K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2010, 17:45   #21
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
det vil jeg bestemt prøve

Har været forlænget på 2x13uger men prøver at spørge ift resterende 13 uger.
Så stort TAK
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 18:00   #22
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Forviklingen omkr. §27, stk. 1, 2 og de 2 X13 uger, er nu revideret til 39 uger i en tilføjelse. Mindre ting.

Jeg ved ikke, da jeg har svært ved at overskue din sag om, du skal søge om forlængelse eft. nr. 2 el. tidl. nævnt nr. 4. Hælder umiddelbart mest til sidste, da du jo tidl. har været på revalidering.

Men min henvisning til Principalafgørelse D-9-02 er en god løftestang i forhold til advokaten i denne sag, netop fik "lovbemærkningerne som udgangspunkt ikke, at en uafklaret helbredsmæssig situation er til hinder for at forlænge efter bestemmelsen." Du skal selvfølgelig have lægeudtalelse for, at du så indenfor forlængelsesperioden kan NÅ at blive afklaret.

I din argumentation brug de forsk. principafgørelser, hvor de passer ind. Og nogle af dem forholde sig, som D-09-02 generelt til netop ovenstående.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 14:50   #23
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Mit jobcenter holder fast på jeg først har ret til en samtale 3 mdr efter bevillingsdatoen for kontanthjælp og først ret og pligt til tilbud om job/aktivering efter op til 9 mdr sammenhængende hjælp, da jeg er over 30 år.

Kan det virkelig være rigtigt?

For hvornår tæller datoen for henvendelse om hjælp, for det ser ikke ud til at det er præciseret nærmere i loven. ( har lige prøvet at læse Lov om aktiv beskæftigelse og lov om aktiv social indsats igennem under nyttige links)


For der står også dette i lov om aktiv social indsats:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214

Sygeopfølgning
§ 12 b. Kommunen har pligt til at vurdere, om der for en sygemeldt, der har ansøgt om eller modtager hjælp efter § 11, er behov for at udarbejde en plan for sygdomsafklaring, behandling, optræning og andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger for at sikre, at personen får den nødvendige hjælp til at opnå eller genvinde tilknytning til arbejdsmarkedet.
Stk. 2. Vurderingen efter stk. 1 skal foretages umiddelbart efter, at kommunen er blevet bekendt med, at personen er syg. Herefter skal kommunen løbende under sygeforløbet, og mindst hver gang der gennemføres en samtale som led i det individuelle kontaktforløb, jf. kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, foretage en sådan vurdering.
Stk. 3. Vurderer kommunen, at der er behov for at udarbejde en plan efter stk. 1 og 2 for sygdomsafklaring, behandling, optræning og andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, skal den umiddelbart herefter udarbejde en sådan plan.
Stk. 4. Opfølgning på, om en person følger en plan efter stk. 3, sker som led i kontaktforløbet, jf. kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.


I lov om aktiv aktiv beskæftigelses indsats står:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=128679

Kapitel 7
Fastlæggelse af det individuelle kontaktforløb
§ 15. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, tilrettelægges og gennemføres der et individuelt og fleksibelt kontaktforløb under hensyn til personens ønsker og forudsætninger samt arbejdsmarkedets behov med henblik på, at personen hurtigst muligt opnår ordinær beskæftigelse. Såfremt opnåelse af ordinær beskæftigelse ikke umiddelbart er realistisk, tilrettelægges kontaktforløbet med henblik på, at personen bringes tættere på arbejdsmarkedet.
§ 16. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-3, skal der under kontaktforløbet afholdes individuelle jobsamtaler med fokus på konkrete job og jobsøgning. Under jobsamtalen tilrettelægges kontaktforløbet, og indholdet i beskæftigelsesindsatsen fastlægges, ligesom der følges op på indgåede aftaler.
Stk. 2. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 3, skal der tillige ske en vurdering af, om der skal iværksættes beskæftigelsesfremmende aktiviteter for den pågældende, samt om personen har opnået en tættere tilknytning til arbejdsmarkedet og dermed skal tilmeldes som arbejdssøgende i jobcenteret.
Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, skal der under kontaktforløbet afholdes individuelle jobsamtaler med personen med henblik på at følge op på personens deltagelse i tilbud efter kapitel 10-12.

§ 18. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 3 og 4, skal den individuelle jobsamtale efter § 16 afholdes, senest hver gang personen i sammenlagt 3 måneder har modtaget offentlige forsørgelsesydelser eller har deltaget i tilbud efter kapitel 10-12. Hvis det skønnes nødvendigt for at bringe personen tættere på arbejdsmarkedet, skal kontakten være hyppigere.


Er der nogen der kan hjælpe med at tolke disse ovenstående uddrag?


For jeg har endnu ikke fået tildelt en ny sagsbehandler, har ikke fået svar på anmodning af løbende aktindsigt d. 12 nov 2010, ikke fået svar på anmodning om mødereferat d 21 dec 2010.

Sidste opfølgningssamtale var 6 juli 2010 og derefter et møde 28 sep 2010 om mulighed for ny revaplan.

Så jeg har ingen handleplan, hverken for om der er brug for yderligere afklaring eller brug for nye lægeoplysninger eller nogen udsigt til revalidering eller flex.

Jeg har dog forstået at jobcenteret ønsker at trække tiden ud og kun vil yde absolut mindst mulig bistand og hjælp. Så der sker kun noget hvis det lykkes mig at gøre noget ift jobcenteret.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 12-01-2011 kl. 14:56. Årsag: indsat links
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 16:41   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Mit jobcenter holder fast på jeg først har ret til en samtale 3 mdr efter bevillingsdatoen for kontanthjælp og først ret og pligt til tilbud om job/aktivering efter op til 9 mdr sammenhængende hjælp, da jeg er over 30 år.

Kan det virkelig være rigtigt?
Det er rigtigt nok... Læs § 20 her: (https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=128679#K7)

[I]Særligt vedrørende den første samtale m.v.


§ 20. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 2 og 3, skal første jobsamtale efter § 16 afholdes, senest når personen har modtaget offentlige forsørgelsesydelser i sammenhængende

1) 1 måned fra første henvendelse om hjælp til kommunen, såfremt personen er under 30 år, eller

2) 3 måneder fra første henvendelse om hjælp til kommunen, såfremt personen er fyldt 30 år.


Du må afvente til den tid.

Sidst redigeret af curls; 12-01-2011 kl. 16:44.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 18:31   #25
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
kender godt denne § men tænker bare det ikke harmonerer med at indsatsen skal være sammenhængende

der kommer jo desværre et stort hul fra d 28 sept og til den 1 samtale som senest må blive midt i feb (ikke at jeg ikke ved rigtig mange andre er endt i dette hul.............. SUK)

tænkte bare om der kunne være noget at argumentere med ift dels hvornår 1 kontakt regnes fra

samt at der står at kontaktløbet skal tilrettelægges og planlægges individuelt og flexibelt...... ift at hjælpe borgeren tættere på arbejdsmarkedet.

Kravet om beskrivelse og vurdering af arbejdsevne gælder jo også. Jvf bekendtgørelse om arbejdsevne.

Undrer mig også over de kan placere mig i en målgruppe uden samtale også stadig fastholde det er den første kontakt, når de jo har placeret mig udfra journal som jo viser kontakten/kendskab har varet i lang tid. Selvmodsigende.

Jeg er jo blot flyttet fra et skrivebord til et andet.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 12-01-2011 kl. 18:38.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 23:56   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal be om helhedsvurdering, Retsikkerhedsloven §6eller 7.

Dernæst under hvilken indplacering du har fået og med hvilken begrundelse, herunder handleplan for hvordan du kommer tilbage til ordinært arbejde.
(dette klager du så efterfølgende over, fordi det det jo ikke er en mulighed).

Du har krav på at din arbejdsevne bliver afklaret(især hvis din tilstand er stationær).
Aktivering er IKKE afklaring.

Der skal laves en bred afklaring af din arbejdsevne, varighed mellem 8-12uger.

Hvis ikke disse krav bliver indfriet, klager du til Statsforvaltningen, og ber dem om, at fastholde kommunen i disse lovkrav.
(du kan evt også få hjælp hos DUHK)

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 21:21   #27
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej popia,
tak for det fine svar

det virker som en fornuftig måde at vende tingene rundt så jeg kommer et skridt foran, så det vil jeg formulere i en mail

har idag fået den aktindsigt jeg har bedt om i 2 mdr dvs fortløbende journalnotater og nogen af de sidste måneders mail som bilag/akter.

ikke sagsbehandlers mail til mig eller mine ubesvarede mails........

stadig ikke noget referat fra mødet 21 dec, som ifølge teamleder skulle besvare alle mine spørgsmål/ henvendelser men dog et kort notat:

.....ingen nye revalideringsplaner pga klage over revalidering......
(nej, jeg klagede over jeg blev bevilget revalidering på en jobplan der ikke tog hensyn til de skånebov der tilkendte revalidering= umuligt at gennemføre pga opsigelse)

.....min alternative udd plan ville alligevel ikke have været blevet godkendt pga skånebehov for omsorgsgivende arbejde, ikke tæt kontakt til andre mennesker og ikke stressende arbejde

(???? Hvor forsvandt varige skåne behov for rygbelastende og repetative rygstillinger og behov for skiftende arbejdsstillinger hen, skånebehov for aften/nat/skiftende arbejdstider hen? Stressfølsom ja, hvis fysiske grænser overskrides og regelmæssig døgnrytme ikke opretholdes dvs hvilepauser og nattesøvn.)

.....kommunen kan først tage stilling til hjælp efter svar på klager i ankenævn og færdigbehandling på smertecenter

(de kan ikke fjerne/ afhjælpe mine eksisterende skånehensyn)


Noget andet jeg har tænkt på er,

Er det ikke korrekt at det kun er en læge der kan udtale sig om funktionsevne og behandlingsmuligheder?

At lægekonsulentens rolle er at oversætte lægepapirer og medicinske fagudtryk?

At en sag skal være tilstrækkelig oplyst for at der kan træffes en korrekt afgørelse og ansvaret for dette ligger hos myndigheden?

Derfor tænker jeg sagsbehandler, revaliderings udvalget og flexjobudvalget overskrider deres kompetancer ved at pege på at:

1 behandlingsmuligheder ikke er udtømte

2 at jeg efter allevia ikke kan vende tilbage til ordinære arbejdsmarked indenfor 2x52 uger efter varighed

3 at min helbredstilstand er uafklaret og det er uvist om smertebehandling kan bedre funktionsevnen Hvordan kan sagsbehandler komme med disse udtalelser/ vurderinger uden kontakt til eller indhentelse af lægeoplysninger eller konference med lægekonsulent. Sagsbehandler kan da ikke vide noget om eller udtale sig om hvilken behandling jeg skal have eller hvordan den påvirker min funktionsevne. Jeg skal heller ikke udredes for smerter det er allerede gjort. Funktionsevne kan påvirke arbejdsevne men arbejdsevne har de garanteret at kunne afklare i perioden jan til jun 2009 og de må jo have afgjort jeg havde en begrænsning i og med de forlængede sygedagpenge mhp på iværksættelse af revalidering jul 2009 til aug 2010. Og de har selv vurderet at med varige skånehensyn og revalidering ville jeg kunne komme tilbage til ordinær beskæftigelse. Nu er planen ifølge journal at jeg skal afvente færdigbehandling på allevia og så ledigmelding med aktivt tilbud efter LAB kap 10 til 12 ift mhp afklaring.

Så vil jeg stille disse spørgsmål i en skrivelse:
Hvad er begrundelsen for at afklare på kontanthjælp når der er dagpengeret? Hvordan kan jeg være ledig og afvente behandling? Men ikke revalidend og afvente behandling?

Ved godt det er rigtig mange spørgsmål, men jeg har altså mange af dem! og er taknemmelig for ethvert svar og kommentar.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 22:27   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Ladybrid og Curls.

Som jeg læser LBK nr 148 §20, så gælder de 3 mdr. kun, hvis du er 0. 30 som skrevet, men også at du hører ind under §2 st. 1 -3, dvs. en af flg. grupper (hvilket jeg ikke mener du gør, ladybird?)

"Målgrupper, ansvar m.v.

§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:

1) Ledige, der modtager dagpenge efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed,

3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,"

De kan derfor efter min bedste læsning af LBK 1428 ikke henstille til ovenstående, da du jo kommer fra sygedagpenge tidl. og derfor må høre ind under flg. ,hvor der desværre ikke står nogen tidsfrist, men dette ved de måske ikke, så brug det som modargumentation, at du ikke hører ind under målgr. §2, 1- 3.

Jeg vil derfor anbefale dig at læse 4 - 10 under § 2 igennem og se om der ikke er noget at hente der.

Citat:
.....ingen nye revalideringsplaner pga klage over revalidering......
(nej, jeg klagede over jeg blev bevilget revalidering på en jobplan der ikke tog hensyn til de skånebov der tilkendte revalidering= umuligt at gennemføre pga opsigelse)

.....min alternative udd plan ville alligevel ikke have været blevet godkendt pga skånebehov for omsorgsgivende arbejde, ikke tæt kontakt til andre mennesker og ikke stressende arbejde

(???? Hvor forsvandt varige skåne behov for rygbelastende og repetative rygstillinger og behov for skiftende arbejdsstillinger hen, skånebehov for aften/nat/skiftende arbejdstider hen? Stressfølsom ja, hvis fysiske grænser overskrides og regelmæssig døgnrytme ikke opretholdes dvs hvilepauser og nattesøvn.)

.....kommunen kan først tage stilling til hjælp efter svar på klager i ankenævn og færdigbehandling på smertecenter

(de kan ikke fjerne/ afhjælpe mine eksisterende skånehensyn)
Du må derfor gøre opmærksom på ovenstående i et brev til dem. Afl. mod datostempling og navnepåtegning for modtagelse.

Citat:
Er det ikke korrekt at det kun er en læge der kan udtale sig om funktionsevne og behandlingsmuligheder?
Jep!

Citat:
At lægekonsulentens rolle er at oversætte lægepapirer og medicinske fagudtryk?
Jep.

Citat:
At en sag skal være tilstrækkelig oplyst for at der kan træffes en korrekt afgørelse og ansvaret for dette ligger hos myndigheden?
Jep, dette findes der en del principafgørelse omkr. se ankestyrelsen og søg.

Citat:
behandlingsmuligheder ikke er udtømte
Er dette lægekonsulentens udtalelse/vurdering? hvis du har lægeudtalelse på det modsatte, så frem med dem. Kontakt evt. den el. de læger, som har skrevet dette, og få dem til skriftligt, at gøre opmærksom på deres tidl. udsagn om dette.

Citat:
at jeg efter allevia ikke kan vende tilbage til ordinære arbejdsmarked indenfor 2x52 uger efter varighed
Forstår ikke helt dette spørgsmål, hvis der er søgt eft. en forkert paragraf, så er det som ovenfor deres problem, da de skal være behjælpelig til henvisning til hvilken en af § 27, stk. 1, 1 - 7 du bør søge eft. Findes også i principafgørelse, mener jeg har nevist til den tidl.

Citat:
at min helbredstilstand er uafklaret
er kendt som undskyldning til af afvise, men har du lægeudtalelse på at du er afklaret medicinsk, funktionsevne ect., så duer denne begrundelse ikke. Igen fat i disse lægeudtalelser, og kontakt læger, bed dem skrive ang. også dette.

Tilter desværre nu, men der liger jo flere ting i dit spørgsmål 3, men er helt færdig. Og som jeg tidl. har skrevet en din sag noget kompliceret.

Håber ovenstående kan give noget.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 09:30   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville starte med at fastholde mit seneste indlæg, da du derved får oplysninger, du bedre kan bruge til videre forløb.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 09:51   #30
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Popiae.

Den lyder heller ikke dum.

Men tænkte lige på, at jeg herinde havde læst, at man kunne søge fleksjob på det foreliggende grundlag ligesom FP - men jeg kender ikke nok til dette. Mener det er nævnt for nylig på en tråd m. henvisning til Zuza tidl. tråd.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er dét korrekt?.... BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 08-02-2011 00:51
er det korrekt? madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-12-2010 18:27
Er dette korrekt? Miniature Spørgsmål ang fleksjob 10 16-06-2010 21:57
Borgere får korrekt sagsbehandling, når de søger om revalidering Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 15-12-2009 09:50
Om korrekt sagsbehandling. Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 1 14-05-2008 17:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension