K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2012, 23:33   #221
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Næsten ligesom mig dog uden barsler. Har været uden offentlig ydelse siden 2007 hvor jeg røg ud af sdp. Skændsels ordene i min sag er at jeg indtil da har været velfungerende på arbejdsmarkedet.

Som jeg forstår det skal du til "klagemøde" snart og har kæmpet for at få opdateret din rp. og dit forløb? Hvad går du efter? Er dine lægepapirer opdateret?
Jeg har været det siden 2003 ca (og endda kortvarrigt før da)
skændsels ordet i min sag er vist, UNG! (31 - så er man jo for ung til at være syg jow jow)

jeg går efter fleks - og pt. at søge det på foreliggende grundlag, simpelthen for at teste min sag af inden årsskiftet/reformen, få den læst og tvinge dem til at opdatere min r.profil (det går så bare ikke så godt med den plan haha)

Nej, mine lægepapirer er ikke opdateret - jeg er blevet nægtet at de indhenter status, og anmodning om uvildig psykiater vurdering er blevet ignoreret

Enteneller, er du gift, siden du står uden off. ydelse?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:42   #222
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Næh skilt, med hussalg i 2007 og har brugt en del penge på forsørger livet indtil videre. Hvis ikke var jeg nok på kh. pt. uden opfølgning på min sag på godt og ondt.

Wtd, du skal nok passe på at du ikke skriver det du tænker at have imod dig fra kommunen f.eks. Altså at de bare tænker at du er for ung med et par barsler mm. Nede med våbnene.

Mht. fleks så kan du jo som sådan ikke efterspørge en egentlig visitation medmindre dine papirer er dertil!? Hvad siger din sagsbehandler.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:54   #223
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Hvad tænker du? er jo deres egne ord, at jeg er for ung, at det er bedst at jeg uddanner mig osv.

Jo kan man - endda en tidligere sagsbehandler der skriver det i min sag, at jeg kan det - men jeg spørger helt klart den uvildige sagsbehandler på torsdag, for at være 100% sikker i min sag. I tidernes morgen blev jeg nægtet at søge revalidering med ordene "det kan du jo ikke få" - jeg endte med at søge, og fik reva .. ikke at jeg tænker at jeg får fleks, slet ikke, men forsøget værd

men helt firkantet;
2003 ca - gik helt ned, sygemeldt længe
studerede, klarede nød og næppe det år - var ved at gå ned
arb prøvning tilbage i ca 2005/2006 (1 år+ - aldrig på fuld tid)
studieforsøg på reva i 2007 (flyttede kommune) - stoppede samme år, fordi jeg ikke magtede det
så skete der bre ikke så pokkers meget efterfølgende, der blev bla. indhentet en uvildig psykiater vurdering (som synes jeg var for depressiv til at vurdere, men han mente det var pessimistisk at tro jeg ville komme tilbage på det ordinære arb marked.
kommune skift i 2009 - gravid - senere barsel (der skete INTET imens jeg var gravid)
barsel - flyttede tilbage til den oprindelige kommune imens
2010-2011 - arbejdsprøvning, endte på 18 timer, som var hårde ved mig
Gravid - sygemeldt - barsel - og nu er jeg her

behandling on/off hele vejen igennem


Værd at teste min sag i min optik
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 00:03   #224
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men ordene står jo ikke skrevet vel.? Dog bliver det noget andet i 2013 med reformen.

Du har krav på en opdatering af din rp. og din afklaring videre frem, hvad er årsagen til at dette ikke kan lade sig gøre. Ting tager tid i det offentlige, men de skulle jo være igang hermed.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
men helt firkantet;
2003 ca - gik helt ned, sygemeldt længe
studerede, klarede nød og næppe det år - var ved at gå ned
arb prøvning tilbage i ca 2005/2006 (1 år+ - aldrig på fuld tid)
studieforsøg på reva i 2007 (flyttede kommune) - stoppede samme år, fordi jeg ikke magtede det
så skete der bre ikke så pokkers meget efterfølgende, der blev bla. indhentet en uvildig psykiater vurdering (som synes jeg var for depressiv til at vurdere, men han mente det var pessimistisk at tro jeg ville komme tilbage på det ordinære arb marked.
kommune skift i 2009 - gravid - senere barsel (der skete INTET imens jeg var gravid)
barsel - flyttede tilbage til den oprindelige kommune imens
2010-2011 - arbejdsprøvning, endte på 18 timer, som var hårde ved mig
Gravid - sygemeldt - barsel - og nu er jeg her

behandling on/off hele vejen igennem


Værd at teste min sag i min optik
Nr. 1 bak ud inden du går ned, det er ikke det værd at kæmpe for.

Nr. 2 vær ikke pessimist på din sag, vær optimist og med små skridt ad gangen.

Nr. 3. Tænk afklaring, glem alt om alder og formåen indtil videre. Tænk helbred og eksistens pt.

Nr. 4. Samarbejd med kommunen. Kontakt din sagsbehandler herfor og hendes overordnede samtidig ved tvivl. Hold fast i din sag, tro på det.

Nr. 5. Men måske det vigtigste: Lad være med at føl dig som den forudrettede, den der altid fornægtes alt og i vores tilfælde god eller om noget sagsbehandling overhovedet.

Det er små skridt henad vejen og dette uanset alder og helbred.

WTD, som jeg kan se er du rigtig god til at formulere dig og har du brug for hjælp til en skrivelse til kommunen eller din sagsbehandler evt. som optakt til mødet, så skriv det evt. herinde så vi kan hjælpe til undervejs.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 01:08   #225
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skal i ikke tænke på mig...jeg skal nok lægge alle de indlæg i laver lige efter hinanden sammen...det er jo det jeg er her for...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 08:11   #226
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Millionær satsen, kontanthjælp

Min ressourceprofil er ikke opdateret siden 2006, siden har jeg fx haft et fejlslået studieforløb, arb prøvning, to barsler, nogle behandlingsstatuser osv - og alligevel er der intet der er skrevet ind i den, af de ting
Ofte skrives/opdateres en rp først når der skal træffes beslutning i sagen, vedr. f.eks. fleks eller fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 08:55   #227
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er rigtigt Vovse og man kan jo ikke tvinge ens sagsbehandler til at opdatere ens rp. medmindre beslutningsgrundlaget er intakt. Spørgsmålet er om det er det i WTD´s sag.

Web beklager at indlæggene kommer efter hinanden, vi tænkte desværre ikke over at vi blot kunne have redigeret i det oprindelige indlæg og derved kører kommunikationen i et og samme. Håber du bærer over med os for det er altså ikke lige for alle at regne ud.

Há en god dag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 09:22   #228
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det ikke fordi al kommunikation skal foregå i det samme indlæg...

Men når man har lavet et indlæg og man lige finder ud af at man lige skal skrive noget mere og der ikke er andre der har skrevet i tråden....

Ja så er det ikke nødvendigt at bare trykke og lave et helt nyt indlæg....så man har to eller flere indlæg af samme bruger lige neden under hinanden...

Det er i de situationer man skal trykke på knappen og tilføje det man mangler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 10:54   #229
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Men ordene står jo ikke skrevet vel.? Dog bliver det noget andet i 2013 med reformen.

Du har krav på en opdatering af din rp. og din afklaring videre frem, hvad er årsagen til at dette ikke kan lade sig gøre. Ting tager tid i det offentlige, men de skulle jo være igang hermed.



Nr. 1 bak ud inden du går ned, det er ikke det værd at kæmpe for.

Nr. 2 vær ikke pessimist på din sag, vær optimist og med små skridt ad gangen.

Nr. 3. Tænk afklaring, glem alt om alder og formåen indtil videre. Tænk helbred og eksistens pt.

Nr. 4. Samarbejd med kommunen. Kontakt din sagsbehandler herfor og hendes overordnede samtidig ved tvivl. Hold fast i din sag, tro på det.

Nr. 5. Men måske det vigtigste: Lad være med at føl dig som den forudrettede, den der altid fornægtes alt og i vores tilfælde god eller om noget sagsbehandling overhovedet.

Det er små skridt henad vejen og dette uanset alder og helbred.

WTD, som jeg kan se er du rigtig god til at formulere dig og har du brug for hjælp til en skrivelse til kommunen eller din sagsbehandler evt. som optakt til mødet, så skriv det evt. herinde så vi kan hjælpe til undervejs.

1 - det er jo bare et helt "key" område i min diagnose - det er ekstremt svært for mig

2 -igen, noget jeg har svært ved - og ofte forstærkes det jo, alt efter hvordan jeg bliver mødt - og fortiden er der jo ikke lige noget fantastisk i måden jeg bliver mødt på - og så sidder jeg med en følelse af ikke at kunne "slippe" tankerne igen

3 - synes jeg egentlig at jeg har været rigtig god til generelt alder osv er jo det jeg får smidt i hovedet, og intet jeg selv ligger på bordet

4 - gør jeg - også en ting der står i min sag, at jeg netop samarbejder og er rar at samarbejde med - men jeg må også indrømme at der holder hårdt pt. fordi jeg ikke føler der bliver samarbejdet fra kommunens side af pt

5 - Finten her er, at jeg er den forudrettede pt, det er faktum

Jeg forstår godt hvor du vil hen, men jeg synes egentlig at jeg generelt er en ret "taknemmelig" borger, og hele vejen igennem har samarbejdet, lyttet osv - men er da så også røget i den anden grøft efter mødet med den her sagsbehandler - for bliver jeg ikke mødt/set/hørt, jamen så stejler jeg, indrømmet - der skal være en ordentlig tilgang til mig, som menneske


-----

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ofte skrives/opdateres en rp først når der skal træffes beslutning i sagen, vedr. f.eks. fleks eller fp.
6 år gammel R.profil, som der henvises til, når de skal vurdere om jeg magter et bestemt pres, det finder jeg ikke ok, uanset om der skal træffes en beslutning i min sag pt. eller ej





http://www.dukh.dk/netradgivning/fle...gende-grundlag

Sidst redigeret af Whattodo; 21-11-2012 kl. 11:23.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:49   #230
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
6 år gammel R.profil, som der henvises til, når de skal vurdere om jeg magter et bestemt pres, det finder jeg ikke ok, uanset om der skal træffes en beslutning i min sag pt. eller ej
Du skal lige huske....at hvis de træffer nogen som helst afgørelse hvor din ressourceprofil ligger til baggrund....

Så kan du klage over mangelfuld ressourceprofil...

Det er nemlig det eneste tidspunkt hvor man kan klage over sin ressourceprofil...

Så hav lige det i tankerne uanset hvilken afgørelse de træffer i din sag...hvor ressourceprofilen ligger til baggrund...

De fleste afgørelser hvor der ligger en mangelfuld ressourceprofil til baggrund....de bliver ugyldige...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension