K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2017, 19:48   #11
Juno
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Juno er ny på vejen
Men der må ligge et eller andet på lignende for reglen gælder hvis man er på kontanthjælp.
Så jeg tror ikke det ok det de gør. Og udbetaling Danmark er kun utilfreds med skattemåneden og ikke året.
Juno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 20:33   #12
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Tag kontakt til SKAT, skriftligt eller telefonisk, og undersøg om du kan få tilbageført beløbene til de måneder hvor beløbene er optjent og burde være registreret eller hvad du kan gøre for at dette kan ske.

Jeg fandt denne her på SKATs hjemmeside hvor punktet vedr. efterbetaling af løn måske kan sidestilles dit tilfælde.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oid=1976765
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 20:53   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tjekkede lige linket i det ovenstående svar og kommer i tanke om at jeg skulle fortælle hvorfor det ville være af væsentlig økonomisk betydning (pkt d i linket) for mig at få beløbene tilbageført og måtte skrive at hvis det ikke blev gjort blev keg trukket i pension iår for udbetaling af erstatning som hidhørte til skatteår xx.

Det fik dem til at flytte pengene til det korrekte skatteår
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 21:47   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ved ikke om du kan bruge følgende link https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...sion-og-formue
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2017, 22:53   #15
Juno
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Juno er ny på vejen
Hej
Tak alle sammen for jeres tid og hjælp. Jeg er virkelig dybt taknemmelig. Men pengene hører jo til før der blev tildelt førtidspension. Og udbetaling Danmark er tilfreds med alt foruden skattemåneden. Det er måneder og år.
I den paragraf gik de jo netop ind og afhjalp dette problem, men for folk på kontanthjælp. Social ydelse.. er førtidspension ikke det?
Juno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2017, 09:12   #16
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Jeg havde et lign "sjovt problem" Men her er et eksempel på hvordan alt det regnerod kan koste kommunen dyrt:

Blev fængslet 21 juni-7 august i år. Kontanthjælp indtil da, troede jeg. Først mente kommunen jeg skulle have 0 kr for juni (altså heller ikke 1-21 juni), så måtte de jo betale min husleje de 2 mdr særskilt.

Så mens jeg var i fængsel fik jeg tilkendt førtidspension virkning fra 1. august - altså mens jeg faktisk stadig var i fængsel.

Når man så kommer ud får man et beløb til at starte på "god løsladelse", det vist 5000 kr, men det trak de fuld skat af, selvom jeg ingen anden skattepligtig indkomst havde (før 1. udbetaling af førtidspension 1. sep, og ikke havde haft siden 31 maj.

Ja sikke noget. Kommunen sendte ikke mine klager over den manglende kontanthjælp 1-21 juni til kommunen som de skulle, og hvad ved jeg.

Det endte til sidst med at de gav mig ret dog i protest "det udelukkende fordi der er sket fejl i sagsbehandlingen" min bare røv

Men regnestykket blev således:

2 x husleje 9000 kr
21 dages kontant hjælp 8000 kr (forsørgertakst)
8 ugers "løn" i fængslet (skattefrie) 6000 kr
"god løsladelse 5000 kr (fik rettet det med fuld SKAT)
Førtidspension 13500 kr
Forhøjet boligsikring (pga førtidspension) 1000 kr

Ialt ca 42.500 kr netto. Så min konto så glad ud 1-9.

Hvis vi nu siger jeg IKKE havde været i fængsel havde tallene været 2 x kontanthjælp 18000 + 1 førtidspension = 31500 kr netto

Så den historie har jeg altså tjent 11.000 kr på, selvom man ikke får kontanthjælp i fængslet.

Det er i runde nettotal.

Men ok 11.000 kr synes jeg også er en fair "pris" for alt det jeg skulle bokse med kommunen, fx betalte de ikke min første husleje selvom jeg havde på skrift at den var de med på, var sgu lige ved at miste min lejlighed på den konto!

Og deres nedladende tone når man ringede om den kontanthjælp 1-21 juni, "du kan klage alt det du vil det blir ikke anderledes, det er situationen på udbetalingstidspunktet der er afgørende" var deres argument.

Så bad jeg om lovhjemmel til den på stand. Den fik jeg naturligvis ikke fordi den ikke findes.

Men sikke et tovtrækkeri, grænsende til psykisk terror, som om man ikke har det lort nok når man er i fængsel og dermed kun har stærkt begrænset adgang til internet og telefon.

+ midt i kommunens sommerferie.

Som en krølle på halen fik jeg en regning på for meget udbetalt boligsikring, da de kunne se jeg havde fået udbetalt kontanthjælp i december, og jeg ville blive nedsat igen fremover?

Den fejl blev dog rettet med en mail, da jeg forklarede dem at den kontanthjælp jeg ganske rigtigt fik i september i virkeligheden blot var efterbetaling af det jeg burde have haft 1-21 juni pr 1 juli, altså før jeg fik førtidspension 1. august.

De kunne så ikke nå at rette det inden 1-10. Normalt sender de boligsikringen til ens udlejer og så er ens husleje bare det tilsvarende lavere. Men nu fik jeg denne gang så den fulde boligsikring udbetalt, mod dertil svarende husleje. Jaja regnestykket blir det samme.

Tror jeg har nogenlunde styr på tallende nu, men der er vist en sidste bonus:

Nu jeg jo ikke brugte noget fradrag fra 21juni - 7 august, men har betalt "normal SKAT" alle andre måneder, så må der jo blive overskydende SKAT til foråret
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2017, 12:32   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja skat skal kontaktes med anmodning om at få beløbet periodiseret, så det hører til de korrekte år.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension