K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2011, 20:27   #151
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
jeg har ikke fået skrevet herinde i lang tid efterhånden, overskudet har været i minus - Jeg har brug for lidt sparing, og tænkte jo så på jer, i har hjulpet mig meget allerede

Jeg kan give en hurtig opdatering, jeg er stadig i arbejdsprøvning, den burde reelt løbe til midt i feb. Jeg er pt. på 18 timer, med en ugentlig fridag - men har haft min del af fravær, både pga fysisk sygdom, men også de der dage, hvor jeg bare intet magter. Jeg ved forsat ikke helt, om 18 timer er den gyldne middelvej, men jeg tvivler egentlig, for jeg har svært ved at overskue at tage på arbejde de fleste dage

Jeg havde møde idag, med jobkonsulenten og lederen - og jobk. meddelte lige at praktikken skal forlænges i 3 mdr! - what - sad bare der, og havde lyst til at hyle, både over måden at få det af vide på, men også fordi det er frusterende for mig, for jeg synes tiden snegler sig afsted, og jeg har bare ikke lyst/overskud til det.
1 mdrs forlængelse eller lign. kunne jeg nok fint kunne acceptere i den situation, men jeg føler 3 mdr er evigheder, når jeg har kæmpet mig igennem de her ca 4 mdr .. og så har jeg nok også en "uretfærdig" følelse over at det skal ende på 7 mdr..

1 mdr mere, ville være fint for mig, for at kunne finde ud af hvor timerne skal ligge, og hvor mange .. men 3 mdr er bare meget for mig pt.
Jeg skal snakke med min sagsbehandler imorgen, og vil egentlig også lige spørge ind til, hvorfor det lige er 3 mdr.

Iøvrigt sagde jobk. (uden jeg spurgte) at jeg ikke kunne få en ny praktik et andet sted, så skulle jeg ihvertfald selv finde den, for nu jeg havde den her praktik, så anså de det altså, som værende min .. damn it! jeg har fandme selv fundet den her, så skulle det egentlig være for meget forlangt, hvis de hjalp mig til en anden (evt. kontor) .. jeg synes ikke det er rimeligt - og kan de egentlig nægte mig en praktik andet sted, hvis jeg ikke selv finder en?
Stedet sagde jo selvfølgelig ja til ekstra 3 mdr, hvem filan takker nej til gratis arbejdskraft?!
Jeg trives bare ikke ordentligt på stedet

Generelt synes jeg sgu at jeg snakker til en dør, og jeg ingen hjælp/rådgivning/vejledning og lign får fra nogen steder af .. at jeg står med det hele alene

Jeg har iøvrigt været til et par samtaler ved psykiatrien nu.. de er ved at "udrede" mig, til hvilken behandling de kan tilbyde mig .. så forhåbentlig kan det hjælpe..

Og så snakkede jobk. vist over sig idag .. noget tyder ihvertfald på at der skal indhentes en uvildig psykiater vurdering på mig

Må jeg lige sige; ARGH!

Helt overordnet; Jeg har det væsentlig anerledes nu, end da jeg startede i arbejdsprøvningen - og det er ikke positivt
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 20:29   #152
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Iøvrigt er det normal kotume, at man er i aktivering, efter arbejdsprøvningen, imens ens sag bliver afgjort?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 20:46   #153
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er du sikker på det er en rigtig arbejdsprøvning du er ude i
for lyder det mere som en almindelig praktik, hvor man skal forbedre sin arbejdsevne
en arbejdsprøvning er omkring 3 måneder og så slutter den
havde aldrig gåret med til 3 måneder ekstra
grunden er meget simpel du er stadig under behandling
så du kan faktisk risikere at du skal ud i en arbejdsprøvning når du er færdig behandlet
for så kan det være din arbejdsevne er blevet bedre

men det er desværre for sent nu. håber du kan holde de sidste 3 måneder ud
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 20:54   #154
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Det ér arbejdsprøvning - og så vidt jeg har hørt fra andre, så er forlængelser desværre normalt, ihvertfald her i kommunen .. iøvrigt har jeg jo ikke så skide meget at skulle have sagt omkring forlængelse eller ej, de har jo ligesom krammet på mig økonomisk - nægt og bliv frataget din indtægt, er systemet ikke bare herligt

Behandlingen er ikke en "så kan du få det meget bedre behandling" men en behandling, der gør at jeg skal fx. holde snuen over vande, under pres - min situation bedres ikke pga behandling - jeg har været i behandling omkring 8 år on/off..
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 21:00   #155
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok
så kan jeg godt se hvor du har et problem
nemlig at du ikke har nogen lægedokumentation på behandlingsmulighederne er udtømte
alså ingen flexjob eller pension, som nok er det du vil søge
det må din psykiater vil have snakket noget om
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 21:06   #156
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Nu er det temmeligt svært med psykiske problemer at sige at behandlingsmuligheder er udtømte, for der kan altid arbejdes videre med psyken, men det bedre bare ikke arbejdsevnen nødvendigvis .. men jeg synes generelt at psykiatrien er lidt berøringsangst med at "blande sig" i arbejdsvurdering, fordi det jo egentlig slet ikke er deres område

Fik en uvildig psykiater vurdering for ca 2 år siden, som dog nærmede sig, ved at skrive at han tvivlede på at jeg ville ende i ordinær beskræftigelse, men han havde svært ved at sige noget nærmere, fordi jeg var for deprimeret på tidspunktet..
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 21:19   #157
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min psykiater har skrevet til kommunen jeg ikke må arbejdsprøves ydeligere
men ellers har du ret i de ikke må blande sig
har ellers kun været i det psykiatrien et halvt år
men er desværre også ved at udvikle Skizofreni
seroquel har dog hulpet noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 21:36   #158
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Men hvad står du til at søge, pension?
Jeg tænker jo, at det ikke er realitisk for en der søger fleks, at få sagt "nej du må ikke arbejdesprøves mere".. jeg bliver desværre meget påvirket af arbejdsprøvningen, men jeg tror ikke at der er nogen der ville sige "slut-prut" ud over måske i en hård periode for mig
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 21:43   #159
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja regner med i næste måned at der bliver opstartet en pensions sag
men har også nogle fysiske problemer og kognitiv problemer
men intet er givet på forhånd i dette system
hvis jeg skulle i arbejdsprøvning i dag kunne jeg måske højst klare en halv time til en time om dagen
samt jeg højst sandsynligt vil gå helt ned psykisk
den sidste arbejdsprøving kun jeg klare 5 timer om ugen

men hvis du gerne vil i flexjob, så har du helt ret i det ikke vil være godt med "nej du må ikke arbejdesprøves mere"..

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-01-2011 kl. 21:49.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 22:08   #160
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
whattodo, har du fået en begrundelse for hvorfor de vil forlænge dig?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension