K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2013, 13:49   #21
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Din sag lyder lige så røget, som min er speget, mookmik.
Vendte forbi Ombudsmanden.
Fristende at klage til ham, men så skal jeg bede min datter om hjælp igen... og hun har først lavet klagen til kommunen og rykket for deres revurdering.
Hun har også yderligere skrevet mere til Det Sociale Nævn, mens sagen lå der.
Så måske lidt meget at bede hende om.

Hun fik aldrig svar på klagen fra kommunen, selvom hun pænt rykkede for det nogle gange.
Til sidst fandt borgerrådgiveren deres svar efter 2 måneder, men det blev aldrig sendt til min datter.
Han mailede det så til mig og kun derfor vi har deres afslag.

Siden de tog hjælpen fra mig, har der kun været forviklinger og reelt ingen hjælp.
Den sidste 'bostøtte' meldte til lederen, at hun ikke vil have mig og den nye får jeg først, når han kommer tilbage fra ferie.
Så jeg har ingen besøg i 6 uger.
Tænker, at siden jeg ikke oplever noget støtte, er det måske bedre, ikke at have den.
Jeg bliver meget frustreret over, at t r o at de støtter og så har jeg ikke fået det alligevel.
Der var jo grunde til, at jeg har fået praktisk hjælp gennem flere år og lige pludselig står jeg uden nogen form for hjælp i lang tid.
Føler mig som Palle alene i verden og skal ligesom du vente i en uendelighed.
Ikke så godt med min diagnose og jeg er bekymret over, at tiden er i mod mig og det måske ender fatalt.

Flex cirkus? Hvad er det mon?
Måske alle FP'ere ryger over i sådan noget på et tidspunkt...
Det er dælme da en grum situation du også står i Mella, øv for den da, jeg håber det nedste for dig og din sag og kamp med/mod systemet.

Mht. ombudsmanden, så er det lige til at gå til " for din datter specielt " vil jeg tro og det er da ingen skade til at klage til ombudsmanden.

he he det med fleks cirkus mener jeg, at de ikke aner hvad jeg skal i fleksjob med, da jeg jo slår på det rehabiliteringsteamet har forslået og som er blevet godkendt af pensionsnævnet i kommunen for at undgå at give mig en førtidspension, at de mener jeg kan finde et job indenfor IT med hjemme opkobling til internettet få timer ugentligt for derved mener de jeg kan jobbe hjemmefra og arbejde når mine smerter tillader det som de udtrykker det og de mener at det vil tilgode se mine skånebehov og min smerteproblematik i min lænd, som er stationær og udtømt for behandlingsmuligheder og medfødt har det vist sig via en MR-scanning i april
2011 ........... så jeg blev indstillet på dette grundlag til fleksjob på under 7 timer om ugen iht mine arbejdsprøvninger og pt. møder jeg op i et fleks jobcenter form for ting, hvor jeg har samtaler med min mentor sat til 2 timer om ugen pga mine smerter i lænd.

Jeg har ingen uddannelse indenfor IT eller nogen erfaring, men de mener hos kommunen at det kan man da lige komme ind fra gaden og jobbe med og i mit cv står jeg til at søge job som webmaster, da det var den eneste mulighed det gav mig indenfor IT jow jow da

De har så begyndt at snakke om at jeg kunne komme ud i en butik og stå, men jeg må jo så gøre opmærksom på mine dokumenterede skånebehov og min smerteproblematik osv. underforstået, at jeg med glæde går ud og flekser med hvad de end sætter mig til, da jeg så må ty til at sygemelde mig på ny da smerterne i mine arbejdsprøvninger var en tur igennem helvede smerterne kom helt ud af kontrol ........ på en skala fra 0 til 10, ligger mine smerter i min lænd ikke under 7 på noget tidspunkt i døgnet og det er i hvile tilstand som jeg kalder det, når jeg så aktivere min lænd, ryger smerterne kun en vej og det er opad til 8 eller 9 på smerteskalaen.

Jeg fik at vide, at det som rehabiliteringsteamet indstiller til, kun er en vejledning i hvad de mener jeg kan flekse som og som tilgode ser mine skånebehov osv og at det ikke skal tages bogstavligt hvad rehabiliterings teamet indstiller en til, hvortil jeg undres og tænker, hvad fisen er hele turen igennem systemet så værd hvis det ikke skal tages bogstavligt det de beslutter i pensionsnævnet i de respektive kommuner
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 19:25   #22
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Okay mookmik.

Jeg kan ikke sætte mig ind i, at have så mange fysiske smerter hver dag og så oven i kæmpe mod system(er).
Og shit hvor du køres rundt med

Webmaster?! Vildt.
Lidt ha haaa. Engang var jeg i jobtilbud og kombineret var det ene kontorarbejde.
Min dengang nulevende mor, som havde været privatsekretær i mange år, var næsten der død af grin, over hvad jeg havde 'lavet'.
2 opgaver og jeg kom aldrig ind på det kontor igen ;-)

Nå men... så mange for vilde og sørgelige forløb for så mange mennesker.
Jeg vil tænke over det her med ombudsmanden.
Min datter læser jo og oven i har hun 15 timers arbejde om ugen.
Hun er kun 22 og det er lidt meget synd for hende, at skulle skrive alt det her og se sagsakter/speciallægeerklæringer.
Jeg synes ikke, at jeg snart kan bede hende om mere
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 12:17   #23
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Jeg hørte fra ombudsmanden via et brev i dag.

Han vil ikke tage stilling til min klage over sagsbehandlingsforløbet før min klage over afslag på min førtidspension er færdigbehandlet af ankestyrelsen ( tidligere ban ) og han sender dermed min klage til ombudsmanden videre til min kommune og til ankestyrelsen så den kommer med i min sag der kører omkring afslaget på førtidspension og skal vende tilbage igen når der er en afgørelse(r) hvis jeg har behov for dette.

Det tog en uges tid fra jeg klagede til ombudsmanden og til jeg modtog omtalte brev.

Så jeg må jo så vente i de ydeligere 10 måneder på en afgørelse fra ankestyrelsen før jeg kan fortage mig noget omkring mine klage(r).

Sidst redigeret af mookmik; 13-07-2013 kl. 13:08.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP pr. 1 juli susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-06-2011 11:21
visitationsmøde 10 juli shylock Spørgsmål ang fleksjob 11 18-07-2009 22:17
jobcenter slagelse ønsker REVA nedlagt buster Alt det andet 3 12-05-2009 07:46
Velfærdsministeriet bliver nedlagt Webmaster K10 Nyheder 0 07-04-2009 08:50
1. juli 2008 - nye aktiveringsregler zuza Nyt om loven 18 12-07-2008 19:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension