K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2014, 19:19   #1
Fightback
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Fightback er ny på vejen
Kontanthjælpsats er umenneskelig i flere år!

Hej Alle sammen herinde på k10(:,


Jeg har været på kontanthjælp i 7år og skal snart endelig i arbejdsprøvning, så jeg kan finde ud af om der er muligheder for et flexjob. Men det bliver nok nærmere ressource forløb som at jeg kommer på, fordi jeg næsten ikke kan klare noget arbejdsmæssigt.

Men 7år på kontanthjælp og på sådan en fattigdomsydelse som kontanthjælpen er, det syntes jeg er umenneskeligt. Syntes at det er unfair at kommunen holder én på sådan en lav ydelse, selvom at man har flere udtalelser fra forskellige psykiatere at man slås med psykiske diagnoser.

Syntes godt at når det kan dokumenteres at man er fysisk/psykisk syg, så burde man have ret til en højere ydelse end kontanthjælp.
Eller i hvert fald få en højere sats efter 2år på kontanthjælp.

Man har jo overhovedet ikke råd til noget som helst på kontanthjælp, og livet bliver så umenneskelig hårdt og meget mere trist end det i forvejen er, når man slås med psykiske problemer.

Og jeg syntes heller ikke at det kan være rigtigt, at hvis man f.eks skal i ressource forløb, så får man bare stukket en kontanthjælpssats ned i halsen igen, selvom at man har været på ydelsen i en lang årrække, inden man skulle starte på ressource forløb.

Jeg er bare blevet så frustreret over det og vred over det. Har også skrevet til beskæftigelsesministeriet, for at kræve nogle svar fra dem.

Er bare blevet så frustreret over aldrig at have nogle penge til det ene og andet, det er bare for hårdt altid at være fattig.
Fightback er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2014, 20:24   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu ved jeg ikke om satsen er for lav, jeg er gift med en der også lever af kh fordi har er syg på 3 år, vi kunne godt leve af kh, hvis han fik det men min løn skal jo modregnes og så er der ikke meget tilbage.

Men nej syge burde ikke være på kh
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 11-11-2014, 00:31   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jjsonn; Du modsiger dig selv.
I har selvsagt mere fordi I er 2 til at dække husleje, forbrug mv.
I bliver modregnet for beløb, udover, udregnet 2x kontanthjælp.

Fightback; Er helt enig med dig. Prøvet kontanthjælp i 6.5år, med udgifter til sygdom, som jeg ikke fik dækket. (Læs evt.min tråd " Magtmisbrug").
popiae er ikke logget ind  
Gammel 11-11-2014, 07:30   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi er så også flere der skal leve af beløbet, jeg syntes ikke beløbet som så er for lavt, vi kan godt leve af det, selv om det ikke er sjovt.

det jeg syntes er problemet er at syge er sat fast på kh, syge burde ikke straffes på pungen i årvis, samtidig må vi jo nok alle indrømme, at dovne robert ikke skal have en større chek, for at gøre grin med samfundet.

Jeg er til en hver tid imod at folk sidder fast som syge, det er der intet rimeligt i men at folk der ikke vil lave noget får en lav ydelse, er vel ok
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 15-11-2014, 00:47   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fightback Se meddelelser
Er bare blevet så frustreret over aldrig at have nogle penge til det ene og andet, det er bare for hårdt altid at være fattig.
Jeg kan kun erklære mig 100% enig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
vi er så også flere der skal leve af beløbet, jeg syntes ikke beløbet som så er for lavt, vi kan godt leve af det, selv om det ikke er sjovt.
Hvis i er flere (end 2) om at skal leve af din og din mands indtægt, så må jeg gå ud fra, at din man får kh, som forsørger.

Jeg var på kh fra 1997- 2013, forsørger-sats.
I starten syntes jeg egentlig, at kh'en var ok, der var også råd til lidt af det sjove, men efterhånden syntes jeg, at den blev mere og mere udhulet, og til sidst syntes jeg godt nok det var svært, at få enderne til at nå sammen.

Jeg føler virkelig med de mennesker, som er på kh i dag, for det er dælme ikke sjovt.

Hvad angår Dovne Robert, så var han, så vidt jeg husker, ikke syg, men "bare" arbejdsløs.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 15-11-2014, 10:00   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi får som forsøger og ja alt bliver lidt udhulet, nu nærmer vi os jul igen, så er det ikke så sjovt, i hverdagen går det ok, vi mangler som så ikke noget men når jule tiden kommer kan man godt mærke det,

Sidste år fik vi af vide min mands pension, var lige om hjørnet, nu et år efter er vi ikke kommet et skridt vidre.

Må indrømme, at man kan godt leve en periode af kh uden de store problemer men nu er der gået 3 år, hvor der ikke har været råd til ferier og anden luksus til ungerne.

vi ryger ikke og køber intet til os selv, så vores børn får næsten det samme som deres venner.
Men jul og ferie, ja det er et mareridt.
jjsonn er ikke logget ind  
Gammel 16-11-2014, 12:32   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Må indrømme, at man kan godt leve en periode af kh uden de store problemer men nu er der gået 3 år, hvor der ikke har været råd til ferier og anden luksus til ungerne.
Jeg synes de store problemer kommer når møblerne er slidt op, når tv'et, pc'en o.l. brænder sammen, o.s.v.

For mit eget vedkommende har jeg jævnt haft store tandlægeregninger, de helt store på 5.000+ har jeg gerne kunne få dækket via enkeltydelse (men aldrig uden en anke), men de "mindre" på 2.000 o.l. har jeg selv måttet dække, ud af kh'en.
Og ja, en enkelt tandlægeregning på 2.000 kr. kan man nok klare, men når der kommer nogle stykker om året, så løber det s'gi op.

Så nej, der er ikke noget sjovt ved, at være på kh.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension