K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2014, 23:41   #121
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Som du skriver det der kan jeg forstå hvad du mener :-)
Tænker bare om de kan sige . Du kan arbejde 9 timer så ser vi lige over de næste par år om du kan komme op i timer .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2014, 08:21   #122
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Som du skriver det der kan jeg forstå hvad du mener :-)
Tænker bare om de kan sige . Du kan arbejde 9 timer så ser vi lige over de næste par år om du kan komme op i timer .
Intet er umuligt.
Men det allermest sandsynlige er, at de visiterer dig til fleks.

Under alle omstændigheder vil der værre situationer, hvor ingen kan forudse hvad der vil ske, nogle gange må man simpelthen vente og se hvad der sker.

Din opgave er, at komme igennem din arb.prøvning på fornuftig vis. Du skal vise hvor meget du kan klare at arbejde, men du skal også passe på dig selv, så dit helbred ikke forværres og så du også kan have et liv ved siden af arbejdet.

Det er meget almindeligt, at sb først nævner sin mening om hvad det skal ende med (fleks eller fp) til allersidst. Altså når arb.prøvning, div. lægeoplysninger o.l. er på plads og sagen skal videre til næste skridt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 14:31   #123
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg vil gøre mit bedste for at finde en holdbar hverdag. Er bare ret så ked af at jeg ikke er mere effektieffektiv end jeg er men det må jeg jo lære at leve...

Ja det bliver spændende hvad hun har at sige. Hvor lang tid efter at praktikken slutter kan jeg forvente at hun besluttet om det er nok afklaring.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 13:28   #124
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Er der nogen af jer herinde som ved det ?
Og samtidig ved hvis de vælger at stoppe sygedagpengene om de så forlænger det indtil en klage er blevet behandlet . Eller om de stopper den også først genoptager den når klagen er afgjort ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 13:36   #125
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lige nu er der jo lang tid tilbage til dine sygepenge stopper, så de burde kunne få din arbejdes prøvning overstået og afgjort, hvad der skal ske, hvis de stopper dine sygepenge før du for en afgørelse, skal du klage men du vil ikke få penge mens klagen køre og ryger den til anke, tager det et år.

Men du har jo fået en pæn og god behandling end til nu, så hvorfor skulle det vende, som jeg har sagt til dig før, lad være at bruge, så mange kræfter på, at tro det værste, få nu det bedste ud af din arbejdes prøvning og tag den der fra.

Man kan blive så nervøs/ nagativ at ens arbejdes prøvning ikke kan bruges fordi man har brugt sine kræfter på angsten, ikke fordi jeg ikke forstår det, men prøv at se lyst på det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 16:10   #126
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Lige præsis man tænker og tænker men håber på at det forløber glat som hidtil

Som jeg forstår på dem så går de udfra at de får afklaret mig i den her praktik . Så er det bare at jeg tænker på hvorlænge det tager at nedskrive hvordan det er gået osv . Altså indtil de finder ud af om den her praktik er nok .

Skal jeg forstå det sådan at hvis jeg er så uheldig at de stopper sygedagpengene når de har en afgørelse om den er nok . (Hvad jeg ikke tror at de gør ) så vil de skulle forlænge det indtil min klage er afgjort højere oppe . Også videre på sygedagpenge hvis jeg bliver nødsaget til at anke deres fastholdelse af afgørelsen ?

Jeg lyder og er ret dum i det her. Det må i altså undskylde !
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2014, 16:38   #127
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Er der nogen som kan forklare mig hvad forkellen er på paragraf 32 og 42
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2014, 17:00   #128
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Er der nogen som kan forklare mig hvad forkellen er på paragraf 32 og 42
32 handler om støtte i special institution og evt. Lønkompensation for hjemmetræning af barn.

42 handler om lønkompensation
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2014, 17:00   #129
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Er der nogen som kan forklare mig hvad forkellen er på paragraf 32 og 42
Jeg formoder du omtaler LAB = Lov om aktiv beskæftigelsesindsats

§ 32. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5 og 11-13,, kan få tilbud om vejledning og opkvalificering, der kan bestå af følgende:

1) Uddannelser, der har hjemmel i lov, som udbydes generelt, og som umiddelbart er rettet mod beskæftigelse på arbejdsmarkedet, jf. stk. 5, og

2) uddannelser og kurser, der ikke er omfattet af nr. 1, samt særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet, danskundervisning og korte vejlednings- og afklaringsforløb.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 6 og 7, kan få tilbud efter stk. 1, nr. 2.

Stk. 3. Tilbuddet skal udvikle eller afdække den lediges faglige, sociale eller sproglige kompetencer med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedet, og for personer, der er omfattet af § 2, nr. 12 og 13, til at kunne påbegynde og gennemføre en erhvervskompetencegivende uddannelse.

Stk. 4. Praktikperioder under særligt tilrettelagte uddannelsesforløb, jf. stk. 1, nr. 2, kan sammenlagt have en varighed på højst 3 måneder, og hver enkelt praktikperiode kan højst have en varighed på 1 måned. I praktikperioden finder § 43 tilsvarende anvendelse.

Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler om, hvilke uddannelser der er omfattet af stk. 1, nr. 1, og kan herunder fravige betingelsen om, at uddannelsen umiddelbart skal være rettet mod beskæftigelse på arbejdsmarkedet.

§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5 og 11, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 6 og 7, kan få tilbud om virksomhedspraktik.

Stk. 3. Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.

Stk. 4. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 12 og 13, kan få tilbud om virksomhedspraktik som led i en uddannelsesrettet indsats.

Sidst redigeret af lgkh62; 17-03-2014 kl. 17:03.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2014, 17:10   #130
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis det er en trekant på medicinen, du omtaler, betyder det ikke normalt kørselsforbud, men afgtpågivemhed ved maskinbetjening. Man må så selv vurdere, hvordan det virker på een.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension