K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2016, 02:23   #1
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Seidler66 er ny på vejen
Wink Fjernelse af dokumenter i jobcentersag

I forbindelse med, at min sag har været ved rehabiliteringsteamet er jeg blevet gjort opmærksom på, at teamlederen i jobcentret har bedt en lægekonsulent om en udtalelse i min sag. Dette har som bekendt ikke været lovligt siden 2013. Hvilken lov er det man skal bruge hvis man gerne vil have fjernet dette dokument fra ens sag i jobcentret ?
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 07:41   #2
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Når du klager over det, kan du henvise til pgf 13 her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=167202

Jeg tror ikke, at man kan fjerne et dokument fra sagen (det er jo journaliseret), men man kan få kommunen til at se bort fra det. Hvis det er ulovligt, må det ikke indgå i sagsbehandlingen af din sag.

Når man klager over sagsbehandlingen klager man som regel til borgmesteren. Hvis man klager over en afgørelse, klager man til Ankestyrelsen
http://www.socialraadgiverne.dk/File...ligPraksis.pdf

Du skriver at du "er blevet gjort opmærksom på" fejlen. Jeg går ud fra, at det er sket ved aktindsigt. Hvis ikke, skal du skynde dig at få det, inden du klager.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 07:51   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvornår i sager har lægekonsulenten udtalt sig?
For jeg mener da først at det er når sagen skal overgå til rehabiliteringsteamet, at det kun er klinisk funktion der må anvendes.

Ifølge data-tilsynet kan materiale Ikke fjernes fra en sag, med mindre det foregår gennem hele det juridiske system.
Personligt betalte jeg 8000 kr for en advokat i en sag hvor en diagnose som om sagsbehandler have fundet på, skulle slettes.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 12:18   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Teamlederen må gerne anvende sundhedsfaglige medarbejdere - herunder lægefagligt personale.
Benævnes ofte sundhedskoordinatorer.

Ved en efterfølgende behandling i rehabiliteringsteamet, skal der ganske rigtigt anvendes regionens kliniske funktion.

Se evt her fra DUKH

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...laegekonsulent

Sidst redigeret af stampe; 06-07-2016 kl. 12:23.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 21:18   #5
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Seidler66 er ny på vejen
Tak for svarene. Rehabiliteringsteamet indstillede mig til førtidspension hvilket pensionsnævnet afviste. Jeg ankede og fik svar fra ankestyrelsen hvori de blandt andet skriver, at de kritiserer kommunen for, at have bedt om en udtalelse fra en lægekonsulent hvilket ikke længere er lovligt inden en sag sendes til rehabiliteringsteamet. Jeg har selvfølgelig klaget til borgmester og kommunalbestyrelse over, at jobcentret ikke har overholdt lovgivningen. Jeg ønsker nu, at få fjernet lægekonsulentens udtalelse da den jo ikke var lovlig
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2016, 23:21   #6
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Jeg tror faktisk at det er ulovligt at slette journaliserede dokumenter. De viser jo historikken i en sag - også alle eventuelle fejl fra myndighedernes side. Du kan derimod få tilføjet din klage / rettelse til din sag, herunder at du forventer at de ser bort fra ulovligt indhentet materiale, jvf brev fra Ankestyrelsen.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...af-oplysninger

Da dine klager samt svar fra Ankestyrelsen ligger i din sag, er det måske ikke så nødvendigt? Kan dog godt forstå at du helst så det fjernet....
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2016, 02:12   #7
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Seidler66 er ny på vejen
Mange tak..tror jeg så vil lave et notet der beder dem se bort fra den udtalelse
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2016, 07:19   #8
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Med mindre andre har bedre tips, tror jeg det kan være en løsning.

Jeg har selv været ude for, at en hospitalslæge skrev noget helt forkert i journalen vedrørende en ferie/rekreation, jeg skulle på. Jeg kunne ikke få det slettet, men min berigtigelse blev noteret i journalen. (Derfor skal man altid checke sin journal på sundhed.dk!)

I min egen pensionssag blev jeg ikke indstillet af rehabiliteringsteamet i første omgang, (de lavede en indstilling, der var helt ude af trit med mine lægeudtalelser). Jeg klagede over det og søgte så selv direkte i pensionsnævnet, som bad rehabiliteringsnævnet ændre indstilling. De lavede en ny, men den første er stadig en del af sagen, da den dokumenterer mit forløb.

Held og lykke med din sag!
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension