K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2011, 22:15   #161
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja regner med i næste måned at der bliver opstartet en pensions sag
men har også nogle fysiske problemer og kognitiv problemer
men intet er givet på forhånd i dette system
hvis jeg skulle i arbejdsprøvning i dag kunne jeg måske højst klare en halv time til en time om dagen
samt jeg højst sandsynligt vil gå helt ned psykisk
den sidste arbejdsprøving kun jeg klare 5 timer om ugen

men hvis du gerne vil i flexjob, så har du helt ret i det ikke vil være godt med "nej du må ikke arbejdesprøves mere"..
Du skal ihvertfald have held og lykke med pensionssagen

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
whattodo, har du fået en begrundelse for hvorfor de vil forlænge dig?
Nej, satser dog på at få den imorgen, hvor jeg skal snakke med sagsbehandleren - men jeg kunne forestille mig det er pga fravær - MEN jeg aner det ikke .. men selv om der er fravær, så synes jeg sgu 3 mdr er for meget, det er jo egentlig en helt ny arbejdsprøvning i tid
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 22:19   #162
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
- men jeg kunne forestille mig det er pga fravær - MEN jeg aner det ikke .. men selv om der er fravær, så synes jeg sgu 3 mdr er for meget, det er jo egentlig en helt ny arbejdsprøvning i tid
Det er det ofte, og derfor plejer jeg, at anbefale, at man møder op så vidt man overhovedet er i stand til det, også selvom det kun er for at sige godaw og farvel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 22:24   #163
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er det ofte, og derfor plejer jeg, at anbefale, at man møder op så vidt man overhovedet er i stand til det, også selvom det kun er for at sige godaw og farvel.
Helt klart, men det er fisme svært nogle gange - og jeg må indrømme jeg har ekstremt svært ved det .. jeg har oftest lyst/trang til at isolere mig, når den er gal

Men fair med 3 mdr, nix
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 22:34   #164
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Helt klart, men det er fisme svært nogle gange - og jeg må indrømme jeg har ekstremt svært ved det .. jeg har oftest lyst/trang til at isolere mig, når den er gal

Men fair med 3 mdr, nix
Jeg forstår dig så udmærket, har næsten selv været der, min blev kun forlænget med 1 mdr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 22:40   #165
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Helt klart, men det er fisme svært nogle gange - og jeg må indrømme jeg har ekstremt svært ved det .. jeg har oftest lyst/trang til at isolere mig, når den er gal

Men fair med 3 mdr, nix
noget som du måske skal tænke over
hvis det er så hårdt og med evenligt fravær
hvordan vil du så kunne klare et flexjob på 15-20 timer om ugen
det ser svært ud for mig i forhold til det du skriver
der går det netop ikke med en masse fravær

Men ja heller møde op og gå tidlig, end at blive hjemme
for så viser man at man gerne vil, men kan ikke klare mere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 22:55   #166
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg forstår dig så udmærket, har næsten selv været der, min blev kun forlænget med 1 mdr.
tror også det er sådan noget jeg vil snakke med sagsbehandleren om imorgen .. at jeg vil mene et kortere arb prøvning, forlængelse er på sin plads .. altså det væreste han kan gøre er vel at nægte

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
noget som du måske skal tænke over
hvis det er så hårdt og med evenligt fravær
hvordan vil du så kunne klare et flexjob på 15-20 timer om ugen
det ser svært ud for mig i forhold til det du skriver
der går det netop ikke med en masse fravær

Men ja heller møde op og gå tidlig, end at blive hjemme
for så viser man at man gerne vil, men kan ikke klare mere
jeg har uden tvivl for stor en arbejdsevne til pension, så det er mere spørgsmålet at finde det perfekte timeantal det handler om .. men jeg reagere på pres, og jeg føler mig presset, ikke kun pga timer, men bare et generelt pres, hvilket jeg ikke kan overskue .. og ærligt talt, jeg ved ikke hvad det ender med, det kan sagens være at jeg er for højt i timeantal pt

Generelt er det egentlig et problem for mig, at min arbejdsevne også påvirkes af privatlivet - når der sker meget der, minskes min arbejdsevne, og jeg ved ikke lige hvordan man får det til at gå op i en højere enhed
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 08:01   #167
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
jeg har uden tvivl for stor en arbejdsevne til pension, så det er mere spørgsmålet at finde det perfekte timeantal det handler om ..
Ja, men kan du udnytte den arbejdsevne hvis du ikke er i stand til, at møde op?

Resultatet af denne arb.prøvning vil blive grundlæggende for din situation fremover.
Hvis du kan arbejde i f.eks. 18 timer, så bliver du sandsynligvis tilkendt fleks, og hvis du så reelt ikke magter det, så sidder du jo i saksen, indtil du skal revurderes.

Det er vigtigt, at være meget realistisk om hvad man kan og ikke kan.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 09:33   #168
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej WTD,

Held og lykke med mødet idag.

Ja det er utroligt så meget det ene kan påvirke det andet. Hvor mange timer er du kommet op på ? Kan du se dig selv magte f eks. 18 timer ugentligt i fremtiden i et fleksjob ? Måske skal det "bare lige" køres i stilling så du vænner dig til det, jeg kender dig jo ikke !!??

Jeg kender dog mig selv, lidt mere efterhånden. Jeg var i arbejdsprøvning, hele 6 mdr. efter eget ønske og jeg endte med at gå fuldstændigt ned med flaget og følte et konstant pres lige meget hvad jeg foretog mig. I dag ca. 2 år efter endt arbejdsprøvning er jeg ved er magte nogenlunde, når dagligdagens små udfordringer kommer til mig. De var der også dengang og forinden, men det blev til et stort sammensurium og det er nok det der sker for dig pt.

Jeg kender dig jo ikke, men du er nødt til at have respekt for dine grænser kan jeg bare sige. Jeg håber for dig at det lykkedes at finde det rette time antal. Din psykiater kan jo kun udtale sig om din funktionsevne, altså hvordan du fungere pt. og den er jo naturligvis meget vigtig i forhold til din situation ligeså.

Held og lykke og godt at høre fra dig igen.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 20:26   #169
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Min arbejdskonsulent er sgu ikke 5 potter *** værd.

Jeg havde telefonisk møde med min sagsbehandler idag - og han undrede sig bla. noget over arb.k. udtalelse om at jeg ikke kunne få ny praktik uden at jeg selv skulle finde det, for det var han bestemt ikke enig med hende i, og mente iøvrigt kun at det kunne gavne min sag, at finde et nyt praktiksted(i andet fag).
Så det vil han have arb.k. til nu

Iøvrigt er det heller ikke 3 mdrs forlængelse, som arb.k. sagde men egentlig blot aktivering, imens sagen behandles (hvor der jo så selvfølgelig også vurderes på mig).. så inddirekte og på papiret arb.prøvning, yep, men ikke en "ommer". Giver jeg mon mening

Og så snakkede han om min dagbog, at han godt kunne se at det havde været hårdt ved mig, og jeg skulle tænke over, at jeg skulle fungere ved siden af arbejdet, og om jeg synes jeg gjorde det nu.. for der skulle vi ende. Så lidt snak om timer, og pt. har jeg jo 18, men starter ud på 15 i den nye praktik, fordi han godt ved at jeg har nemmere ved at bede om flere timer, end jeg har med at skulle gå ned i timer

Og der skal rigtig nok indhentes en speciallæge erklæring (psykiater) på mig - lige hvornår ved jeg dog ikke.

Alt i alt, en tlf samtale, der gav mig ro, efter uroen igår .. og så kunne jeg så godt lide at han hele tiden snakkede om fleksjob, og mig, som han så det blive godkendt, hehe
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 20:30   #170
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
så nu skal jeg meddele i børnehaven, at jeg stopper - lidt amibivalt, for jeg bryder mig ikke om at skulle gøre det, og bryder mig ikke om tanken om "nyt" .. men samtidigt er det heller ikke holdbart at blive

Er noget spændt på hvordan det modtages, nu de lige havde regnet med 3 mdr mere
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension