K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2012, 10:18   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Hanne Reintoft: jeg har svigtet

http://jp.dk/indland/article2748554.ece

Hanne Reintoft: Jeg har svigtet

Offentliggjort 15.04.12 kl. 09:32

Selv i den mørke middelalder blev de fattige behandlet bedre end i dag, mener Reintoft.

»Jeg er fuldstændig forpint over den måde, man taler om de dårligt stillede, og over den foragt, der i det hele taget er kommet over for de fattige. Det er helt det modsatte af, hvad jeg har villet.«

Socialrådgiver Hanne Reintoft finder ordene, inden hun udtaler dem - måske en arbejdsskade efter mange år i politik. Mange kender hende fra radiobrevkassen, ”hvad er min ret, og hvad er min pligt”, og de kender hende i en mindre blød version fra Folketingets talerstol som venstrefløjsaktivist eller som medskaber af Mødrehjælpen

Sidst redigeret af østerbro; 15-04-2012 kl. 10:20. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 20:29   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Hanne Reintoft har altid være klar i spyttet og et lys i mørket for de der af den ene eller anden grund havde hjælp behov.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 11:11   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation

Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
http://jp.dk/indland/article2748554.ece

Hanne Reintoft: Jeg har svigtet

Offentliggjort 15.04.12 kl. 09:32

Selv i den mørke middelalder blev de fattige behandlet bedre end i dag, mener Reintoft.

»Jeg er fuldstændig forpint over den måde, man taler om de dårligt stillede, og over den foragt, der i det hele taget er kommet over for de fattige. Det er helt det modsatte af, hvad jeg har villet.«

Socialrådgiver Hanne Reintoft finder ordene, inden hun udtaler dem - måske en arbejdsskade efter mange år i politik. Mange kender hende fra radiobrevkassen, ”hvad er min ret, og hvad er min pligt”, og de kender hende i en mindre blød version fra Folketingets talerstol som venstrefløjsaktivist eller som medskaber af Mødrehjælpen
Åh bare vi havde flere af hendes slags. Desværre er hun jo som bekendt i mindretal, det kan vi jo både se og føle, os som er ramt på livet i dagens Danmark. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 11:29   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej,.....

Hanne Reintoft har aldrig svigtet. Da jeg lå i sengen i 2 år i træk, havde jeg rig lejlighed til at hører radioens "Ret og Pligt".

Her fik jeg indblik i konsekvensen af at leve i den sociale verden. Direkte årsag til at jeg personligt bruger lidt af mit overskud på min rådgivning her på k10.

Stor tak til Hanne Reintoft skal lyde herfra.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 12:33   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Er der nogen der ligger inde med hele artiklen? som kan scanne den? Man kan åbenbart ikke bare købe den ene artikel og jeg ville så gerne læse den (og ikke blive abonnent på JP)
__________________
Læser til socialrådgiver og er selv syg. Hader Term modellen og vil gøre alt mit til at øge respekten for den syge, samt anerkendelse af diagnoser fra egen læge. Bemærk at jeg lige er begyndt at læse til socialrådgiver, så jeg kender ikke al lovgivning endnu
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 14:34   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hanne Reintoft har aldrig svigtet.
Kan ikke siges bedre!

Jeg har været tilhører og en stor beundrer af Hanne Reintoft, lige siden hun var ganske ung og gnistrende sorthåret - hendes engagement fra dengang og over årene er ikke mindsket spor.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 19:01   #7
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Jeg har været til foredrag med Hanne Reintoft, for 1-2 år siden i Scleroseforenings-regi.

Hun er bare skøn! SÅ klar i spyttet, gennemtænkt og klartseende.
Hun gjorde stort indtryk på mig.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hanne Reintoft har stadig format og visdom gunvor Politik og Samfund 6 25-02-2014 13:16
til Hanna Reintoft nille9 Politik og Samfund 6 09-10-2012 22:15
Føler mig svigtet Bettemy Alt det andet 33 23-02-2011 13:46
Beskæftigelsesministeren versus Hanne Reintoft! buster Politik og Samfund 2 25-01-2010 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension