K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2016, 21:13   #1
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
Question Lov nr. L 182

Lov om ændring af lov om sygedagpenge, lov om aktiv socialpolitik, lov om
organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v., lov om social
pension og lov om en aktiv beskæftigelsesindsats
(Forlængelse af forsøg med ret til at afvise lægebehandling uden ydelsesmæssige konsekvenser m.v.)

Ovenstående lov er netop blevet forlænget d. 3. juni 2016. I den forbindelse så håber jeg, at der er et kvikt hoved der kan svare mig om loven hører ind under følgende situation:

Rehabiliteringsteam ønsker, at indstille til ressourceforløb der skal bestå af et forløb på smerteklinik. Borgeren skal igennem yderligere smertehåndteringforløb samt afklaringsforløb på smerteklinikken. Borger vælger, at afvise forslaget til indstilling da borger tidligere har været i et forløb på en anden tværfaglig smerteklinik.
Hører afvisningen ind under samme lov ?

Jeg ved godt, at jeg har nævnt noget lignende før, men jeg vil gerne være helt sikker på, at jeg har forstået lovgivningen korrekt
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 14:33   #2
jakbskov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
jakbskov er ny på vejen
Afvisningen hører ikke under samme lov. Den gælder kun lægebehandling og ikke forløb ved en smerteklinik/afklaringsforløb/genoptræning osv.

Lægebehandling kan f.eks. være:
- direkte behandling hos din egen læge
- medicin ordineret af en læge
- operationer

Rehabiliteringteamets indstilling kan heller ikke afvises. Der er tale om et sagsskridt og ikke en afgørelse. SB skal efterfølgende træffe afgørelse på baggrund af rehabiliteringteamets indstilling og forinden partshøre borgeren. Ved den partshøring skal SB selvfølgelig gøres opmærksom på uenigheden i behovet for behandling så det senere kan komme med i en klage når/hvis afgørelses træffes.

Håber det var svar nok
jakbskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 15:07   #3
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
Mange tak mere fint svar �� mit problem er bare et helt andet �� jeg blev ikke indstillet..men blev spurgt om jeg ville overgå til ressouceforløb...det undrede mig meget, da jeg ikke vidste, at man havde en valgmulighed �� jeg valgte derefter at svare nej tak efter råd fra en uafhængig sagsbehandler...hvilket jeg nok ikke skulle have gjort
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension