K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2017, 12:56   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tag det roligt, kære Succubus

Perfekt, at du er kritisk og ønsker viden. Mange skulle følge dit eksempel.

Al medicin kan virke individuelt.

DU bestemmer hvor mange bivirkninger du kan leve med. Vær kritisk og lyt til den ordinerende læge.

Giv medicinerne en mulighed, bivirkninger, hvis du mærkerne dem, er altid sværest i begyndelsen.

I mit tilfælde afviste jeg mine smertemediciner alt for tidligt og fortrød. Kan kun konstatere, at jeg i dag er meget glad for dem i dag. Giv tid.

Men udover medicin, bliver du ikke tilbudt terapi af nogen art?

Sertralin HEXAL

https://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3304

Mirtazapin "HEXAL"

https://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3194

Alle mørke rør har en lys udgang. Held og lykke med din situation.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-11-2017, 12:59   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Og hvis man vil læse om medicinen på lidt mere forståeligt sprog, så kan man også slå sin medicin op her:
https://min.medicin.dk/
(Men på pro versionen står der tilgengæld nogen gange lidt flere ting. Tilgengæld kan der være ord man lige skal google for at forstå)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2017, 15:16   #13
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Højsa halløjsa
Jeg er sidst i 30'erne og har taget medicin mod depression af flere forskellige slags igennem hele mit voksne liv, med pauser.

Jeg har haft god virkning og kommet videre i livet af det, men har også haft bivirkninger og mit følelsesliv har været stillet meget på standby.

Jeg bliver nødt til at sige at det med ingen afhængighed - det er en sandhed med modifikationer.

Hvad mange brugere af antidepressiva i stigende grad finder ud af, er at medicinen er lige lidt sværere at komme ud af hvis man har taget den i lang tid. Nogle har meget svært ved det og får meget slemme "abstinenser." Ikke alle læger er opmærksomme på dette, men mange er og kan give god vejledning.

Det er dog bestemt noget der er til at tage højde for ved at trappe meget, meget langsomt ud og være obs på sine reaktioner.

Som de andre også skriver, så har antidepressiva forskellig virkning på alle. Jeg synes bestemt ikke man skal være bange for at prøve det, hvis der er indikationer for det - altså læge eller psyk diagnosticerer med depression. Men man skal vide nok til at synes man træffer et informeret valg.

ED: Jeg har prøvet følgende præparater som jeg hjertens gerne fortæller om min oplevelse med, med forbehold for at effekten er meget individuel:
Cipramil
Cipralex
Remeron
Abilify
Risperdal
Olanzapin (jeg har glemt produktnavnet)

Sidst redigeret af amaranth; 18-11-2017 kl. 15:19.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2017, 15:30   #14
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Thumbs up

Tusind tak for svar, i er bare for søde

@ snozz

Jeg ønsker ikke at gå for meget i detaljer. Dette er jo et åbent forum.
De mennesker, jeg har haft tæt inde på livet, har desværre ofte svigtet min tillid. Dette gælder såvel familie som venner. Derudover er mit helbred ødelagt af en uopmærksom bilist. I dag er jieg ikke i stand til at rejse nogen steder. Har ellers altid drømt om at se Australien, New Zealand, Rocky Mountains, Andesbjergene med videre.

@ MistyMiss

Tak for rådet i forhold til blodprøver. Jeg er tjekket for D men ikke for B vitamin mangel. Det skal jeg huske at få undersøgt ved næste besøg.

Vedr. Sertralin er det underligt (for mig) at en bivirkning af mange kan være depression. Jeg tager jo netop pillerne, fordi jeg lider af en svær og langvarig depression.

@ phhmw

Nej jeg bliver ikke tilbud terapi eller anden behandling men har heller ikke bedt om dette. En lægekonsultation varer sjældent mere end 5 minutter, så der er ikke mulighed for at gå i dybden hvis du forstår.

@ amaranth

Jeg ønsker bestemt også at trappe ned og ud af medicinen på et tidspunkt. Blot ikke nu hvor alt føles håbløst. Den forstående jul ser jeg bestemt ikke frem til. Den værste tid på året faktisk men ikke så meget at gøre ved det.

I ønskes alle en god weekend!
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2017, 16:52   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du hentyder til nogle fysiske skader?....

.... samt du ikke har bedt om bla behandling til eventuelle skader. samtidig med at du havde nogle drømme om at rejse.

Hvis du udover dine nævnte psykiske problemer også havde behov for en fysisk optræning har vi også styr på lovgivningen, hvis det er du ønsker, at få et indblik i. Det er bare at bede om hjælp, så er vi der.

Når man får nogle psykiske eller fysiske skader, så oplever vi ofte, at venner og familie ikke forstår. Hurtigt oplever man at omgivelserne trækker sig.

Ofte trækker vi os selv. Det er desværre den virkelighed handicappede og syge oplever. Så vi forstår problemstillingen.

Ja, det er korrekt at k10 delvis er åben.

Men, målet med det vi beskæftiger os med, har lært de fleste af os, at vi hverken har noget at skjule og hvad andre mener interesserer os ikke en tøddel.

Vi har altid en kultiveret måde at samtale på, går aldrig efter manden/kvinden så vi har intet at skjule.

Selv professionelle, kommunerne, journalister og folketingsmedlemmer følger med, fordi der findes så stor viden og erfaring på k10.

Ja, sågar finder politikerne materiale til deres § 20 spørgsmål til ministre, som vi følger med i.

Så ved du det.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-11-2017, 17:46   #16
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Succcubus du skal naturligvis ikke skrive mere end du har lyst til, det er rigeligt det nu har nævnt nu Blev bare nysgerrig på hvad du mente med at "livet blev ikke som forventet".

Bare fordi det blev det ikke for nogen af os på K10, for så var vi ikke på K10

Ja biluheld er noget der kan vende op og ned på hele ens liv på et øjeblik.

Men ellers kan du trygt skrive/spørge om det meste her.

Til forskel fra mange andre steder på internettet er her altid en ordenligt tone
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2017, 14:21   #17
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Jeg synes da du skulle bede om at få nogle samtaler. Er der en speciel grund til at du ikke ønsker det? Samtaler er netop noget der virker godt på fx depression. Dybest set er piller jo blot symptom behandling. Jeg er helt med på, at de kan give en bund, mens det er allerværst, men på den lange bane løser pillerne jo ikke de underliggende problemer. Jeg har selv været der for 22 år siden og igen her i foråret. Jeg er så glad for at jeg netop nu er ude af al medicinen igen. Jeg synes at man skal være OBS på, hvornår der er brug for den, og hvornår der ikke er brug for den. For det at få medicin har også nogle konsekvenser for helbredet. Udtrapningen skal naturligvis foregår i samråd med en læge.
Der findes også andre mere alternative ting, der kan virke gunstigt på depression: massage, kranio sakral terapi, Nada øre akupunktur, mindfullnes m.m.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension