K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2018, 13:52   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
4 timers transport og 4 timers arbejde ?

Vil I synes at 4 timers transport (2 timer hver vej) til en arbejdsdag på 4 timer er rimeligt som fleksjobber? (det er med offentlig transport).
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 14:06   #2
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Nej absolut ikke. Du er jo på sæt og vis i gang 8 timer. Dertil kommer ventetid.
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 14:18   #3
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Min jobkonsulent skrev som en af mine skånebehov, at jeg skulle have kort transporttid, så jeg ikke skal bruge al min energi på at transportere mig.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 15:23   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tjo, jeg syntes at det er fint, så længe at du elsker din praktik og kan li at være der

Jeg har også kort transporttid anført som skånebehov, men pt har jeg et job med 1.5 times kørsel hver vej, nogen gange 3.5 time afhængig af trafik. Men jeg elsker hvad jeg laver og det er det vigtigste.

Sådan er vi alle forskellige.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 15:27   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
Vil I synes at 4 timers transport (2 timer hver vej) til en arbejdsdag på 4 timer er rimeligt som fleksjobber? (det er med offentlig transport).
Det kommer an på hvad der står i skånehensynene... står der ikke noget, er der taget hensyn til at de nævnte transport er ok.

Trådstarters indlæg kan fortælle andre, hvorfor det er vigtigt at få alt noteret i ens skånehensyn.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 19:27   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det vil påvirke hvor meget du vil kunne arbejde, men ellers skal det være skrevet ind i dine skånehensyn.

Det er gråzone. Ved ikke om du vil kunne bruge den her til noget.

"§ 9. Et medlem skal som udgangspunkt kunne overtage arbejde med en samlet daglig transporttid på op til 3 timer med offentlige transportmidler. Efter 3 måneders sammenlagt ledighed skal medlemmet kunne overtage arbejde med en samlet daglig transporttid på mere end 3 timer med offentlige transportmidler.

Stk. 2. Et medlem skal i særlige situationer kunne overtage arbejde med en samlet daglig transporttid på op til 4 timer med offentlige transportmidler.

Stk. 3. Et medlem, der er mellem- eller højtuddannet, skal uanset daglig transporttid kunne overtage arbejde, hvis det er nødvendigt for at få ledige stillinger besat med kvalificeret arbejdskraft.

Stk. 4. Hvis et medlem bor i et område, hvor det er nødvendigt med længere transporttid end sædvanligt, må medlemmet acceptere denne transporttid."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=191931
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 21:12   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Pip:
Det du linker er rådighedsbestemmelserne for dagpengemodtagere

Rådighedsbestemmelserne for ledige fleksjobbere, står i §75 her:
http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1036
Deri står ikke noget om transporttid.
Og nok af gode grunde, da transporttiden jo kan være omfattet af et skånebehov
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 22:59   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Pip:
Det du linker er rådighedsbestemmelserne for dagpengemodtagere

Rådighedsbestemmelserne for ledige fleksjobbere, står i §75 her:
http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1036
Deri står ikke noget om transporttid.
Og nok af gode grunde, da transporttiden jo kan være omfattet af et skånebehov
Og når der ikke står noget kan transporttiden jo i princippet være uendelig, men det kan hjælpe at henvise til tidsrammer for sammenlignelige områder, og så prøve at få lov til at sige nej på det grundlag.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2018, 09:02   #9
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Må jeg minde om vores kære forfædres kampe for et tålelig arbejdsliv, nemlig 8 timers arbejdsdag, 8 timers fritid, og 8 timers søvn.

At have tranporttider op til 4 timer eller mere om dagen, er på mange måder galemantias, for den enkelte, for familien, for miljøet osv og nej, det er ikke fritid. Sikkert også en af årsagerne til stress og udbrændhed.

Betænkeligt vi i disse år udhuler det, som der er kæmpet for og ikke mindst giver et godt arbejdsliv. At være væk hjemmefra i 12 timer om dagen, gavner kun en part.

Pip, du henviser til nogle regler, som klart viser, at hensynet til den enkelte arbejdstager, er nærmest ikke eksisterende, skræmmende.

Mine skåne behov siger max. 20 min hver vej, og nej lange tranport, er ikke rimelige under nogen omstændigheder.

Sidst redigeret af Reno; 14-11-2018 kl. 10:38. Årsag: slåfejl
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-11-2018, 14:05   #10
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
tak for jeres svar.

Jeg er visiteret til 8 timer om ugen, fordelt på 2 dage, dvs. 4 timer.
I mine papirer står der max. 45 min transport tid hver vej.

Jeg kan ikke fungere med 4 timers transport om dagen, og min jobkonsulent virker ikke til at have forståelse for det. Hun siger du får jo ikke et andet job...
Ja, jeg vil gerne have et fleksjob, men NEJ jeg vil ikke ned i et sort hul igen med depression, stress, værre angst som jeg har prøvet flere gange tidligere, pga. jeg presser mig selv for hårdt.

Nu vil jobkonsulenten prøve og se om transporttiden kan komme med i min arbejdstid, men så er der jo ikke noget arbejdstid tilbage....
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension