K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2017, 22:14   #1
ShoutingSeeker
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2016
Indlæg: 11
Styrke: 8
ShoutingSeeker er ny på vejen
Førtidspension anket. Tilbagevirkende kraft?

Hej K10,

Til at starte med vil jeg godt pointere at absolut intet kendte til det offentlige - herunder hvordan det fungerer.

Jeg har for ca. 5 år siden søgt fortidspension. Og i den forbindelse har jeg været i jobafklaringsforløb, hvilket jeg ikke kunne klare. Men alligevel fik jeg afslag på FTP, men dette var mundtligt, altså ikke noget på papir.

Kort efter flytter jeg til en anden kommune grundet jeg blev opsagt på den værelse jeg havde. I den nye kommune ansøger jeg så FTP på ny. Der går laaang tind, hvor jeg absolut intet hører ang. min sag.

Et godt stykke tid efter (over 1 år) spørger jeg ind til min sag, da det undrer mig hvorfor jeg intet har hørt. Får så af vide til min store overraskelse at det ikke er opstartet nogen FTP sag! Og vidste ikke at man skal have en kvittering på ens ansøgning.

Summasummarum, jeg fik sidenhen opstartet (igen) en FTP sag i min nuværende kommune, hvor de afviste min sag. Jeg har efterfølgende anket kommunens afgørelse til Ankestyrelsen, dette skete i start juli i år.

Jeg føler mig groft krænket af det offentlige, bare forbi man ikke kender noget til nogle regler, skal man ikke behandles sådan.

Nå, men mit spørgsmål går på om jeg er berettiget til at får FTP med tilbagevirkende kraft (fra juli), hvis jeg altså får medhold af Ankestyrelse. Jeg har siddet og kigget i de officielle myndigheders hjemmesider, men må tilstå at jeg INTET forstå af det. §'er forstår jeg intet af!

På forhånd tak for jeres tid.
ShoutingSeeker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2017, 22:56   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Helt enig...det er for dårligt med den behandling bare fordi man ikke kender reglerne...det er der desværre mange der har måtte sande...

Man er desværre nødt til at sikre sig i hoved og r*v i dette system..

Hvis du har ansøgt om førtidspension...og kommunen har givet afslag...og du efterfølgende har klaget over afslaget...og i tilfældet af at Ankestyrelsen giver dig medhold....ja så vil du kunne få med tilbagevirkende kraft...

Jeg er dog lidt usikker på fra hvornår du vil få det...for kommunen har jo tre måneder til at afgøre sådan en sag...og det er vel formentlig først derfra det vil gælde...

Men husk fremover....kvittering på alt du aflevere....aktindsigt alle steder...og alt skriftligt...så du har al dokumentation selv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension