K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2009, 19:40   #11
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Oplysning er da vigtig

Hej

Jeg synes altså at oplysning er vigtig. Og det bliver mere og mere svært at hjælp mennesker, hvis vi ikke ved hvem som har ansvaret.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 20:06   #12
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
det er jeg egentlig temmelig lettet over, at dette emne blive taget op.
Fordi da jeg skrev indlægget under 'den nyttige viden', med et forsøg der påbegyndes i nogle kommer om et tilbud til folk med psykiske lidelser, så følte jeg, at det gik op i politik, ministre og hat & briller...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 20:21   #13
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Oplysning er da vigtig

Hej

Jeg synes altså at oplysning er vigtig. Og det bliver mere og mere svært at hjælpe mennesker, hvis vi ikke ved hvem som har ansvaret.

Ps. hvordan rediger jeg et indlæg?
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 20:39   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Til det med rød skrift:
Jo, men det er jo din overbevisning! Det er jo ikke os alle, der tror på, at tingene for den enkelte ville se meget anderledes ud med en anden regering. Vi kan jo ikke alle være enige om, at SF er det eneste rigtige..
Nej da... men skal man ikke kunne debatere det hvis man er uenig, når det handler om den politik der netop vedrører os alle her inde? ... jeg kunn eforstå det hvis det var invandrerdebat, eller udenrigspolitik osv... men når det omhandler lige netop den lovgivning vi bliver plager af, og regeringen er årsagen (det ER trods alt dem der laver den lovgivning i øjeblikket), er det så ikke ok at debatere den, selv om nogle af os er uenige?

Hemmeligheden er vel at holde det til bolden, og ikke manden...

Jeg er enig i, at hjælpen her inde som er 1 prioritet IKKE skal drukne, så jeg er helt enig i, at de to ting bør adskilles, men fjerner de den politiske debat her inde på K10, så er jeg her ikke mere af den simple årsag at jeg ikke KAN holde kæft, det er en del af min system-invaliditets-problematik, jeg har brug for udluftning af min harme over systemet.

Jeg kan så heller ikke se at det ikke kan lade sig gøre at have et lnik til den politiske debat her inde, men det ved Web nok bedre end mig.
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 20:52   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
det er jeg egentlig temmelig lettet over, at dette emne blive taget op.
Fordi da jeg skrev indlægget under 'den nyttige viden', med et forsøg der påbegyndes i nogle kommer om et tilbud til folk med psykiske lidelser, så følte jeg, at det gik op i politik, ministre og hat & briller...
Det har du helt ret i... man glemmer at se (eller jeg gør i hvert fald) hvilken forum oplægene tilhører når de bare står på forsiden... jeg ser hele forsiden som et stort forum, og derfor blandes det hele jo så naturligt nok sammen.

Man skal huske på, at har man f.eks. selv en sag kørende, hvor en lægekonsulent punker ens lægepapirer, og så måske lige har set en nyhed med Karen Jespersen hvor hun er bedøvende ligeglad... så når man kommer ind og ser et indlæg som det du har skrevet, så er ens tanker et helt andet sted henne, og det vælter bare ud med alt det man går med i hovedet, og man glemmer at sanse budskabet i oplæget.

Jeg selv har forskellige perioder med hvad jeg går efter... nogle gange er jeg fyldt op med politik og nyheder, andre gange er det humor og spas jeg er fyldt op med, og helt andre gange er jeg bare afslappet og har energi til at hjælpe andre... og det afspejler sig i hvert fald i MINE indlæg.

Så for MIG ville en adskillelse af nyeste indlæg i to grupper være en ideel måde at håndtere det på... så ved jeg at i den ene gruppe skal jeg ikke tænke politik, og i den anden behøver jeg ikke være bange for at blive kaldt brokkehoved, når jeg bare er generelt politisk udfarende...

Om det bare er fordi jeg er Asperger og ikke kan fornemme de små "uskrevne regler" man fornemmer at skulle kunne sanse ved jeg ikke, men jeg har det altså sådan, at når jeg ikke kan se at det strider med sidens reglement, så må jeg gerne?
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 21:10   #16
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg må melde klart ud, at mængden af politiserende indslag er årsag til jeg ikke er meget her på siden mere. Det er simpelthen for krævende for mig at finde ud af om der er nogen jeg kan hjælpe med et indslag/svar og selvom jeg måske er mere borgerlig af politisk overbevisning, så er der 1 ting jeg synes er meget vigtigere end politik.
Menneskesynet
Når det er sagt, siger både den ene og den anden blok at netop de repræsenterer den rigtige holdning....Det er lidt noget vås, når man bruger økonomisk pres på tusinder af mennesker for at få ram på de få der reelt snyder sig til noget. Det er også noget vås når man så vasker fingre i en fart når det er ens egne der er fanget med fingrene i godtefadet.
Der er ingen politikere, som ikke sælger en holdning for stemmer, hvis det påkræves, politik er jo netop kompromisernes kunst, derfor er der ingen rigtige holdninger politisk til det vi oplever som mennesklige tragedier, umenneskelig behandling fra systemet osv. Der findes kun hykleri politisk.
Dem der går ind i en sag, det være sig sagsbehandlere, bisiddere, politikere eller sågar naboer og venner off/online, de gør det først og fremmest fordi det er det deres menneskesyn og moral siger dem er rigtigt at gøre.
Politikken som SF og EL lægger ud med er bare det som fungerer mest som stemme for de svage i samfundet som mange herinde ser det, heldigvis har de svage lov til at være uenige politisk i et samfund med ytringsfrihed uden sanktioner, men det betyder ikke , at de ikke skal hjælpes .
Det ville klæde folk godt, hvis det politiske arbejde blev lagt i vælgerforeninger og politiske fora for at ændre det politiske billede hvis ønsket, og den mennesklige og moralske støtte blev lagt i nabolaget og/eller steder som her.
Folk har brug for os/hinanden, det går over politiske dagsordener. Husk det nu....

mvh Nøvsen
og nej tak, jeg vil ikke angribes for hverken det ene eller andet personligt ...
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 21:57   #17
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Jeg vil støtte op om at der ikke snakkes mere politik her på siden(elsker politik men skal nok holde mig) Da jeg mener Webmaster har ret. siden her er tiltænkt folk der har brug for råd og vejledning. Jeg tror det er Foghs afgang og ministerrokader, der har fået tingene til at skride lidt, men det bør selvfølgelig diskuteres i et andet forum.Tak til Webmaster for at holde os lidt i ørernePaw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 22:05   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Razmo
http://www.k10.dk/showpost.php?p=56356&postcount=2
Nu skrev jeg jo selv at man nok ikke kan komme uden om at snakke politik...
Meningen med mit indlæg var ikke at alt skullle lukkes ned...men at det skulle lukkes ned på forsiden...så dem der spørger om hjælp herinde kommer i centrum...som det oprindeligt var tiltænkt..

Det er ret simpelt at gå direkte ind i rummet Nyhedsdebat http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31 eller rummet politik generalt http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=33

Jeg har endda tænkt på at evt slå dem sammen til et rum...og så vil det være endnu nemmere...

Alt der står med fed skrift derinde...ja det er nye indlæg...og hvis man ikke gider det...ja så kan jeg jo sætte spørgsmålstegn ved hvor ivrig man er for at debattere emnet...

@Gh72
http://www.k10.dk/showpost.php?p=56370&postcount=8
Det at du bliver mødt med et "Stem på sf eller jk" betyder da ikke at du ikke har ret til at have problemer eller for den sags skyld må stemme på andre bogstavskombinationer...
Man skal passe på med at tolke andres mening eller tolke hvorfor de skriver sådan...

I en valgsituation bliver man jo bombet med skilte om at man skal stemme på den ene eller den anden...og det gør jo ikke at man skal gøre det...
Så du kan næppe bevæge dig rundt...hverken på nettet eller på gaden uden at få sådanne skilte i hovedet...

Man kan beslutte for sig selv om man vil overse disse opfordringer...eller om man vil tage dem til sig...

@Razmo
http://www.k10.dk/showpost.php?p=56372&postcount=9
Dette forum er ikke bistandsbums...så prøv at skille dem af når du debattere...

Der vil ikke komme 2 forsider på K10...men man kan som jeg har beskrevet ovenfor vælge at gå ind i de rum der er beregnet til formålet...

Der er ingen der har skrevet/snakket om at politik skal helt væk fra K10...
Som jeg også startede med...så kan man ikke komme uden om det...slet ikke når mange herinde er i de situationer som de er...

Ang det med at snakke om Sf kontra EL kontra V og K...så har man jo også muligheden for at debattere hvordan man synes tingene skal være uden at snakke bogstaver...

For mit eget vedkomne...så kan de være grønlyseblå dem der sidder i regering...jeg er fuldstændig ligeglad...
For mig drejer det sig om hvordan syge/svage bliver behandlet...og bliver de ikke behandlet ordentligt pga tåbelige regler...af den siddende regering...ja så kan man prøve at få dem ændret eller også må der en ny regering til...som måske kan gøre det bedre...og sådan vil jeg blive ved med at tænke uanset hvilken regering der er der...sålænge reglerne ikke er i orden for den omtalte gruppe...

@Permand
http://www.k10.dk/showpost.php?p=56382&postcount=13
Du kan redigere dine indlæg ved at trykke på denne knap....
Den knap findes nederst i alle dine indlæg...
Du kan kun redigere dine indlæg op til 6 timer efter de er lavet...

@Razmo
http://www.k10.dk/showpost.php?p=56383&postcount=14
Selvfølgelig skal man kunne debattere herinde...også selv om man er uenig...
Og korrekt..det handler om at man holder sig til bolden og ikke manden...
Folk har jo også selv den mulighed at holde sig ude af politiske debatter herinde...hvis de ikke bryder sig om dem...
Plus det vil blive en del nemmere at holde sig væk fra disse debatter så snart jeg får skilt disse af...

@Neurosmølf
http://www.k10.dk/showpost.php?p=56386&postcount=16
Dette bekræfter mig jo bare i det rigtige i at skille tingene af...og selvfølgelig skal du ikke angribes for noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 22:24   #19
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
web..
K10 er ikke tiltænkt som et politisk forum..og skal dermed heller ikke ende som et sådan...

Nu kan man nok ikke undgå at komme til at tale om politik når man hænger i dette system....men det er ved at tage overhånd i en grad som jeg ikke bryder mig om...

Jeg overvejer derfor på kraftigste at lave det sådan at AL diskussion om politik ikke kommer frem på forsiden under "Sidste Nye Indlæg" men derimod holdes inde under Nyhedsdebatten...hvor interesserede kan gå ind og deltage..
jeg syndes det lyder rigtigt godt web, hvis alt politik kunne komme ind under Nyhedsdebatten, så man ikke lige får klasket politik i hovdet når man går ind på k10,
og ja man kan ikke undgå at komme til at tale om politik når man er i dette system, da det er poliktikerne der laver lovene osv.

men det ville da helt klart være rart, hvis man ville snakke politik at man så kunne gøre dette, bare ikke lige på forsiden
men man kunne vel også lave grupper, hvor folk kan snakke om det parti de nu er til, så folk kan lufte deres politiske holdninger der og ikke andre steder
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 22:36   #20
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Men jeg spørger så bare om een ting:

Hvordan skal man undgå politik i hjælpetrådene, når det er politik der forsager problemerne mange gange? ... Skal jeg til at holde tungen lige i munden og være 100% upolitisk i alle de tråde jeg ønsker at hjælpe i? ... er det fy-fy at nævne Hjort og Karen og alle de andre i disse tråde? Hvordan skal man forklare hvorfor noget er som det er, hvis man ikek må pege fingre ad politikerne?

Jeg har brug for en gennemført forklaring af HVAD man ønsker holdt væk fra andet end de politiske fora, ellers aner jeg ikke hvad jeg skal og må skrive.

Men ideen med at rykke de politiske fora sammen er en god idé... vi ses så nok mest i det fora

Sidst redigeret af Razmo; 07-04-2009 kl. 22:40.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Politik og hvad det drejer sig om..... phhmw Politik og Samfund 2 15-09-2011 00:18
Politik & Samfund Lotus Politik og Samfund 1 22-03-2011 17:10
hva er politik? buster Politik og Samfund 1 02-08-2009 17:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension