K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 11:46   #1
Taz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Taz er ny på vejen
bange for at ende uden indkomst

Hej
jeg skal til at arbejds prøves
men jeg er bange for at ende i den gruppe som hedder "Du er for rask til førtidspension, men for syg til fleksjob" eller "Du er for rask til fleksjob så du må klare dig for de timer som du nu kan klare"

Har i nogle gode råd til mig.. Evt. noget man skal være meget opmærksom på så man ikke kommer til at stille sig selv dårligt ??
Taz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 12:06   #2
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Hej Taz.
Det er svært at råde. Det kommer meget an på dine lægepapirer, dine diagnoser,din alder,din arbejdsevne, din kommune og din sagsbehandler.

Fortæl lidt om dig selv.
Hilsen Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 12:50   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Som Isabel skriver, må du give lidt flere info

Men generelt kan man jo sige, at du skal gøre alt for at gennemføre din arbejdsprøvning, da den jo skal vise hvor meget du magter
De vil hele tiden forsøge at presse dig, og true dig, hvis du ikke kommer op på ordinær arbejdstid. Det er vigtigt her at holde hovedet koldt

Alle folk kan presse sig selv over evne for en kort tid. Derfor må du være realistisk og finde balancen med den tid, du kan arbejde, og stadig fungere. Det betyder også at sige fra, hvis du presses over evne, så din arbejdsindsats kan være stabil over en længere periode

Når du er kommet dertil, burde du så kunne afklares

Men her afhænger det så rigtig meget af hvilken kommune, du bor i. Nogle spekulerer ligefrem i at folk havner i "hullet" uanset hvor åbenlys en sag er

Du skal bare koncentrere dig om at gøre det korrekte, og krydse fingre for, at du bor i en lødig kommune
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 09:05   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Udover ovenstående gode råd, skal din tilstand være lægeligt afklaret, og din tilstand stationær. Eller der skal være en forholdsvis sikker prognose.

Juridstisk er der ingen der kan havne i hullet. Hvis du ikke kan få en fleksbevilling pga for lidt timer eller andet, skal du visiteres til pension.

Men tag ikke sorgerne på forskud.
Koncentere dig om at få en ordentlig afklaring af din arbejdsevne, husk at den skal være bred, insistere på, at det bliver i et Reva-center, da de der har bedste ekspertise.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 09:42   #5
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Ja puha det er samme frygt jeg har.
Man hører jo så meget, jeg har ikke forstand på det, men ville bare lige sympatisere lidt.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
Skruen uden ende MissSwitchie At søge førtidspension 3 18-05-2011 22:37
Jeg er bliver kørt over ende af en sociallæge. lola44 Alt det andet 31 03-11-2010 22:28
Samlever uden indkomst custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-10-2010 07:35
hvornår får de en ende Fodfolket Din historie 150 11-05-2010 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension