K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2013, 19:07   #1
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det social nævn er nedlagt fra den 1 juli

bare til information

http://www.dr.dk/P4/Nord/Nyheder/Reg.../01/141647.htm
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 19:25   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvem skal borgerne mon så klage til - ved i det?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 20:46   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Både det sociale nævn og Beskæftigelsesankenævnet er nedlagt...

Der er kun en klage enhed tilbage og det er Ankestyrelsen og dem skal man klage til unaset hvad det er...da det hele er blevet samlet der...

De (Ankestyrelsen) skal både behandler alm klage og samtidig lave principafgørelser og diverse praktisundersøgelser...

Se her http://www.k10.dk/showthread.php?t=27377
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 20:49   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det var da vigtig information!! Tak for den.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 10:27   #5
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Unhappy Hmmmm!!

indtil videre har ankestyrelsen nærmest totalt afvist ALLE klagesager med den begrundelse at "sagen ikke har principel eller generel betydning"
spørgsmålet er så om de vil fortsætte denne praksis eller ??
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 21:07   #6
gje
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 25
Styrke: 12
gje er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af einstein Se meddelelser
indtil videre har ankestyrelsen nærmest totalt afvist ALLE klagesager med den begrundelse at "sagen ikke har principel eller generel betydning"
spørgsmålet er så om de vil fortsætte denne praksis eller ??
Einstein, hvor ser du det henne?

Synes da godt nok at det er bekymrende hvis samtlige klageinstanser nedlægges på nær Ankestyrelsen der kun tager principielle klager. Ankestyrelsen skriver selv at der ikke er en hårfin adskillelseslinje imellem hvad der er principielt og ikke-principielt, da det beror på en vurdering.

Hvis dette er rigtigt så er der jo reelt set ikke længere mulighed for at klage over kommunens afgørelser...

vh gje
gje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 22:11   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja lige nøjagtig fik osse min sag retur fra ankestyrelsen at den ikke havde principiel karakter.

Nææ det er blot endnu en spare øvelse med forringelse af borgernes rettigheder.
Det var nok en for hård dom for regeringen at læse i medierne at over en tredje del fik medhold i BAN, så er det da meget bedre at nedlægge de nævn.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 10:19   #8
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
korruption er svaret!

Citat:
Oprindeligt indsendt af gje Se meddelelser
Einstein, hvor ser du det henne?

Synes da godt nok at det er bekymrende hvis samtlige klageinstanser nedlægges på nær Ankestyrelsen der kun tager principielle klager. Ankestyrelsen skriver selv at der ikke er en hårfin adskillelseslinje imellem hvad der er principielt og ikke-principielt, da det beror på en vurdering.

Hvis dette er rigtigt så er der jo reelt set ikke længere mulighed for at klage over kommunens afgørelser...

vh gje
Jeg ved fra egen erfaring ,og jeg har læst det og hørt det fra advokater!!
i øvrigt er ankestyrelsen korrupt da de ignorerer sager med ulovlig sagsbehandling og ulovlige afgørelser og det har jeg også fra advokater!!
ankestyrelsen ignorerer oven i købet deres egne principafgørelser!!

Sidst redigeret af einstein; 05-07-2013 kl. 10:22.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 15:11   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af einstein Se meddelelser
Jeg ved fra egen erfaring ,og jeg har læst det og hørt det fra advokater!!
i øvrigt er ankestyrelsen korrupt da de ignorerer sager med ulovlig sagsbehandling og ulovlige afgørelser og det har jeg også fra advokater!!
ankestyrelsen ignorerer oven i købet deres egne principafgørelser!!
Helt ærligt einstein, rygter kan vi ikke bruge til noget.

Ankestyrelsen tager som sagt kun sager op, hvis de mener en sag er af principiel karakter. Om hvordan de vil se på klagesagerne efter det sociale nævn og BAN er nedlagt, ved jeg jo så ikke. Det er meget nyt endnu jo.

Jeg får nyhedsbreve fra Ankestyrelsen ofte med nye principafgørelser, så det er noget værre vrøvl du kommer med, at de afviser "nærmest totalt afvist ALLE klagesager". Meld du til Ankestyrelsens nyhedsbrev og du vil se, hvor mange sager, de tager op. Selvfølgelig tager de jo ikke alle op, så ja det er sjældent, men at de afviser alle klagesager passer ikke. Der er en grund til, at det hedder "sager af principiel karakter"...

Her er bla. "nyhedsbrevet" fra Ankestyrelsen for juli måned med de principafgørelser, som de har afgjort og kigget på:

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1894
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 02:01   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror folk misforstår noget....

BAN og det sociale nævn er nedlagt....ja...

Ankestyrelsen skal så køre alle sager fremover....

Ankestyrelsen skal ikke kun som tidligere lave princip afgørelser og undersøgelser...

Ankestyrelsen skal overtager jobbet fra BAN og det sociale nævn...

Så fremover skal Ankestyrelsen lave BAN's job og det sociale nævn's job....og de skal stadigvæk lave de princip afgørelser og undersøgelser som de har lavet tidligere...

Det hele er bare samlet et sted...Ålborg...

Det skulle efter sigende gøre jobbet meget nemmere og sørge for kortere frister for afgørelser....

Om det så kommer til at passe....tja det finder vi ud af hen af vejen...

Det er måske også lidt bekymrende at dem der laver de alm afgørelser...ja de skal samtidig også lave de principielle afgørelser....men men...det er og har aldrig været et uvildigt klagesystem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP pr. 1 juli susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-06-2011 11:21
visitationsmøde 10 juli shylock Spørgsmål ang fleksjob 11 18-07-2009 22:17
jobcenter slagelse ønsker REVA nedlagt buster Alt det andet 3 12-05-2009 07:46
Velfærdsministeriet bliver nedlagt Webmaster K10 Nyheder 0 07-04-2009 08:50
1. juli 2008 - nye aktiveringsregler zuza Nyt om loven 18 12-07-2008 19:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension