K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2011, 01:16   #1
Randita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
Randita er ny på vejen
Hvem sygemelder?

Hejsa

Håber ikke jeg er faret helt vild, og er kommet til det forkerte emne. Mit spørgsmål handler ikke om sygedagpenge, men om lægen stadig sygemelder eller ej.

Er der nogen af jer som ved, om den gammeldags "omsorgssygemelding" er afskaffet ?

Under en samtale med min læge, hvor jeg fortalte, at jeg ikke kunne klare at arbejde i de timer, som jeg skulle ifb med min revalidering, sagde han, at hvis jeg ikke kunne klare det, så skulle jeg tage at melde mig syg, med jævne mellemrum, når jeg ikke kunne klare mere.

Det er jo et meget fint råd at få; men jeg kan ikke fordrage at melde mig syg - når jeg ikke har feber eller sådan noget - det gør bare pokkers ondt i hele skroget, men det kan man jo godt gå med, som regel.

Jeg ville have det helt anderledes, hvis min læge sagde til mig - "at det er oplagt, at du trænger til at restituere, jeg sygemelder dig en uge"....eller sådan noget i den stil.
Han sagde, at der var lavet om på reglerne, så det nu var den enkelte, der skulle kontakte kommunen og sygemelde sig - det havde lægen ikke noget med at gøre mere.
Er det virkelig sandt?

Jeg er på revalidering, i virksomhedspraktik, og har den sidste måneds tid fået nogle behandlinger hos lægen med akupunktur, noget smertestillende og muskelafslappende. Han prøver virkelig at hjælpe, og han undrer sig over, at jeg bliver ved med at have så mange muskelspændinger i min ryg.
Jeg undrer mig over hvorfor han ikke anbefaler mig at holde fri, eller desideret sygemelder mig, når de andre behandlinger kun hjælper kortvarigt? Så må der jo være noget, som fremprovokerer det....?

Jeg tog selv fri et par dage, havde selvfølgelig sagt det til dem i praktikken, og fik derved en forlænget weekend - hvilket jeg ikke skulle have gjort - jeg skulle have meldt mig syg - fy skamme, tage initiativ selv uden sagsbehandlerens velsignelse. Hun var på ferie - hvilket jeg ikke har haft i tre år nu - og kunne ikke kontaktes.
Den sidste "fri"dag kunne jeg mærke, hvordan jeg begyndte at slappe mere af og have færre smerter. ( Så var der kun alt det andet, som plejer at være der ;-) )
Jeg er selvfølgelig begyndt at arbejde igen, som aftalt, selv om jeg ved, at en uge ville have gjort underværker.....men tilbage til lægen, skal man virkelig være lammet, true med selvmord, have brækket et ben eller have lungebetændelse før det er gyldig grund til at passe på sig selv, før det kan udløse en sygemelding?

Et par ti-ører er faldet, og jeg har fundet ud af, at det er nogle bestemte arbejdsopgaver, der giver de intense smerter skulder området, udover facetleddene, og det indeni skuldrene der driller, så der skal omtruktureres i dagligdagen; men hvis ikke musklerne får lov til at falde til ro, kommer det til at tage laaaang tid og kræve mange piller - hvilket jeg hader og synes er tåbeligt, når nu hvile kan gøre en stor del af tricket. Jeg har prøvet det før, men havde lykkelig glemt, hvad det var jeg skulle lade være med - dengang hjalp det at gå uden praktik i en periode.

Er jeg virkelig underlig, når jeg synes det giver mere mening at hele, når det stadig kan lade sig gøre nogle steder, fremfor at symptombehandle og være lykkelig over alle pillerne, og så arbejde sig til flere kroniske smerter ?
Uh -det er så sundt at arbejde, når kroppen råber stoooop! ....

Er pt på 20 timer, men burde vist længere ned, ihvertfald nogle uger, hvis jeg skal være helt ærlig - havde aldrig troet, at jeg skulle komme hertil.

For et år siden, var jeg ved at have nået min revaliderings mål - også kom der BANG en masse fysiske problemer oveni. At det kan have indflydelse på arbejdsevnen er det først nu et år efter, at jobcentret er ved at ønske at udrede.

Men det hører ikke til sjældenhederne kan jeg se herinde.

Er glad for alle trådene her, spørgsmål og svar - håber at få overskud til at læse og følge gode links inden alt for længe
Randita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 08:27   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Mit syn på dette er, at man skal sygemelde sig når man har det så skidt som dig, sygemelding har ikke noget med feber at gøre, du skal respekterer din krops signaler på at noget er galt, og du har jo ligesom fået et vink med en vognstang når du efter et par dages fri kan mærke at det hjælper.
Du burde også tage kontakt til din sagsbehandler, der har med din revalidering at gøre, for det er måske slet ikke det du skal, når det kommer til stykket....

Du bliver nød til at bide i det sure æble og sygemelde dig, inden "skaden" bliver for stor....

Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 09:15   #3
ziggy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
ziggy er ny på vejen
Jeg kan godt føle din tankegang og følelser du har omkring sygemelding, har det ligeså svært, men på den anden side så er der jo en grund til at vi er syge/meldte, så helt enig med Susanne.

Din læge giver dig en indirekte råd, og sandt nok de udlever ikke attester med mindre arbejdet/kommunen spørger ind til det, og netop fordi selv tidligere hen så fik man en erklæring, men hvor arbejdspladsen betalte for den (ellers husker jeg forkert) og det er jo sparetider især for kommuner, så de er ikke så villige til de erklæringer længere da de koster dem penge.

Tænk og føl efter du for ingen diplom for yderligere at påtage dig stress eller bide i dine smerter, vi for højst en fodaftryk i enden som tak, og den kan gøre ondt værre, så pas på dig selv,, Siger en som selv har svært ved det, men arbejder på at være bedre overfor mig selv!:-)
ziggy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 09:56   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan sagtens sygemelde dig efter lægens råd.

Du henvender dig SKRIFTLIG(til kommunen), får stempel med kopi til dig selv, hvor du sygemelder dig.
Du henviser i dette brev til at de tager kontakt med lægen for yderligere, eller bekræftigelse.
Aflevere en ekstra kopi til virksomheden.

Denne procedure må du desværre anvende hver gang.

Alternativt kan de true med ydelsen, og meget andet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 15:52   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11501

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem raskmelder hvem? LINGLING Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 25-07-2012 06:44
Hvem af os har ret ?? Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 08-04-2012 20:34
Gode råd til dig der sygemelder dig.... phhmw Et godt link! 2 04-02-2010 11:45
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension