K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2011, 12:06   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jesper_DK

Du bør oprette din egen tråd, da du spørger konkret til din egen sag, men ikke afklarende omkr. Sjj. Så får du svar med det samme!

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 12:40   #12
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Jesper_DK

Du bør oprette din egen tråd, da du spørger konkret til din egen sag, men ikke afklarende omkr. Sjj. Så får du svar med det samme!

Mange hilsner

Gunvor
er slettet.....Tilfreds nu?
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 13:05   #13
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
prøv evt. at kigge på:

www.minarbejdsevne.dk
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 15:08   #14
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
ig afklaret.

Jeg fastholder Popaie synsvinkel på afklaring af arbejdsevnen.

Alt andet kan være lige fra dårligt sagbehandlingsarbejde til bevidst forhalende teknik til derpå, at melde uafklaret og smide SDP-modtagere i "hullet" (læs kontanthjælp).
Problemet er bare, at der er kommet nye regler på området, som betyder at der nu kun må være en i arbejdsprøvning af gangen.

Derfor er der lavet noget som hedder partnerskabsaftalen, som netop omhandler virksomhedspraktik i op til 13 uger (skrev forkert før) sådan, at man stadigvæk har mulighed for at arbejdsprøve borgere inden for en overskulig fremtid.

Hvis ikke man brugte denne lovgivning så ville det blive vanskeligt at finde arbejdsprøvningspladser nok.

I nogen sager (her under min egen) er beslutningen om tilkendelsen af flex eller pension indelysende og derfor er det nok med de 13 uger.

Jeg kan godt se, at det er træls hvis man skal arbejdsprøves igen og igen, fordi de 13 uger ikke er nok, men så kan man måske blive visiteret til et revacenter i stedet for - Dog mener jeg, at for at man kan komme på et revacenter, så skal det skønnes, at man min. kan være der i 20 timer om ugen.
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 15:27   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Maimai

Du skriver:
Citat:
kommet nye regler på området, som betyder at der nu kun må være en i arbejdsprøvning af gangen.
Kunne du linke til denne lovgivning?

Du skriver også:
Citat:
hedder partnerskabsaftalen, som netop omhandler virksomhedspraktik i op til 13 uger
.

Kunne du også linke til denne?

Jeg har fornylig fået oplyst andet, så derfor meget interesseret i ovenstående.

Jeg har d.d. gengivet del af udmærket artikel fra Information: Uddnannelse virker - virksomhedspraktik dumper, se tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18529 - hvoraf det også fremgår at virksomhedspraktik overfor ledige indenfor de sidste 2 år er steget m. 600 %, hvorfor jeg ikke finder det så mærkeligt, at det f.eks. er svært at finde eksterne arbejdprøvningsteder for mennesker på SDP, der har behov for afklaring af deres arbejdsevne, når man samtidig konkurrerer med raske på fuld tid. Hvis dette forsætter bliver det inden længe helt umuligt, at finde eksterne virksomheder, der vil åbne deres dør for SDPmodtagere i arbejdsprøvning, da dette jo ikke er en sikker arbejdskraft, og det ikke mindst kræver mere tid.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 16:09   #16
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Selve dokumentet om partnerskabsaftalen har jeg fundet på Århus kommunes hjemmeside ved at skrive partnerskabsaftalen i søgefeldtet - Dette er ude af drift lige nu, så prøv lige selv senere http://www.aarhus.dk/da/borger/Beska...dslidelse.aspx

Selve der hvor det konkret (lovgivning eller bekengørelse) står at der kun må være en i arbejdsprøvning af gange, er noget jeg har fået af vide af min virksomhedskonsulent, samt på de steder jeg ringede rundt for at finde et arbejdsprøvnings sted.

Hvor det lige står i lovgivningen/bekengørelsen kan jeg ikke blive helt klog på, men jeg vil forsøge at finde det, så vender lige tilbage i aften
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 16:11   #17
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
hvorfor jeg ikke finder det så mærkeligt, at det f.eks. er svært at finde eksterne arbejdprøvningsteder for mennesker på SDP, der har behov for afklaring af deres arbejdsevne, når man samtidig konkurrerer med raske på fuld tid. Hvis dette forsætter bliver det inden længe helt umuligt, at finde eksterne virksomheder, der vil åbne deres dør for SDPmodtagere i arbejdsprøvning, da dette jo ikke er en sikker arbejdskraft, og det ikke mindst kræver mere tid.

mange hilsner

Gunvor
Helt enig.
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 23:36   #18
sjj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
sjj er ny på vejen
Foreløbig tusind tak for alle jeres kommentar og råd/vejledning.

For at opsummere for mig selv, så er det altså korrekt, at jeg kan komme i afklarende virksomhedspraktik. Det jeg skal være opmærksom på, er hvad formålet med den afklarende praktik er og at jeg som udgangspunkt skal være der 37 timer og notere i min dagbog,(som jeg fører allerede, da den er et nødvendigt værktøj for mig...) når jeg er nød til at gå før pga. smerter (HVILKET SÅ VIL SIGE HVER DAG)

Jeg skal i afklarende virksomhedspraktik i 13 uger og det stemmer jo meget godt med hvad I siger. Jeg har endnu ikke været i forlængelse af sygedagpenge(i denne omgang), min skæringsdato er 1. oktober og tænker, at hvis jeg er igang med en afklarende virksomhedspraktik, så er det jo en forlængelse af sygedagpenge (??)

Er der andet jeg skal være obs på??

Takker endnu engang..
sjj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 23:56   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sjj Se meddelelser
Foreløbig tusind tak for alle jeres kommentar og råd/vejledning.

For at opsummere for mig selv, så er det altså korrekt, at jeg kan komme i afklarende virksomhedspraktik. Det jeg skal være opmærksom på, er hvad formålet med den afklarende praktik er og at jeg som udgangspunkt skal være der 37 timer og notere i min dagbog,(som jeg fører allerede, da den er et nødvendigt værktøj for mig...) når jeg er nød til at gå før pga. smerter (HVILKET SÅ VIL SIGE HVER DAG)
Lige præcis.

Lige et par gode råd fra mig.

1. Inden du starter i praktik kan du evt. spørge jobkonsulenten hvad du skal gøre hvis du en dag er nødt til at gå hjem før tid p.g.a. smerter, eller hvad du nu slås med.

Dette gjorde jeg inden min sidste praktik, det var så via anden aktør, svaret var, at jeg så skulle fortælle det til chefen på stedet og derefter ringe til konsulenten.
Dette betød så, at jeg var i telefonisk kontakt med konsulenten 4 gange om ugen, jeg havde fri om onsdagen.

Ved at gøre det på den måde risikerer du ikke, at du bagefter får skyld for, at have gjort noget forkert.
Fordelen er også, at konsulenten ikke kan påstå, at have været uvidende om tingenes tilstand.

2. Nu er det mit indtryk, at din jobkonsulent er en fra kommunen, altså ikke fra en anden aktør, men alligevel tror jeg det er en god idé, at spørge konsulenten om du må se hvad han har fået om dig fra din sb, og få en kopi af det.

På den måde kan du opsnappe evt. fejl inden du kommer langt hen i forløbet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 00:15   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vil anbefale at du vedlægger dine helbredserklæringer som bilag i job-planen, således at virksomheden er helt klar over hvor dine skånebehov er, og kan tilpasse afprøvningen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
virksomhedspraktik/arbejdsprøvning lonsmann Alt det andet 12 01-09-2012 12:16
virksomhedspraktik vs arbejdsprøvning kiwimor Alt det andet 14 10-08-2012 22:40
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik 0401AMvB Alt det andet 42 18-11-2011 09:47
arbejdsprøvning/virksomhedspraktik anri Spørgsmål ang fleksjob 0 16-04-2011 18:02
Arbejdsprøvning/virksomhedspraktik Anne.o Alt det andet 3 27-02-2008 20:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension