K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2010, 17:01   #1
kok1980
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
kok1980 er ny på vejen
ptsd

hej alle her inde.

har fået konstateret ptsd og er pt hos distrekt psykriatien,for at få afklaring på min fremtidige virken.. ham jeg snakker med der nede mener at jeg er for skrøbelig til at(hans ord) at komme på arbejdsmarkede, vil det så mene at jeg skal til at på førtidspension eller hvad??
ja jeg syntes gsu det hele er lidt rundt tosset og kan ikke rigtig finde hovede og hale i hvad de mener.

en letter forvirret ung mand
kok1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 17:17   #2
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Det svært at svare på.. har du været arbejdsprøvet?

Ptsd er ikke en lidelse der i den medicinske verden, udfra hvad jeg ved, siges at være stationær for resten af livet..

Har du kun modtaget psykiatrisk behandling ? hvad med psykolog? hvor du evt. kunne få nogle stresshåndterings værktøjer.

hvor længe har du været sygemeldt? og er du stadig på sygedagpenge? og hvad siger kommunen selv, er der lang en handlingsplan.

Jeg vil tro at det han mener er at du har behov for stille og roligt at kunne vende tilbage, i et roligt tempo og du vil være for skrøbelig p.t. til at kunne varetage et fuldtidsjob på ordinær vilkår.

Sidst redigeret af Bassemanden; 19-07-2010 kl. 17:28.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 17:49   #3
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kok1980 Se meddelelser
hej alle her inde.

har fået konstateret ptsd og er pt hos distrekt psykriatien,for at få afklaring på min fremtidige virken.. ham jeg snakker med der nede mener at jeg er for skrøbelig til at(hans ord) at komme på arbejdsmarkede, vil det så mene at jeg skal til at på førtidspension eller hvad??
ja jeg syntes gsu det hele er lidt rundt tosset og kan ikke rigtig finde hovede og hale i hvad de mener.

en letter forvirret ung mand
kommer nok an på hvor længe du har haft PTSD....
efter en årrække uden behandling bliver den kronisk. men med behandling kan der enten med en pargraff 56 mener jeg det er eller flexjob få et fornuftigt indhold i ens arbejdsliv....

førtidspension er også en mulighed, og med hensyn til arbejdsprøvning kan du evt. blive fritaget. DET er ikke et must, men hvis du selv er indstillet på at prøve kræfter med arbejdsmarket igen er det et forsøg værd....

Jeg har selv været møllen igennem her de sidste 7 år men endte på førtidspension for ganske nylig hvis ikke vil jeg helt klart fortrække førtidspension.
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 21:01   #4
Fru K
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
Fru K er ny på vejen
Hej med dig.

En diagnose som PTSD kan være meget svær at gennemskue, for der er ofte mange årsager til den. Tidligere oplevelser, opvækstforhold, psykisk habitus, fysiske problemstillinger, evt. misbrugsproblemer, er eller har du været udsendt som soldat etc..

Hvis du har hukommelsesproblemer, så skriv ned, hvad du er i tvivl om, lige når du er det. Tag så papiret med til psyk./sagsbehandler, og få vendt dine spørgsmål.. skriv evt. svarene ned..

Håber det kan hjælpe dig lidt.
Fru K er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
PTSD kimbole Alt det andet 14 01-02-2013 17:34
PTSD Lonnie Dit og Dat 0 13-06-2012 19:59
PTSD. pusle Dit og Dat 5 06-04-2009 23:49
ptsd. Thelma Alt det andet 5 14-10-2008 18:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension