K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2017, 21:55   #11
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Pip skat sige til mig jeg har fået 68 000 i den her år

Skal jeg snakke med den sagsbehandler som har udbetalt min kontakthjælp før det er i ydelse centar eller hvem skal jeg snakke med

Pip jeg vid brutto var 8540 og netto 6875

Det fik jeg ind til 31 avgust og hende fra kommune udbetalte det første septembar så udbetaling danmark bolig støtte fik fra skat at både mig og min mand fik integration ydelse og plus hans løn at vi havde ikke rat til støte -bolig støtte .Jeg gik til e post og læste advisering om udbetaling sidste gang fra kommune fra 01.08-31.08 både for mig og min mand.så det har noget med SEPTEMBAR at gøre har jeg ret

Der stå SKAT -periodens fradrag 4030 kr 37 procent af 4516 kr

Periodens A-inkomst-8546 Årets A-inkomst 68.368 Årets A-skat 13.368 Årets AM -bidrag 0,00 Årets SP-bidrag 0,00
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 22:50   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder til at de 68.000 de nævner er din samlede bruttoindkomst for året.

Man har så et personfradrag på 45.000, medmindre man har andre fradrag, eller mindre fradrag, fordi man skylde penge..

Normalt deles det så op i 12 lige store fradrag, der så hver måned er på ca 3.750

Hvis du så kun har haft indtægt de første 8 måneder, vil der være 4 måneder hvor du ikke får udnyttet det fradrag. Til årsskiftet vil de så blive modregnet hos din mand, som vil få penge tilbage i skat i løbet af foråret, måske ca 6.000 alt efter om hans skat har været beregnet korrekt gennem året.

Prøv om du evt kan printe noget af det her ud, og tage med ned til borgerservice. Spørg i skranken hvem der kan hjælpe dig med at få overført dit fradrag, så I får glæde af det hurtigst muligt. Tænker at det vil give Jer ca 1500,- om måneden udbetalt.

Jeg tror ikke skat helt har forstået, hvad der var du bad om hjælp til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af goga Se meddelelser
Der stå SKAT -periodens fradrag 4030 kr 37 procent af 4516 kr

Ok det fradrag er lidt større end gennemsnittet, så betragt mine tal som eksempler. Men gå ned til kommunen med det hele, og spørg efter en der kan hjælpe med at se på det.

Nogle gange er der også hjælporganisationer, der tilbyder økonomisk rådgivning. Du kan spørge om der er sådan et sted i Jeres by.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 22:54   #13
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
1500 netto mere jeg de sige jeg har ret til 45000 men brugt 68000
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 23:01   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af goga Se meddelelser
1500 netto mere jeg de sige jeg har ret til 45000 men brugt 68000
Men du nævner at dit fradrag pr måned har været 4.030

Det har du så brugt i 8 måneder, og det er kun 32.240 ud af de 45.000 du har ret til.

De 68.000 er bruttoindkomsten, som jeg forstår det.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2017, 23:08   #15
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
tro det en god idee jeg spørge direkt i kommunr ,men vil spørge dig om hvår lang tid skal de bruge til afklarings af arbejds evne min praktik slutter 7 januar hvårnår kan jeg hurtigst blev sendt til rehabiliterings team og MANGE TAK FÅ DIN HURTIGE SVAR du har sendt til mig TAKKK
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2017, 07:10   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ingen kan svare på det spørgsmål, undtagen muligvis din sagsbehandler.

Der er en masse faktorer der bestemmer hvor hurtigt det går, eks. om din sag nu er parat til rehabiliteringsteamet eller hvor lang tid det tager før skemaet er udfyldt eller hvornår du får tid hos lægen, eller hvor ofte rehabiliteringsteamet træder sammen i din kommune og om rehabiliteringsteamet lige har været trådt sammen inden din sag er parat.

Spørg sagsbehandleren hvor lang tid der typisk går fra arbejdsprøvningen er slut og til du skal for rehabiliteringsteamet.
Du kan også spørge om hun\han mener at din sag er fuldt belyst når denne arbejdsprøvning er slut.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2017, 07:41   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som Nørd skriver, så er der ikke andet at gøre end at spørge din sagsbehandler hvordan det går med din sag en gang imellem.

Når din praktik er slut, skal praktikstedet skrive en afsluttende rapport, som din sagsbehandler får. hun skal så vurdere hvad der evt mangler i din sag, og om der skal indhentes flere lægeerklæringer osv.

Det er forskelligt hvor lang tid det tager, men det er din eneste vej mod andet end blot at være selvforsørgende og finde et job selv. Så der er ikke andet at gøre, end at I tilpasser Jeres økonomi, så I kan klare Jer med kun hans indtægt. Det er ikke let og det vil på mange måder blive en hård tid. Men sådan er det bare nogen gange.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2017, 11:44   #18
goga
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2017
Indlæg: 110
Styrke: 8
goga er ny på vejen
Tak Pip og Nord sagsbehandjer har sagt til mig at i novembar vi skal har opfølgningsmøde-hvad er det og at jeg skal til rehabiliteingsteam når praktik er slut.Og jeg har set i den her år fik jeg udbetalt 55 000 netto i 8 måned.
goga er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension