K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2017, 10:31   #21
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Ægtefolk får hver sin årsopgørelse og skat trækker ikke penge fra den der skal have penge tilbage.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 14:37   #22
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men gælden kommer du til at betale på et tidspunkt, når du tjener penge igen, og det er også rimeligt nok, at man er med til at forsørge sine egne børn.

Systemet er lavet på den måde af hensyn til børnene, så de ikke mangler mad, hvis den ene forælder ikke er i stand til at betale til det i en periode.

Men det kan hurtigt løbe op, så man skal passe på ikke at komme til at skylde for meget. Nu ved jeg ikke hvilken situation du er i , men man kan heller ikke få permanent opholdstilladelse, hvis man på den måde skylder det offentlige penge, fordi, de har været nødt til at lægge ud for en.

hvis du tidligere har betalt direkte til din eks, og stopper med det, vil han kunne søge om at få pengene via udbetaling danmark, hvis der er lavet en resolution i statsamtet, på at du skal betale børnebidrag. Og det betyder at han så fremover får pengene af dem, og du får en gæld til det offentlige.
har i ingen resolution, skal den laves først, ved at han søger statsamtet om at du skal betale bidrag.. så får han det stykke papir (resolution) han skal bruge for at søge.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 18:38   #23
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Angående permanent opholdtillædelse gælde hvis man skylde det offentlige over 100.000 kr men hvis man har aftælle med skat at man afdrage penge tilbage kan man godt få permanent opholtillædelse,Jeg er Dansk statsborger.

hvad mener du med statsamtet resolution det er det samme som udbetaling danmark ikke
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 20:00   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det betyder at han skal have et stykke papir fra statsamtet på at du skal betale børnebidrag, for at få udbetaling danmark til at udbetale.

Hvis det ikke er lavet, skal han blot søge statsamtet om det, så sætter de det igang.

Når du er statsborger, er det ikke et problem. Men de ca 100.000 gælder kun hvis man har fået henstand. Hvis man har lavet en afdragsordning, kan man faktisk stadig ikke få det før gælden er betalt, det er der nogle der har brændt sig på.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 22:12   #25
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
unsskyld kan du forklare det almindelig.fårster ikke alle ord henstand hvad er det ,jeg har lige læste få ny i danmark der står hvis det ikke gæld over 111.000 og på afdrags ordning kan man få permanent ophold Min mand skal nu i novembar først forlænge ophold tror de forlænge 3 eller 4 år
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 23:08   #26
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Opho...offentlige.htm

Henstand betyder at man har kontaktet skat og forklaret at man ikke har penge. At de har kigget på ens økonomi, og måske skrevet at man kan få lov til at vente f.eks 6 måneder med at betale.

Henstand betyder at man får tilladelse til helt at vente med at betale.

Mens en afdragsordning er at de f.eks skriver at man skal betale 200,- om måneden.

når de skriver om forfalden gæld, betyder det at betalingsfristen er overskredet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 23:32   #27
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
kan man søge om henstand

Hvor kan ses hvår maget man skylder til ofentlige
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2017, 09:41   #28
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du kan prøve at ringe til skat, så kan de nok fortælle dig lidt om mulighederne. Du kan også skrive til dem, men det går ofte ret langsomt..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension