K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2017, 23:40   #1
poxy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
poxy er ny på vejen
PFA vil ikke udbetale min løbende tab af erhvervsevne

Hej allesammen.
Har været sygemeldt siden 2012 og fik f.pension nylig.
Kan det passe at PFA vil ikke udbetale min løbende tab af erhvervsevne i alle de år men først fra den dato jeg fik min F.pension
Har i alle de år været meget syg (ikke i stand til at arbejde) vh
poxy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2017, 23:50   #2
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det kommer an på hvad der står i forsikringsbetingelserne. Nogle selskaber har offentlig førtidspension som betingelse.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2017, 23:51   #3
poxy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
poxy er ny på vejen
Erhvervsevne udbetaling.

Hej allesammen.
Har været sygemeldt siden 2012 og fik f.pension fornylig.
Kan det passe at PFA vil ikke udbetale min løbende tab af erhvervsevne i alle de år ( fra 2012 - nu) men først fra den dato jeg fik min F.pension
Har i alle de år været meget syg (ikke i stand til at arbejde) vh

kunne se det her på min pension vilkår:

5.1. Løbende udbetaling af erhvervsevneforsikring og indbetalingssikring
PFA Pension udbetaler løbende erhvervsevneforsikring og yder indbetalingssikring, hvis den forsikrede uafbrudt i mindst 3
måneder (karensperioden) har nedsat erhvervsevnen i dækningsberettiget grad som følge af sygdom eller ulykkestilfælde.
poxy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2017, 13:18   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Der må stå noget et eller andet sted om hvad det vil sige at have nedsat arbejdsevne i dækningsberettiget grad.

I mit pensionsselskab skal man eksempelvis have nedsat arbejdsevne med 2/3 dele, men først når det er bevist at man har en arbejdsevne der er så lav som 2/3 dele og man også har en lægeattest som siger stationær så er man berettiget, og pensions selskabet bestemmer selv om de mener at man er berettiget, det vil sige hvis man husker at ansøge.

Andre pensionsselskaber kræver at man har fået tildelt førtidspension fra det offentlige og man kan være nok så syg uden at få pension fra selskabet hvis ikke jobcenter tildeler førtidspension så får man heller aldrig pension fra selskabet.

Derfor tænker jeg at du skal undersøge hvad der eksakt står i din police, alternativt ringe til selskabet og høre eksakt hvad kravet er og høre hvorfor du har fået afslag på løbende ydelser før du fik førtidspension.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension