K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2017, 22:04   #21
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af updown Se meddelelser
Kære K10.

Nu har jeg været hos en psykiater og fået diagnosticeret PTSD.
Jeg tænker umiddelbart at jeg ikke er helt klar over hvad der skal ske for mine fremtidige udsigter. Psykiateren mener at jeg ikke skal i behandling i form af psykofarmaka, men han mener at jeg skal have samtale terapi for at se om min PTSD kan forbedres. Han anbefalede at jeg anmeldte en sygemelding, så jeg kan få noget ro. Mit spørgsmål lyder så, hvis man ikke bliver fri for PTSD, hvor store er chancerne så for at kommunen kan hjælpe en? Og på sigt måske tilbyde, at jeg eventuelt skal overveje at søge førtidspension. Da min psykiater også mener at jeg ikke kan arbejde med min tilstand.

Ser frem til at høre jeres meninger.
Mange tak.
hej Updown, har du fået diagnosen på baggrund af din krigsdeltagelse eller din baggrund før.
Bliver faktisk i tvivl om du har været udsendt eller alene har været soldat.

Jeg har selv PTSD,men pga af arbejdsreleteret årsager( bosted for psykisk syge misbrugere)

Jeg kunne ikke få hjælp før efter 2014, da man før kun accepterede terapi hvis man enten var flygtning eller veteran.

Så skynd dig at få hjælp, da PTSD meget nemt bliver kronisk.
min psykiater skrev også at jeg ikke kunne arbejde, men det var jobcentret revnende ligeglad med.
Du kan ikke få pension alene pga. diagnose og diverse lægers udtalelser.

En SB og systemet generelt mener nemlig at vide meget mere om dig end både du og sundheds systemet ved.
tro ikke du er noget andet end en sparerunde.
ikke for at tage håbet fra dig, men du skal kæmpe og du er meget ung, så prøv at få det bedre i stedet for at bruge dine kræfter på jobcentret systemet, for det kan trække tænder ud og du ender bare med at blive mere syg.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2017, 12:10   #22
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Kære updown

Du skriver, at psykiateren mener, at du skal i samtaleterapi for at se om det kan bedre din tilstand. Og lige præcis den formulering gør nok (udover din alder), at du ikke kan få førtidspension (her og nu). For at få pension skal ens tilstand være kronisk og stationær og uden udviklingsmuligheder. Kommunen vil bruge psykiaterens udtalelse til at afvise en pensionsansøgning.

Først når du er færdigbehandlet og har været i arbejdsprøvning, ved man hvor lidt eller hvor meget du klare, og om du er i målgruppen for førtidspension eller flexjob. Det er træls, hvis man bare trænger til fred og ro, men sådan er det desværre.

Det er således nok et længere forløb du står overfor, og jeg vil råde dig til at læse K10's anbefalinger for kommunikation med kommunen etc. - kan ikke finde dem lige nu her på mobilen.

Bedste hilsener ❤️
Strandpigen
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 07:01   #23
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej updown

Helt i orden med sen svar. Har læst dit skriv a.d. 20.04.17 og har flg. til dette:

1. ordinering af samtaleterapi fra psykiater:

Det er vigtigt,at du kommer til en psykolog, som har ekspertise i PTSD, dette link kan evt. hjælpe dig med at vælge en psykolog, som har erfaring på området:

http://psykologeridanmark.dk/

Det er netop via denne samtaleterapi, hvor en erfaren psykolog ikke vil gå hurtigere frem end tilrådeligt, at du vil kunne få afdækket om, hvorvidt du senere er i gruppen for mulig fleksjob el. FP, hvis dine symptomer ikke kan forbedres.

Personligt ville jeg vælge de psykologer fra, som er tilhængere af EMDR (eye movement desensitisation and reprocessing), da

Citat:
Det teoretiske fundament for, at EMDRs virkemidler ikke blot er en variant af kognitiv eksponeringsterapi, er imidlertid meget spinkelt og mangler en selvstændig evidensbaseret afklaring. Det kan med rimelig overbevisning afvises, at de sakkadiske øjenbevægelser i sig selv skulle
være virksomme i behandlingen, og det kan antages, at enhver form for dobbeltrettet opmærksomhed er medvirkende til en desensibilisering af det bevidst valgte eksponerede traume.
Også flg.:

Citat:
Det kan med rimelighed antages, at EMDR er mere effektiv i forhold til enkeltstående traumer, og mindre effektiv desto mere kompleks PTSD diagnosen er, enten i forbindelse med flere tidligere traumatiske oplevelser
eller komorbide lidelser.
http://projekter.aau.dk/projekter/fi...ng_af_PTSD.pdf

Konklusion side 58. Men også andre har netop påpeget denne svaghed ved disse kontrollerede forsøg, at man ikke kan adskille om det alene er øjenbevægelserne el. samtalen, der giver resultaterne.

Se evt. dette link fra COCHRANE INST.

"Psychological therapies for chronic post-traumatic stress disorder (PTSD) in adults", bemrk. konklussionboksen nederst:

http://projekter.aau.dk/projekter/fi...ng_af_PTSD.pdf

Publ. dec. 2013.

2. Et ikke uvæsentligt element er efter min mening, at man på daglig base enten meditere el. bruger mindfulness for via denne praksis har nogle tidspunkter, hvor man kan opleve helt fred og ro, og siden kan bruge det til evt. at bringe sig derhen, når man har behov for det. Derfor valgte jeg at linke til omtalte film, som bestemt ikke er evidensbaseret set i forhold til den naturvidenskabelige tilgang.

Personligt vil jeg på din baggrund anbefale mindfulness el. en meditationsform sideløbende og hellere før end senere, hvor du skal fokusere på noget, således at du har lettere ved at lukke tanker ude omkr. traumet/erne el. tanker der kan lede hen til traumerne. Fordelen ved meditation og mindfulness er netop at man øver sig i at være i nuet, ikke fortiden el. fremtiden. Hvorfor det også er væsentligt for dig at gøre det i trygge rammer med mindst mulighed for forstyrrelse, dvs. slå tlf. og dørtlf. fra. Hvis du har støjende naboer, så brug en introduktion, hvor du kan putte ørepropper i ørerne, så du udelukker andre lyde. Har du svært ved at slappe ordentlig af i kroppen i siddende stilling, så læg dig ned, hvor du kan slappe ordentlig af i kroppen uanset introduktion til at sidde. Læg dig det sted, hvor du føler dig mest tryg alene ved at ligge der.

Og husk øvelser gør mester, nogle lærer det hurtigere end andre.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension