K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2011, 16:16   #11
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Jyden - jeg tror godt nok jeg ville anke til BAN og måske endda, hvis jeg nu er i tvivl..om ikke det er min ftp :-) snakke med en advokat/ privat socialrådgiver/ hjælp hos fagforening osv osv.... alle de der kloge hoveder..... du ved.

bare på den ikk gi op!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 17:24   #12
jyden74
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2009
Indlæg: 21
Styrke: 15
jyden74 er ny på vejen
I forbindelse med min tilkendelse af FP pr. 1/5-11, var der vedlagt pensionsbevis, samt div. papirer, som bedes udfyldes og tilbageleveres. Disse blev afleveret personligt hos kommunen i går.
Og "sjovt" nok ringer de idag personligt til mig og siger, at de endnu ikke har fået skrevet mit afslag på FP endnu.... bare til info!!!
Fejlen "opdages" først af kommunen, da jeg siger, at jeg har modtaget papirer ang. tilkendelse af FP, og jeg har leveret oplysninger tilbage.


Jeg tror, at der er lusk med i spillet. jeg forstår ikke at det kan være en menneskelig fejl, da der jo er flere mennesker med ind over sådan en sagsgang. jeg er bare så skuffet og ked af den behandling, som jeg har fået, eller mangel på samme......

Jyden
jyden74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 17:27   #13
jyden74
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2009
Indlæg: 21
Styrke: 15
jyden74 er ny på vejen
Jeg takker for opbakningen
Hvad skal jeg skrive til BAN??

Er helt tom for energi
/Jyden

Sidst redigeret af jyden74; 12-05-2011 kl. 17:33.
jyden74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 18:35   #14
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Der bliver lige sendt en kærlig tanke til dig herfra ! Jeg sidder selv og venter på en afgørelse om ftp !!! Og hold da op en situation du sidder i ! Det ville jeg da i den grad frygte at skulle udsættes for.

Jeg aner ikke hvad man skriver til BAN - udover at man bare skriver : Jeg klager over ..... og vedlægger det skriftlige "tilbagetrækningskrav" ... - tror faktisk de derefter får alle sagens akter tilsendt når de har modtaget din klage !
Ønsker dig al mulig held og lykke !
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 18:41   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyden74 Se meddelelser
Jeg takker for opbakningen
Hvad skal jeg skrive til BAN??

Er helt tom for energi
/Jyden
Du skal først vente på den skriftlige afgørelse (afslaget) fra kommunen.

Her har du så 4 uger til at klage over afgørelsen. Klagen skal sendes til den kommune, hvor du fik afslaget fra. Kommunen har så her selv 4 uger til at se på din klage. Vil de fastholde deres afslag, sender de selv klagen videre til BAN....... Vil de derimod give dig medhold, vil du derfor få førtidspension.

Så derfor afvent den skriftlige afgørelse. Du skal ikke klage direkte til BAN.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 19:33   #16
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Har egentligt ikke flere gode råd at tilføje... for selvfølgelig skal du klage...

Men vil da lige give et for det er da godt nok en helt urimelig behandling kommunen udsætter dig for...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 19:52   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville bestemt ikke sætte mig ned og vente på at der kom et skrifteligt afslag

Jeg ville med det samme kopiere alle papir der var kommet , og så ville jeg med det samme sende det til kommunen med en skrivelse med en ordlyd på ca det her ...

Citat:
Jeg fik den (skriv dato ) skriftlig meddelt at jeg var bevilliget førtidspension.

Den (skriv dato) blev jeg så ringet op af (skriv navn) der ville meddele mig at det var en fejl jeg var ikke tilkendt førtidspension...

Og jeg skal bede om en redegørelse for
1 hvor ligger min sag henne i systemet hvis og så frem det er sådan at min sag ikke er behandlet endnu
2 hvad er der sket siden der kan ske så fatal en fejl
3 tjekker man ikke fra kommunens side hvad man sender ud til borgerne

Jeg skal derudover påpege over for kommunen at jeg føler det her dybt kritisabelt og vil påstå at det er at tage lidt letsindigt på mine rettigheder og mit liv , jeg ved ikke om nogen på kommunen er klar over hvilke psykisk pres det er at gå og vente og når man så tror at man har nået enden så får man sådan en opringning det er IKKE ok !!!

Jeg skal endvidere gøre opmærksom på at jeg har modtaget en tilkendelse af førtidspension på skrift med alle papir der høre til ...

Derimod er tilbagekaldelse af min pension kommet pr telefon ..
Dette vil jeg meget gerne have lavet om sådan at jeg forlanger at få tilbagekaldelse på skrift , sammen med en redegørelse for hvad der er sket og hvor min egen sag nu er henne...
Derudover forventer jeg selvfølgelig at der også ligger en ankevejleding

mvh
  Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 23:52   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er der en klar tråd i tilkendels begrundelse?
hvad skriver de helt præcis?

Dette skal således sammenlignes med det skriftlige afslag, som du SKAL have, og selvsagt klage over.

Og hvornår fik du helt præcis tilkendelsen?
(er de 4 uger gået, imellem afgørelserne, vil jeg mene, at de får svært ved at lave første afgørelse om)!

Jeg ville evt høre en advokat, om der er bedst at afvendte skriftlig afgørelse, eller følge Heidis foreslag!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 09:41   #19
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Kære Jyden

Citat:
Oprindeligt indsendt af jyden74 Se meddelelser
Hej,

Jeg er tilkendt FP med virkning fra 1/5-11 (skriftlig fra Kommune).

Idag 12/5-11 ringer kommenen og siger der er sket en fejl, da jeg alligevel ikke er tilkendt FP.

Er det lovligt at trække afgærelsen tilbage?

Har jeg mulighed for at anke, og hvordan forholder jeg mig?

Jeg beder om hjælp, da jeg ikke i denne situation kan magte mere

Jyden
Kære Jyden 74! Det er virkelig grotesk det her! Det er den slags, der simpelthen ALDRIG må ske.
Jeg er selv tildelt FTP her den 01.05.11,. Jeg dør sgu da, hvis de ringer mig op og meddeler, der er sket en fejl!
Har du mulighed for advokatbistand, så ville jeg nok vælge det, eller en socialrådgiver fra din fagforening, hvis du er medlem af en sådan!
Held og lykke Jyden
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 10:34   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
problemet er det er en stanard skrivelse og så har en bare sat kryds ud for
tildeling af pension

Ja gør som Hejdien skriver
du skal have en skriflig begrundelse og en anke vejlening
så skal du anke til beskæftigelsesankenævnet
den klage over fejlen du skriver til kommunen
skal du ligge sammen med din sag tll BAN
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilkendt flex malofa Spørgsmål ang fleksjob 14 14-01-2012 20:48
Tilkendt FP Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 23-12-2011 22:18
Tilkendt fleksjob/ arv profilen Spørgsmål ang fleksjob 21 30-07-2011 15:19
tilkendt fp JUBII nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 29-09-2010 09:28
Jeg fik tilkendt FP kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 03-12-2009 20:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension