K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2016, 21:47   #1
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
Dagsorden til møde med jobcenter

Jeg har modtaget indkaldelse til jobcentret hvor der står:
"Du er indkaldt til samtale om din jobsøgning-Jobsamtale".
Jeg forstå en sådan indkaldelse som, at jobcentret har erklæret mig for arbejdsparat.
Sagen er, at jeg har været sygemeldt i mere end 5 år og har for nyligt takket nej til et TILBUD om ressourceforløb. Jeg blev altså aldrig indstillet af rehabiliteringsteamet.
Jeg har modtaget varslingsbrev om den nye 225-timers regel. Få dage senere modtog min mand et tilsvarende og han er på førtidspension efter de gamle regler...dette undrer mig en del...han får jo hverken, integrationsydelse, uddannelsesydelse eller kontanthjælp, derudover får han boligstøtte som stærkt bevægelseshæmmet (kørestolsbruger). Har jeg forstået det rigtigt når jeg mener, at de så ikke må modregne hans boligstøtte i min kontanthjælp ?
Tilbage til det forestående møde.
Bør jeg inden mødet bede om, at blive fritaget for 225-timers reglen da jeg ikke er i stand til, at arbejde på grund af mine diagnoser ?
For 1 år siden blev jeg arbejdsprøvet til, at kunne arbejde 40 minutter om ugen.
Jeg overvejer inden mødet, at lave en liste over de symptomer jeg har da jeg har indtrykket af, at der ikke er ret mange i jobcentret der forstår hvad den ene af mine diagnoser handler om (fibromyalgi). Nu er det jo sådan, at fordi man har en diagnose så er det jo sjældent, at man har alle de symptomer der beskriver diagnosen. Jeg har derudover slidgigt i rygsøjlen. Vil det være godt/skidt at lave sådan en liste til, at vedlægge min journal ?
Jeg har hørt uafhængige sagsbehandlere anbefale, at man forbereder sig til møder med egen sagsbehandler, men hvad er det egentlig jeg skal forberede mig på her ?

Sidst redigeret af Seidler66; 11-07-2016 kl. 21:49.
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 22:29   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Seidler66 Se meddelelser
Bør jeg inden mødet bede om, at blive fritaget for 225-timers reglen da jeg ikke er i stand til, at arbejde på grund af mine diagnoser ?
Det er IKKE pga dine diagnoser du ikke kan arbejde.
De vurderer udelukkende på arbejdsevne som kan være nedsat grundet i specifikke diagnoser.
Det er ret vigtigt at forstå at det ikke er diagnosen i sig selv som kan hjælpe dig gennem systemet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 22:44   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er sandsynligvis en standard indkaldelse du har fået. Det er sekretæren der sender indkaldelserne ud og derfor bruger de standard indkaldelserne.

Når du ikke vil deltage i det tiltag kommunen tilbyder i form af et ressourceforløb, hvad tænker du så der skal ske?
Det er det du skal forberede dig på at fortælle sagsbehandleren.

Din sagsbehandler er som sådan ikke interesseret i dine diagnoser. Det handler om hvordan du skal kunne forsørge dig selv.

Sidst redigeret af Akvamarin; 11-07-2016 kl. 22:50.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 22:50   #4
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Symptomlisten

Hvis du inden mødet anmoder om aktindsigt, vil du her kunne se hvilke udtalelser fra læge kommunen ligger inde med.
Hvis det er fastslået, at du kan arbejde 40 min. om ugen, er der måske baggrund for at søge førtidspension efter § 17, på det foreliggende grundlag.
Her skal du så være sikker på at kommunen har alle de lægelige udtalelser der er lavet om dig, for de indhenter ikke selv.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 23:22   #5
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
Hvad mener du Kageøre det er da mine diagnoser der forringer min funktionsevne..er det ikke ? ærligt jeg er lidt forvirret
Tak Akvamarin..årsagen til, at jeg afviste forslaget er, at de ville have mig på ENDNU en smerteklinik...og det har jeg været før Jeg efterlyste et alternativ men detville deslet ikke høre tale om
Kisser1 Jeg har bedt om aktindsigt efter mødet med rehabiliteringsteamet og det samme gjorde min advokat samme dag som de sendte mig indkaldelsen til mødet Rehabiliteringsteamet indstillede mig til pension i oktober sidste år, kommunen afviste indstillingen i november og ankestyrelsen har givet dem medhold. Så den mulighed er nok ret udelukket.

En tanke jeg har haft siden sidste møde:
For at jeg kan få nogenlunde ro i mit liv og for, langt om længe, at få afsluttet min lange sag, har jeg tænkt, hvad kan årsagen være til, at de ikke har indstillet mig til flexjob af 1 time pr. uge i stedet ?

Sidst redigeret af Webmaster; 11-07-2016 kl. 23:35. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 23:39   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Seidler66 Se meddelelser
Hvad mener du Kageøre det er da mine diagnoser der forringer min funktionsevne..er det ikke ? ærligt jeg er lidt forvirret
Nej din arbejdsevne vurderes IKKE ud fra diagnosen som ligger til grund for din funktionsnedsættelse, men udelukkende på den målte arbejdsevne.

Citat:
... hvad kan årsagen være til, at de ikke har indstillet mig til flexjob af 1 time pr. uge i stedet ?
Hvis du selv har søgt pension, vurderer de kun det.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 23:53   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan da også være forvirrende...med hensyn til diagnose(r) og arbejdsevnen..

Det eneste der tæller på en kommune når de skal se på forskellige ydelser...fleksjob, førtidspension, ressourceforløb osv...det er arbejdsevnen..

Det er ikke ens diagnose(r) der tæller....kun hvad ens arbejdsevne er...

Dette fordi der er så stor forskel på hvordan sygdom indvirker på mennesker...

To mennesker med nøjagtig samme diagnose...ja de kan højst tænkeligt have forskelig arbejdsevne...

Vi oplever alle sygdom forskelligt...

Det den ene er fuldstændig invalideret af....ja det mærke den anden på en helt anden måde og ikke så invalideret af...

Så det er et dårligt argument over for kommunen at man ikke kan arbejde på grund af en eller flere diagnoser...

Man kan ikke arbejde hvis ens arbejdsevne ikke er der...og ja her har ens diagnoser selvfølgelig indvirkning på det..

Det er derfor kommunerne går så højt op i at få målt folks arbejdsevne..

Håber du kan se forskellen...

Når det er sagt...ja så skal ens arbejdsevne helst stemme overens med det man fejler..

Når du siger til kommunen at du ikke kan arbejde pga diagnosen fibromyalgi...ja så tænker kommunen at...jamen der er mange med fibromyalgi der kan arbejde...

Tror ikke jeg kan forklare det bedre...måske andre kan..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 00:37   #8
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
ok...så forstår jeg bedre udtalelsen min effektive arbejdsevne er altså 40 minutter om ugen...men jobcentret mener, at jeg skal i yderligere forløb for, at prøve, at udvikle min arbejdsevne... problemet er bare...set med mine øjne...at der har været forsøgt forskellige træningsformer... og det har beviseligt intet ændret på min funktionsevne Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal bære mig ad for at få en afslutning på min sag...det jeg tænker er jo...at når man endnu engang forsøger noget man har prøvet før...så vil man kunne blive ved med, at sige, at man jo nok stadigvæk kan udvikle arbejdsevnen i en uendelighed
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 09:27   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ville nu nok have takket ja til et smertehånterings igen, hvis det er det de mangler, de giver dig næppe flek med 40 min, og måske kunne du komme op på 2 timer senere

hvor gammel er du?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 10:12   #10
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Seidler66 er ny på vejen
Jeg tror..uden at kunne se det på pågældende smertekliniks hjemmeside, at denne smerteklinik arbejder ud fra term-modellen...derfor sagde jeg nej...mine diagnoser er uden diskussion rent fysiske �� jeg bliver 50 i næste måned ��
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension