K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2017, 17:19   #11
ledr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
ledr er ny på vejen
Hej Løvinden. Jeg er på den mellemste før 2003. Min samlever tjener 255.000 kr årligt. Jeg tjener selv ca 65.000 kr årligt. Tænker det er min egen indtægt der går ind og påvirker. Jeg synes bare ikke det påvirker det store hvis jeg laver en prøveberegning uden min indtægt på min pension. Jeg fik som sagt min første udbetaling pr 1/10, men flyttede sammen med min kæreste pr 15/9. Jeg har så fået fuld pension for september. Jeg tænker de har lagt tilbagebetalingen af den halve måned over på udbetalingerne for resten af året. Laver jeg en vejledende beregning med start 1/1 - 2018 med begges tal, så vil jeg få ca. 9500 kr udbetalt pr måned altså noget mere. Modregning på kun 1500 kr kan jeg dog ikke komme ned på.
ledr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2017, 20:10   #12
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Det jeg har set på, det er beløbet reelt enlig efter skat. Men selvfølgelig tæller begges indtægter med. Jeg synes det er svært at lave en udregning, når man på forhånd gerne vil vide, hvordan det ville se ud, hvis man evt blev samboende. Jeg synes det er ok at man bliver sat ned, når man er to om at dele udgifterne. Men spørgsmålet er jo lige hvor meget? Jeg får lige nu 11.600 kr udbetalt som reelt enlig hvor der er taget højde for et årligt beløb fra min pensionskasse.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2017, 09:40   #13
ledr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
ledr er ny på vejen
Hej Løvinden. Jeg er helt med på, at man ikke kan få alt. Jeg er sådan set også godt tilfreds med størrelsen af min pension, som enlig(mellemste før 2003). Jeg forstår bare ikke hvorfor der i 2017 skal være forskel på enlig/samlevende? Hvor er alle de fine politiske slagord om, at det skal kunne betale sig, at arbejde og arbejde ekstra? Det kan det ikke for en samlever til en som mig. Vi har ikke den fjerneste mulighed for, at forbedre vores økonomi. Reelt bliver hun pålagt en ekstra indirekte skat! Hvorfor skal vi som eneste gruppe have GF? Det rigtige ville være at vi alle får vores fulde pension. Som samlevende får man den og ikke andet. Som enlig vil man kunne få tilskud som boligydelse m.m. Reelt er der skabt et samfund hvor det ikke kan betale sig at være samlevende.
ledr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2017, 10:15   #14
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Jeg er fuldstændig enig i at det er absurd at der er gensidig forsørgelse på ft. Det virker gammeldags i vores ligestillingstid. Nu gik jeg så lige ind og kiggede lidt på, hvad tallene siger. Eksemplet her når man er gift. Det er vist anderledes hvis man ik er gift?
https://www.borger.dk/pension-og-eft...aelle-arbejder
Det ser ud til at grundbeløbet er urørligt hvis man ikke selv tjener penge ved siden af.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2017, 10:53   #15
ledr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
ledr er ny på vejen
Mennesker skal ikke være tvunget til, at blive i et dårligt forhold - derfor skal der være mulighed for boligstøtte m.m. Men man skal heller ikke straffes for, at finde kærligheden og bo sammen. Bare tænk på alle de udfordringer menneskeheden har med boligmangel, ressource knaphed, forurening m.m. To mennesker i en bolig, set i forhold til to mennesker i to boliger har mindre energiforbrug, bruger mindre plads, er "som oftest" mindre ensomme, mindre syge. Min logik siger mig, at jo flere der bor sammen, jo mere vil det gavne samfundet. Desuden, så tænker jeg, at systemet med gf må koste kassen i administration. Bare tænk på alle de telefonopkald, mails, beregninger, efter beregninger m.m. de foretager hvert år. Uanset computere m.v. så kræver det en masse mandetimer.
ledr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2017, 20:12   #16
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Ved du om der er nogle grupper, organisationer eller andet der arbejder på at ændre det med gensidig forsørgelse?
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension