K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2012, 16:12   #1
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Lidt nye tal fra Ankestyrelsen - Omkring hjemvisninger mm.

Hey -

Lidt stof til eftertanke - især når jeg læser at over 25% af sagerne hjemvises eller ændres.

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1668

Enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 13:29   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja jeg må bare sige, det hjælper jo desværre ikke på den opfattelse, jeg haft/har med at sager med vilje bliver sat videre i systemet, at men med vilje bare giver et nej, og så lader sagen blive afgjort på et senere tidspunkt, det denne undersøgelse jo ikke tager højde for, er jo at kommunen jo spare uhyggeligt mange penge på at lade sager kører rundt i systemet, for når kommunen siger nej, så det jo med øjeblikkelig virkning, og når en sag kan køre i over halve år (f.eks hjælp i hjemmet) så sparer de pengene, selvom de skulle tabe, så det en win win situation, uanset hvad, så vinder kommunen på dette, det kunne være interessant om de ville bruge så mange ressourser på at sige nej, hvis de ikke kunne tjene pengene her og nu 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 13:51   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis nu man kunne pålægge kommunerne en sanktion i form af bøde/kompensation til den skadelidte borger for hver gang de har fejlvurderet en sag og bare lukket pengekassen - så kom der måske nogle flere reele vurderinger fra kommunen.

Idag er det jo for let bare at afvise en sag, der sker jo intet ved det for kommunen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 20:24   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
kassetænkning- det er mit indtryk, at kommunen siger nej til alt, og så beregner de, at mange opgiver og finder på en anden løsning eller hjælp, og kun dem som klager over et afslag bliver revurderet og får igen nej, hvorefter den 1ste egentlige sagsbehandling foregår i ankenævnet af sb betalt af en anden kasse- så ikke alene forhaler kommunen afgørelser de får også en gratis sagsbehandling oven i. meget udspekuleret vil jeg sige.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 21:26   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ren kassetænkning!
De ved udmærket, at ved at sende sagerne rundt i ring, at nogen med tiden vil blive så desparate, at de enten opgiver, eller melder sig helt ud...

Synes vi har mange sager herinde om, hvordan syge mennesker hellere vil droppe ud af sygedagpengene med en raskmelding end at forblive på sygedagpenge. Og hvordan folk på kontanthjælp hellere vi melde sig ud af kontanthjælpen og håbe den andens indtægt kan få det til at løbe rundt. FOLK BLIVER TRÆTTE og vil i mange tilfælde hellere undvære pengene og hutle sig gennem tilværelsen på bedste beskub.

Det samme gør sig gældende for de sager der bliver linket til. Kan de få folk til at opgive, så har det vundet en masse.
Kender selv en enkelt der ikke kunne overskue at have en sag verserende (med henblik på enten fleksjob eller pension), som efter 4 år meldte sig helt ud af kontanthjælpen og droppede sagen, til fordel for et deltidsjob der gjorde at hun måtte opsige sin lejlighed og leje et klubværelse. I en alder af 53!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 13:18   #6
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej,

Spændende læsning synes jeg. Tallene viser, at ankenævnene ændrer eller tilbageviser kommunernes afgørelser i ca 25 % af sagerne.

Det må konkluderes, at man afgjort bør anvende sin ret til at klage. Har man ressourcerne til det, og i øvrigt en stærk sag, er der bestemt chancer for at få medhold ved nævnene.

Selv har jeg fået medhold i to sager, som jeg har anket til BAN. Den ene omhandlede ret til revalidering. Den anden drejede sig om fradrag i min ledighedsydelse. BAN ændrede kommunens afgørelse i begge sager.

Det er vigtigt i en klagesag, at holde følelserne helt uden for. Man bør udelukkende argumentere sagligt, kort og præcist. Er man ikke selv stærk i skriftlig formulering, må man søge hjælp hos andre med denne evne.

Det kræver tålmodighed og is i maven, at køre en ankesag mod kommunen. Men det giver altså en fed fornemmelse , når en stålsat kommune bliver sat på plads af nævnet.

Knopf.........
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 14:09   #7
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Citat:
Spændende læsning synes jeg. Tallene viser, at ankenævnene ændrer eller tilbageviser kommunernes afgørelser i ca 25 % af sagerne.

Det må konkluderes, at man afgjort bør anvende sin ret til at klage. Har man ressourcerne til det, og i øvrigt en stærk sag, er der bestemt chancer for at få medhold ved nævnene.

Selv har jeg fået medhold i to sager, som jeg har anket til BAN. Den ene omhandlede ret til revalidering. Den anden drejede sig om fradrag i min ledighedsydelse. BAN ændrede kommunens afgørelse i begge sager.

Det er vigtigt i en klagesag, at holde følelserne helt uden for. Man bør udelukkende argumentere sagligt, kort og præcist. Er man ikke selv stærk i skriftlig formulering, må man søge hjælp hos andre med denne evne.

Det kræver tålmodighed og is i maven, at køre en ankesag mod kommunen. Men det giver altså en fed fornemmelse , når en stålsat kommune bliver sat på plads af nævnet.
Helt enig
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 14:55   #8
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja problemet er bare i mange tilfælde (især hvis man også skal slås med smerter) det er virkelig svært at finde det overskud til at klage, og som også flere skriver, så går man død, og tænker, det gider jeg simpelthen ikk bruge tid på, selvom man får et større og større underskud både psykist, men ikk mindst økonomisk..
Nå men jeg må smutte, fogeden står og banker på døren 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Omkring arb. når man er syg. Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 21-10-2012 12:44
Lidt humor omkring sagsbehandlingsfrister. phhmw Alt det andet 0 29-01-2012 23:29
Lov omkring aktivering.. Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 9 20-02-2011 13:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension