på en løsning, så du kan få et ordentlig liv igen.
Jeg vil ikke råde folk til at gøre noget de ikke har overskud til, men jeg synes man skal bruge den ombudsmand lidt mere, så det også går op for ham, at det hele er en stor forvirring for den enkelte borger.

Send evt dette:


Måske stopper mine sygedagpenge snart

--------------------------------------------------------------------------------

Kommunen varsler lidt med at nu er jeg laangt over varighedsbegrænsningen for sygedagpenge (har fået det i over 2 år). Og nu er jeg nervøs for at de tager dem fra mig.
Jeg har været i arbejdsprøvning 2 gang, været på afklaringsforløb/kursus og går nu til SE-terapi hos en psykolog, som kommunen har sagt jeg skal.

Kan de bare stoppe mine sygedagpenge, hvis de finder ud af jeg ikke kan arbejde mere ? ikke kan klare en ny uddannelse ?
Så vidt jeg har forstået det, så skal der være sket noget andet før de bare stoppet sygedagpengen, fx starte en førtidspension sag op. Men gør de det når man kun er 25 år ?

jeg har en ress. profil og har lige fået den til at jeg kan opdatere den, da den er ved at være 1½ år gammel.
Og min fagforening sagde at nogen gange når de beder om at få den opdateret så er det fordi at de måske stopper sygedagpengene.

Sagsbehandleren bliver ved med at snakke om at jeg er langt over varighedsbegrænsningen og at nu skal vi til at finde ud af hvad der skal ske.
Hun havde snakket om en ny arbejds prøvning, men det nyeste brev sammen med ress. profilen jeg skulle opdatere, der lød det bare slet ikke sådan...

Hun havde fået en udtalelse af den psykoterapeut jeg går hos, og havde fået deres lægekonsulent til at "tyde" det han skrev. Og skrev i brevet til mig at nu skulle de finde ud af om de skulle have flere oplysninger fra psykoterapeuten eller om det var nok. Og så er det bare jeg og fagforeningen tænker: nok til hvad ???

Min egen læge vil ikke skrive at min lidelse aldrig går over, da man nogen gange ser at folk får det bedre, plus han heller ikke vil have jeg ender i et sort hul i systemet (jeg er 25 år). Men han har også sagt til mig at han godt ved jeg ikke kommer ud og får et normalt job og har selv foreslået mig fleksjob.
Når lægen ikke skriver det en varig lidelse, så går kommunen ud fra at jeg kan få det bedre imorgen... og det gør at jeg netop sidder fast i systemet. Men lægen har jo bare skrevet det for at hjælpe mig....
På den anden side, hvis han nu skriver at jeg ikke får det bedre, så kan de stoppe mine sygedagpenge med det samme, da jeg så ikke vil komme ud på arbejdsmarkedet igen, og så sidder jeg også i et sort hul, da kommunen måske mener de ikke har nok i sagen eller jeg er for rask til FTP.

Jeg har brug for et råd til hvordan jeg kommer videre i min sag.
Jeg mangler vejledning og er bange for at miste mit forsørgelsesgrundlag.
Min sagsbehandler er på ferie, og jeg er usikker på hvor jeg nu skal henvende mig.
Hilsen
.........

************************************************** ************


Det der skete i min sag da jeg sendte noget lignende var, at mit brev blev sendt tilbage til borgmesteren, for som de skrev var han den øverst ansvarlige.
Så kom der skub i det. Jeg modtog 3 dage efter et brev fra borgmesteren hvor alt var sat i nogle tidsfrister, og alt gik derefter planmæssig.

Det er kun min mening om sagernes forløb - Jeg synes ikke det er rimeligt, at folk venter i årevis på en afklaring.
Jeg håber ikke jeg har presset dig til noget du ikke har lyst til, men jeg ønsker også for dig at du må komme videre i dit liv.

Mange venlige hilsner
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 11:43   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil lige blande mig i det her , man skal aldrig selv gøre opmærksom på at ens læge har udtalt at lidelsen måske ikke er varig , det er kommune og deres ansvar selv at indhente sådanne oplysninger ingen grund til at kaste ammunition i hånden på dem.....

Marolle det er godt at du har fagforeningen med dig for det kunne lyde som om du får brug for det, men det de siger mht ftp og alt det andet det har de jo helt ret i, så jeg ville hvis jeg var dig rette mig efter dem ...

Men det jeg efterlyser lidt i din sag er at det lyder som om det er ftp eller ordinært arbejdet , har fleks ikke været oppe og vende hvad med revalidering har det været oppe og vende .. ?

inden de stopper dine sygedagpgenge skal de ifølge § 28 i sygedagpenge loven have undersøgt alle andre muligheder og ja det kan da tænkes at du ikke er syg nok til ftp ,men måske til fleks ...

Det lugter langt væk af at din sag skal lukkes nu ikke pga du er afklaret men fordi kommunen har smølet med deres sag ....

Det ville jeg da helt klart skrive til borgmester samt sagsbehandler , en kommentar på skrift til dig om at dine papir nu er ved lægekonsulent for at se om der er nok , nok til hvad ?

det er da en forkvaklet udtalelse desuden er det ikke nogen lægekonsulents afgørelse om der er nok .. det er hans afgørelse om der skal indhentes flere erklæringer eller om han kan pege på andre muligheder ikke om der er nok ..

så den skal du gemme og huske på i en evt afgørelse om stop af sygedagpenge ...
  Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 12:10   #13
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Men han har også sagt til mig at han godt ved jeg ikke kommer ud og får et normalt job og har selv foreslået mig fleksjob.
************************************************
Det lyder som en god læge, og Heidi du har mere styr på hvad der kan stå, og hvad der kan bruges af kommunen end jeg har.

Dog er det måske ikke løsningen for Marolle at komme på førtidspension, men at få et arbejde med de ting hun kan klare, og med de skånehensyn der skal tages.

Jeg er stadig overbevist om at man skal gå til hovedet og ikke til halen. Derfra kan man så gå nedad i systemet, men man har den øverste kontrol med sig resten af vejen.

Mange hilsner
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 12:37   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
annasen du har helt ret og jeg foreslår heller ikke en pension grunden til at jeg netop spørger om fleks osv er fordi at marolle skriver sådan her ....

men hvad så hvis de siger jeg er for rask til førtidspension men stadig ikke kan få et arbejde ?

lægen siger jeg MÅSKE kan få det bedre indenfor en årrække på 10 år...


for rask til en førtidspension for syg til ordinær job = fleksjob, men igen har marolle overhovedet været til drøftelse af denne mulighed det kan jeg ikke se ud af det der er skrevet ...

der nævnes ikke revalidering § 56 eller fleks ....

og at man kan gå til hovedet ingen tvivl om det , jeg har dog siddet og tænkt på her på det sidste (læst det mange andre steder end her ) at mange er begyndt at gøre netop som du foreslår ....

de klager til ombudsmanden som så sender det til borgmesteren og beder ham om at tage affære .. men hvad sker der hvis ombudsmanden får rigtig mange af de breve om dagen , ja der er signal værdi i dem men bliver de læst og bliver de ikke læst bliver de så sendt til borgmesteren ... mere sådan noget jeg kunne frygte for, ombudsmanden kan jo med rette sige at han ikke er den rigtige at sende det til ....

Jeg ved ikke om nogen af jer har oplevet, eller hørt om nogen der har oplevet at de klager til borgmesteren og har fået nogen underlige svar her på det sidste ...

Jeg har set svar fra borgmestre hvor borgerne har klaget over sagsbehandlingen af deres sager .. når man gør det er man jo nød til at skrive lidt om sin sag, det har så gjort at de får klagen tilbage fra borgmesteren om at han ikke kan gå ind i sagsbehandling....

Men hvordan kan man klage over sagsbehandling uden at fortælle hvad det drejer sig om , og kan borgmesteren så henholde sig til at det er sagsbehandlingen (altså at man beder ham om at behandle ens sag )der klages over og dermed skal det videre til ankenævnet ...

oki hvis i er forvirret så er det ikke noget i mod hvad jeg er he he

ved godt at det lyder rodet ... men kort fortalt skal jeg klage over min sag på et tidspunkt så ryger det til hele kommunalbestyrelsen , borgmesteren , sagsbehandler og ombudsmanden , så må en eller anden sgi da reagere ...

(håber ikke jeg får brug for det, men men skal starte i arbprøvning lige om lidt )

Jeg har et par breve liggende af den slags og skal prøve at høre rette ejer mænd om jeg kan bruge dem som forklaring så bliver det nok lidt nemmere he he ....
  Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 13:05   #15
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
UUUUUhhhh. Alle de §§§§§§§§§§§§§§§.
Jeg prøver at lappe alt det jeg læser om div. paragraffer i mig, men må erkende, at det rækker min hjernekapacitet ikke til.
Jeg fatter ikke en brik af hvad der står, så gud ske lov for alle jer der har styr på dem.
DET ER FLOT. STOR RESPEKT for jer.

Hilsen Anna.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 13:09   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
annasen verdens bedste ven hedder google he he he ...

styr på det har ikke så meget med det at gøre, men en masse dokumenter på skrivebordet hvor de vigtigste ting og de ting der går igen står ... det er guld værd (sagsbehandlere skulle gøre det samme )
  Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 20:19   #17
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
der har hverken været snak om ftp eller fleksjob fra kommunens side. Og de oplysninger fra lægen, er nok kommunen har indhentet fordi de selv bad om en status fra lægen...

Den sidste prøvning vidste 4-5 timer reel arbejdstid om ugen, hvilket jeg ved er for lidt til et fleksjob. Men stadig vil kommunen se om jeg ikke kan finde et sted med 37 timer... nå ja det er også realistisk...
Jeg har hele tiden gerne ud på arbejdsmarkedet igen, det er ikke min skyld det her (en trafikulykke hvor modparten har hele skylden).

Jeg tror også vi klager til borgmesteren, lokal avisen mm. hvis jeg ender på kontanthjælp og der intet hjælp er og hente.

jeg ved ihvertfald jeg har min fagforening med mig hele vejen, hun bakker mig op og støtter mig og siger hun er der lige meget hvad !!! (utrolgt hvad man får for 450 kr for fagforeningen og a-kasse hver måned!!). de penge er ihvertfald godt givet ud.

Min sag har trukket ud pga. "jeg":

1. har haft 3-4 forskellige sagsbehandlere, enten er de blevet syge, sagt op eller skulle have barn.

2. kommune sammenlægningen som gjorde det trak ud i evighed...

3. en jobkonsulent som ikke gjorde sit job ordentligt og lod mig sidde og vente 7-8 mdr før der skete noget...

og så taler de om at JEG har fået sygedagpenge længe nok. Jo tak, men nu er det ikke mig som har trukket sagen ud. Jeg har overholdt alle aftaler, talt lige ud af posen hver gang (altså talt sandt, dog ikke sagt de ting jeg godt ved jeg ikke skal sige ).
Jeg bliver så forarget over vi har sådan et system her i DK. At vi i 2009 stadig skal kæmpe på den her måde, og blive mistænkelig gjort.
Ja det er sandt man skal være rask for at være SYG i Dk.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen stopper mine sygedp og raskmelder mig stefansson Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 11-07-2012 09:30
Måske snart førtids pensionist :-( sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 18-11-2011 13:37
Kommunen stopper mine sygedagpenge Sweety84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 03-09-2011 23:15
Måske er 10 års kamp snart slut ?! MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-08-2011 12:02
så stopper mine sygedagpenge også :( markvart Alt det andet 9 23-04-2010 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension