K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 16:39   #1
basse1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
basse1 er ny på vejen
Ophold i udlandet med førtidspension

Hej
Jeg ved godt, at der har været spørgsmål i denne retning tidligere, men er stadig lidt i tvivl om reglerne til det pågældende land.
Jeg overvejer at tage på et 1 års ophold i Venezuela i sydamerika. Må jeg det med min førtidspension? Er førtidspensionist fra 2006.
basse1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 16:54   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske du kan finde noget mere her i Pensionsstyrelsen, indtil andre evt. kommer på banen og kan svare dig.

http://www.dss.dk/hvad/bor_i_udland/...nformation.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 17:32   #3
basse1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
basse1 er ny på vejen
Hej

Tak for svaret, men jeg syntes ikke jeg kan finde svaret på mit spørgsmål, for det første fordi der står folkepension(og ikke førtidspensionist som jeg er) i udlandet og for det andet fordi det ikke er en permanent flytning, men et ophold på omkring 1 år jeg er interesseret i.
basse1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 17:39   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Basse1.

Håber du kan bruge følgende: http://www.handicap.dk/handicap/nyhe...e-ud-af-landet fra i dag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 19:14   #5
basse1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
basse1 er ny på vejen
Hej phhmw
Men er det ikke et spørgsmål om man må tage hjælpere og hjælpemidler med? og ikke så meget om man må tage sin førtidspension med? eller har jeg misforstået
basse1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 19:47   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, mit link dækker skam både førtidspensionister og folkepensionister, Basse1.

Hvad der gælder for Venezuela, ved jeg ikke, men jeg kan anbefale dig at læse dette link, så kan du måske komme videre med dit spørgsmål.

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

Ellers kan du spørge på www.sr-bistand.dk, eller evt. Venezuelas ambassade.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:15   #7
basse1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
basse1 er ny på vejen
Hej Zuza, tak for svaret, men jeg syntes desværre ikke jeg på dine links, kan finde et konkret svar.
Er der godt nok ikke nogen der kan give et konkret svar på ovenstående spørgsmål?
basse1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:19   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, det kunne jeg heller ikke finde, derfor lagde jeg links, så du kunne læse, hvor du ellers kan søge information om det.

Som skrevet kan du kontakte www.sr-bistand.dk. Så kan de undersøge det for dig.

Vi har haft nogle, der flyttede til Thailand. Måske du kan få nogle tips ved at læse om deres erfaringer. Evt. på www.dansk-thai.dk

De ved en del om lovgivning, som måske kan hjælpe dig videre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:41   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg mener....

....principielt at du kan tage din pension med dig hvorhen i verden du vil, men hvis du tager til et land som Danmark ikke har nogen bilateral aftale med, kan du risikere at komme til at betale skat to gange, både herhjemme og i dit tilfælde i venezuela.

Har du fået et visa, skal du oplyse indkomst, altså bevise at du kan forsørge dig selv i Venezuela?

Alt efter omstændighederne. Ville jeg da foreslå dig at du bliver ved med at få din pension indbetalt i en Dansk bank, og får dig et visakort, så kan du trække pengene ligeså stille og roligt hen ad vejen, og når du laver indkøb. Og så er den Venezuelanske regering intet klogere for det.

På den anden side skal du kunne bevise at du kan klare dig selv, så risikerer du at de siger haps vi vil også have et stykke af kagen.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:58   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
PS

Her kan du se de lande som Danmark har Konventioner og overenskomster (bilaterale aftaler) med, desværre kan jeg ikke finde Venezuela på listen, men det betyder ikke at du ikke kan tage til Venezuela, og at hvis du lader din pension blive udbetalt igennem en Venezuelansk bank at du risikerer at regeringen i Venezuela vil have deres andel, derfor dansk bank og visa kort til samme.

http://dss.dk/info/Konventioner_og_o...enskomster.htm

http://www.sist.dk/ og http://www.penst.dk/ kan du finde en masse oplysninger.

Her står der hvordan du skal bære dig ad med at få din pension med til udlandet:
https://www.borger.dk/Emner/pension-...-udlandet.aspx



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 26-01-2010 kl. 00:01.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Til udlandet med sin førtidspension. Nicklas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 68 16-03-2018 06:25
humanitær ophold - førtidspension dobar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-05-2010 21:15
Førtidspension - ophold i udlandet? forvired Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-03-2010 23:15
Førtidspension i udlandet.... BSFoto Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-04-2009 14:41
Ophold/ferie i udlandet under sygdom gittedl Politik og Samfund 6 02-09-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension