K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2017, 16:01   #1
Jaly
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2017
Indlæg: 1
Styrke: 0
Jaly er ny på vejen
For sen ansøgning... noget at gøre?

Hejsa

Jeg har lige fået et afslag fra min pensionskasse på en udbetaling af ‘kritisk sygdom’. Afslaget er baseret på, at man skal ansøge indenfor 3 år fra man får sin diagnose. Jeg fik den den i august 2014, og har ansøgt i september 2017. Jeg er godt halvanden måned for sen på den. Min udfordring er, at jeg ikke anede man kunne søge dette, før start september 2017. Har ikke været opsøgende på det, da jeg er ret ny med alt det her og ja, anede simpelthen ikke det vsr en mulighed. I start september bliver jeg ringet op om, at indbetalingen til min pension er stoppet, og vi får en god snak om blandet andet det med, at hvis det går igennem at jeg skal tildeles førtidspension, skal jeg kontakte dem om den invalidesum man så kan få, og får at vide, at jeg kan tjekke listen for kritiske sygdomme ud, da vi lige runder det emne.

Jeg er brand hamrende ærgerlig lige nu, og tænker om der mon er nogen af jer der ved, om løber er kørt pga den for sene ansøgning, eller om jeg kan gøre noget, og hvad skal jeg evt skrive en en klage?

Mange hilsner, og god weekend!
Jaly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 16:46   #2
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Prøv at kontakte KLA personskade, hurtigst muligt.
Koster gratis at få en vurdering.
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2017, 00:29   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For næsten 2 år siden fik min bror en hjerneblødning, og kun fordi jeg har mødt andre der har fået det, vidste jeg, at der var mulighed for et beløb fra hans pensionsordning i forb. med kritisk sygdom.

Jeg fandt ud af, at hans pension var hos Industriens pension, så jeg ringede til dem for at finde ud af hvad der skulle gøres. Jeg fik at vide, at jeg var lidt for tidligt ude, men jeg fik også at vide, at hvis jeg ikke havde henvendt mig på vegne af min bror, så ville de selv automatisk have kontaktet ham når de havde fået oplysningerne (vist nok) fra sygehuset.

Så jeg fik opfattelse af, at pensionsselskaberne automatisk får den slags oplysninger.

Du har ikke noget at miste ved at klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2017, 09:37   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Giv ikke op på forhånd...........

Kære Jaly

https://sundhedsdatastyrelsen.dk/da/...kritisk-sygdom

Sundhedsdatastyrelsens informationsbrev ved kritisk sygdom
Sundhedsdatastyrelsen og forsikrings- og pensionsbranchen (F&P) har lavet en ordning, hvor personer, der er registret med en kritisk sygdom i Landspatientregisteret - og samtidig er forsikrede mod visse kritiske sygdomme - automatisk bliver informeret om, at de kan have krav på en forsikringsudbetaling.

http://www.forsikringogpension.dk/pe...styrelsen.aspx

https://www.google.dk/search?source=...24._2G2p-9WpHs

Mine spørgsmål:

Hvorfor er du ikke blevet informeret?

Hvor gamle er ovenstående regler?

Du skal have hjælp, retshjælp eller andet nu.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-12-2017, 10:42   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Jaly

https://sundhedsdatastyrelsen.dk/da/...kritisk-sygdom

Sundhedsdatastyrelsens informationsbrev ved kritisk sygdom
Sundhedsdatastyrelsen og forsikrings- og pensionsbranchen (F&P) har lavet en ordning, hvor personer, der er registret med en kritisk sygdom i Landspatientregisteret - og samtidig er forsikrede mod visse kritiske sygdomme - automatisk bliver informeret om, at de kan have krav på en forsikringsudbetaling.
Dette må være baggrunden for den besked jeg fik af min brors pensionsselskab (Industriens pension).


Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hvor gamle er ovenstående regler?
Af dit første link fremgår flg.: "Løsningen har eksisteret siden september 2010.".

Af samme link fremgår: "Når der i Landspatientregistret registreres en kritisk sygdom hos en patient, der har en forsikring ved visse kritiske sygdomme, sender Sundhedsdatastyrelsen fremover et brev til patienten. Her fremgår det, at vedkommende muligvis har ret til en forsikringsudbetaling og bør kontakte sit forsikrings- eller pensionsselskab."

Men, af samme link fremgår også : "Hun understreger, at alle patienter, som får en alvorlig sygdom, bør kontakte deres forsikrings- og pensionsselskab med det samme for at undersøge, om de er berettiget til en udbetaling. Brevet fra Sundhedsdatastyrelsen skal ses som en ekstra foranstaltning. Men det er ikke hver eneste kritiske sygdom, der bliver registreret i Landspatientregisteret, og derfor er det ikke samtlige patienter, der vil modtage et brev, selvom de kan være berettiget til en udbetaling.".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension