K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2011, 17:59   #1
rdn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 14
rdn er ny på vejen
Unhappy ubetydelig arbejdsevne i ethvert erhverv

Hej.
Min mand på 39 år har i mange år lidt af leddegigt og har nu også fået en sjælden form for muskelsvind. ØV! Han har nu været sygemeldt i ca 10 mrd og en førtidspensionssag er indledt. Vi har modtaget og underskrevet resurceprofil hvori han blev vurderet ikke i stand til arbejdsprøvning og at han her en ubetydelig arbejdsevne i enhvert erhverv. Alle muligheder er udtømte både vedr. behandling og evt. revalidering.
Sagsbeh. lovede at sagen ville blive behandlet i pensionsnævnet i marts, men den nåede åbenbart ikke med...så nu er den udsat til april. SUK ventetiden er UUDHOLDELIG. Jeg ved at der MÅ gå op til 3 mrd efter pensionsnævnet indtil afgørelsen...men hvor længe går der i gennemsnit??
Tror i det er sansynligt at han får tilkendt pensionen med den beskrevne resurceprofil? ØJJ det er hårdt det her...ventetiden er jo umenskelig.
rdn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 18:12   #2
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Kommer han fra alm. (fuldtids)job før sin sygemelding?

Jeg håber det bedste for jer
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 18:13   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.808
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hjertelig velkommen.....

Kære Rdn.

Ja, ventetiden er ikke rar, men det ser ud til at selve sagen er i gode hænder.
De 3 mdr er lovbestemt, så inden da, skal der være truffet en afgørelse.

Da din mand er en ung knægt så skal I vide at der findes en yderligere pension til handicappede, kaldes SUPP som kommunen muligvis glemmer at fortælle jer om.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11545&highlight=SUPP

Hvis I bor på Sjælland læs følgende tråde.:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

Mange hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 18:18   #4
rdn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 14
rdn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Kommer han fra alm. (fuldtids)job før sin sygemelding?

Jeg håber det bedste for jer
Ja han kom fra alm job...men da han begyndte at blive syg af muskelsvinden også gik det ikke mere....en
rdn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 18:22   #5
rdn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 14
rdn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Rdn.

Ja, ventetiden er ikke rar, men det ser ud til at selve sagen er i gode hænder.
De 3 mdr er lovbestemt, så inden da, skal der være truffet en afgørelse.

Da din mand er en ung knægt så skal I vide at der findes en yderligere pension til handicappede, kaldes SUPP som kommunen muligvis glemmer at fortælle jer om.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11545&highlight=SUPP

Hvis I bor på Sjælland læs følgende tråde.:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

Mange hilsner

Peter
Tak for linkene...han modtager heldigvis allerede vederlagsfri fys./træning og skal nok også have noget varmtvandstræning....men hans overskud er = 0 lige nu....spekulationerne vedr. ftp oven i sygdommene gør at han ikke orker det før sagen er afgjort.
Vil da lige kigge på det med Supp
rdn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 18:23   #6
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa min mand har også meget volsom ledegigt.han var dog i en arbejdsprøvning i 7 uger og der efter blev han indstillet til pension skal siges han har i nogle år været tilknyttet en romatologisk afdeling som også havde prøvet masser af medicin af på ham mens det stod på arbejde han på del tid men til sidst da intet medicin hjalp blev han fuld sygemelt og mistet sit job der efter kom han de 7 uger i arbejds prøvning. og så gik det lyn hurtig vi kunne næsten ikke selv følge med. før han var indstillet til pension og der gik ikke en måned før han haved den tilkendt. hos ham gik alt efter bogen lige ud af lande vejen
håber det bedst for jer for ved det er et smerte h... at være i
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 18:37   #7
rdn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 14
rdn er ny på vejen
Åh dejligt at høre Sanne. Skønt at det gik så hurtigt med jer. Lige noget jeg trængte til at høre :-)
Håber sørme også at det går lige igennem her hos os.....men man frygter jo altid det værste. Kan slet ikke se hvordan han skulle kunne arbejde igen overhoved....han er sengeliggende en stor del af dagen på de dårlige dage.
Hvordan har din mand det? Sikke en møj vinter vi har haft ikke?
rdn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 19:11   #8
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
han har efter han i september fik sin pension fået en indre ro på. men det er også noget det er svært at erkende for det er jo resten af livet. men du har ret vinteren er meget slem og smertefulg han har også dage hvor han intet kan og laver han noget bliver han straffet degen efter.ja det er en meget grim sygdom han er 36 år så skulle helst havde haft mang år uden smerte men sådan gik det ikke han prøver nu på at finde ud af hvad han skal fyle livet ud med når det nu gir de begrensninger
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 22:14   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rdn Se meddelelser
Sagsbeh. lovede at sagen ville blive behandlet i pensionsnævnet i marts, men den nåede åbenbart ikke med...så nu er den udsat til april. SUK ventetiden er UUDHOLDELIG. Jeg ved at der MÅ gå op til 3 mrd efter pensionsnævnet indtil afgørelsen...men hvor længe går der i gennemsnit??
Eftersom pensionsnævnet har modtaget din mands sag, så vil jeg tro, at den kommer med på deres næste møde.

I nogle kommuner mødes pensionsnævnet kun en enkelt gang hver måned, det kan f.eks. være den 3. torsdag i måneden, men jeg synes, at jeg har læst om kommuner hvor de mødes oftere.

Dette kan i sandsynligvis få oplyst af sagsbehandleren.

Mange sagsbehandlere ringer til borgeren med svaret, min egen sendte det i en mail, som jeg modtog først på dagen hvor jeg regner med, at pensionsnævnet har truffet beslutning sent eftermiddag dagen før.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 11:54   #10
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej

Fredag d. 18.2.11 godkendte jeg sammen med min sagsbehandler min resourceprofil. Torsdag d. 24.2.11 kom den for pensionsudvalget, om eftermiddagen fik jeg godkendelsen af ftp. efter §18. D. 1.3.11 trådte den i kraft, så til sidst går det rigtig stærkt.
Held og Lykke med det hele..

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad betyder "ubetydelig"? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 26-01-2011 07:52
kan jurist vurdere psykisk habitus, samt erhverv? sakra Alt det andet 15 05-08-2010 21:09
Sygeplejerskerne flygter over i det private erhverv Thelma Politik og Samfund 1 08-11-2008 23:37
Dansk Erhverv trætte af syge zuza Manglen på Fleksjob 1 09-06-2008 22:43
lov om kompensation til handicappede i erhverv m.v. zuza Nyt om loven 1 19-02-2008 17:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension