K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 17:41   #1
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Klage over afslag til beskæftigelsesankenævnet.

Jeg sidder her og kæmper med en klage til beskæftigelsesankenævent, over at jeg har fået afslag på min ansøgning om førtidspension.

Kort fortalt. Egen læge mener det eneste rigtige er pension, og kommunen har selv iværksat en arbejdsprøvning der siger 3 x 15 minutter om dagen. Men lægekonsulent Vibeke Manniche skriver at jeg sagtens kan klare et flexjob.
Så nu har jeg fået afslag på min ansøgning om pension.

Næste skridt er, at kommunen vil sende mig i en ny arbejdsprøvning, da de ikke kan forstå jeg udviste så lidt arbejdsevne i den første, når der nu står i lægeskønnet at jeg kan klare et flexjob. Jeg skal nok bare motiveres!!

Er den nogen herinde der har erfaring med hvordan man skriver sådan en klage??
Der var for kort tid siden en sag om fagforeningen BUPL som klager over Mariagerfjord kommune og lægekonsulent Vibeke Manniche. Den sag ligner til forveksling min. Er der nogen af jer herinde der har erfaring med, om det hjælper at henvise til sådan en sag i sin anke?
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 17:51   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvem har skrevet i din sag ud over din egen læge?
din egen læge må slet ikke udtale sig om pension, men din funktionsevne

egen læge dur ikke i en pensionssag og slet ikke hvis du skal klage til BAN
de har nemlig deres egen lægekonsulenter og de vil også sige egen læge ikke er uvildig

hvad skriver din speciallæge eller psykiater omkring din sag

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-03-2012 kl. 17:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 18:02   #3
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Min speciallæge skriver at min arbejdsevne er varigt nedsat.
Jeg ved godt at egen læge heller ikke må vurdere hvad man skal, men hun har også lavet en god beskrivelse af mine helbredsmæssige problemer, og vedlagt alt fra speciallægerne.
Hvad med den arbejdsprøvning kommunen selv har sendt mig i en gang, kan de godt bare underkende den?
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 18:14   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
arbejdsevne er varigt nedsat kan også betyde fleks job

så der må være et eller andet Vibeke Manniche har kunne tage ud af beskrivelsen af dine helbredsmæssige problemer. som peger på fleks fremfor pension
Ja de kan godt underkende en arbejdsprøvnings hvis den ikke ligner beskrivelsen af hvad lægerne har skrevet

Men klart du skal klage over dit afslag, men det er jeg desværre ikke den rette til
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 18:16   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
her er sagen som du sikkert snakker om
http://www.dr.dk/P4/Nord/Nyheder/Mar.../22/165342.htm
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 18:27   #6
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 14
defrost er ny på vejen
Vibeke Manniche!!! klag klag klag. Hun er ikke til at tage seriøs
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 18:59   #7
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Helt ærligt hvis jeg var dig ville prøve at skrive til Ricky. herinde, han er altså go! Måske han kan give dig et par tips.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 19:11   #8
til_grin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
til_grin er ny på vejen
Ang. lægekonsulenter

Kære Jydepigen.

Så vidt jeg ved, må en lægekonsulent ikke komme med diagnoser eller beslutninger eller på anden måde tage beslutninger om nogen klient i systemet - de må "oversætte" lægers udtalelser til forståeligt sprog til gavn for både dig og sagsbehandler - det er faktisk deres funktion. En lægekonsulent må ikke afgøre noget på noget grundlag eller konkludere andet end det, evt. læger eller speciallæger har udtalt. Du skal have begrundet (tilsendt kopi af udtalelse/dokumentation/attest), som lægekonsulenten refererer til. Hun må godt vejlede sagsbehandleren ang. yderligere behov for indhentning af dokumentation, behandlingsmuligheder osv. men hun må ikke stille diagnoser. Hun må heller ikke vurdere, om du er egnet til fleksjob eller pension - det skal et udvalg gøre. Det er ikke hendes job ligesom din egen læges kommentar mht. pension ikke er gældende.

Kommunen har ret til at sende dig i ny arbejdsprøvning f.eks. indenfor en anden branche, idet man skal prøves af i alle typer jobs ift. funktionsevne men den vil sandsynligvis jo blot vise det samme. Du skal ikke være bange, for du gør jo, hvad du kan - det vil en evt. ny arbejdsprøvning jo vise. Du skal dog sørge for at skrive ned, hvornår du har arbejdet, være fraværende og hvorfor osv., så du selv har styr på dokumentationen. Du skal også være opmærksom på, at du skal prøves af i en anden type job - de kan ikke forlange en "ommer", fordi de ikke er tilfreds med din formåen. Hvis du er prøvet af i et administrativt job, så skal det næste være noget andet med en anden type arbejdsopgaver. Hvis kommunen ikke vil indhente dokumentation fra diverse læger, så prøv selv at få indhentet dem og forlang, at de medtages i din sag som dokumentation. Held og lykke.
til_grin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 19:18   #9
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Alt dokumentation fra diverse læger og speciallæger er vedlagt min sag. En del er kommet gennem min læge, og en del har jeg selv indhentet og vedlagt min ansøgning. Så der mangler ikke noget.
Lægekonsulenten skriver helt konkret:"Skånehensynene bør ud fra de helbredsmæssige forhold fortsat kunne imødekommes indenfor flexjobbets rammer"
Vil I ikke mene det er det samme som, hun mener jeg kan klare et flexjob? Og dermed udtaler sig om hvad hun mener jeg skal?

Jeg er rigtig meget i tvivl om hvordan jeg skal få formuleret den klare til beskæftigelsesankenævnet. Og om jeg skal henvise til den sag som BUPL har oppe og som ligner min til forveksling.
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 19:39   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Når du skal skrive en klage over en kommunes afgørelse, så skal de se på din klage, før de afgør, om de vil fastholde deres oprindelige afgørelse eller ej. Hvis de fastholder afgørelsen, sender de selv klagen videre til beskæftigelsesnævnet.

Du skal skrive det du selv mener kan gavne din sag.... Det er svært for os andre at fortælle dig, hvad du skal skrive... Men:
1) du kan skrive f.eks., at de ikke må lade en lægekonsulent bestemme over, hvor meget du kan klare dig i et fleksjob, da lægekonsulenten kun må "oversætte". At de skal se på helheden i din arbejdsevne.
2) Skriv hvorfor du selv mener, at din arbejdsevne er så væsentligt nedsat, at du bør have førtidspension... (f.eks. haft mange sygemeldinger osv.... hvor meget du kunne klare dig i timer i alt osv... Nævn dine smerter osv... ) Hvorfor du mener ikke at kan klare at være i et fleksjob længere.

Du kan bare skrive det du kan. Det behøver slet ikke være et langt brev, bare kort og det vigtigste.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på FTP klage frist ? Lupo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-12-2012 21:01
Klage over afslag på fleksjob Ludvig Spørgsmål ang fleksjob 8 07-04-2012 19:22
[B]Hjælp til klage over afslag på pension[/B] Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2010 00:07
Regler for klage over afslag på førtidspension Edel Kølbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-12-2008 01:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension