K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2014, 08:41   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ved ikke om kommunerne gør det forskelligt. Hos mig sendte sagsbehandler hele skemaet hjem til gennemlæsning sammen med en tid til partshøring.

Min partsrepræsentant og jeg valgte at maile til sagsbehandler at vi ønskede at partshøringen var skriftlig (fordi min repræsentant havde et andet møde den dag). Vi gennemlæste det hele og sendte væres rettelser ind pr. Mail og sagsbehandleren vedlagde det skemaet.

Men vi havde også haft skemaet til gennemlæsning flere gange i processen, så der var kun få kommentarer og formuleringer vi ønskede rettet.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 09:01   #12
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Ved ikke om kommunerne gør det forskelligt. Hos mig sendte sagsbehandler hele skemaet hjem til gennemlæsning sammen med en tid til partshøring.

Min partsrepræsentant og jeg valgte at maile til sagsbehandler at vi ønskede at partshøringen var skriftlig (fordi min repræsentant havde et andet møde den dag). Vi gennemlæste det hele og sendte væres rettelser ind pr. Mail og sagsbehandleren vedlagde det skemaet.

Men vi havde også haft skemaet til gennemlæsning flere gange i processen, så der var kun få kommentarer og formuleringer vi ønskede rettet.
Kan jeg ikke bare bede om at få en mail om hvad sb har skrevet og evt godkende det, inden jeg sende sb noget
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 09:11   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det synes jeg bestemt du skal prøve at gøre
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 19:35   #14
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Det er vigtigt at du har tid til at udarbejde/udfylde skemaet så godt som muligt, da det er min erfaring at Rehabiliteringsteamet tager udgangspunkt i den.

Jeg brugte ca. 3 uger på at beskrive og udfylde Den Indledende Del, før jeg var tilfreds. Udfyldte den og gik fra og til og herefter i en proces med min dygtige sagsbehandling til den var færdig. Og meget tilfreds med at den blev så fyldstgørende, da jeg så ikke til mødet skulle tænke på om alt var med, men blot svare på uddybende spørgsmål.

Ved ikke om du kan bruge det til noget :-)
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 20:54   #15
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BEH Se meddelelser
Det er vigtigt at du har tid til at udarbejde/udfylde skemaet så godt som muligt, da det er min erfaring at Rehabiliteringsteamet tager udgangspunkt i den.

Jeg brugte ca. 3 uger på at beskrive og udfylde Den Indledende Del, før jeg var tilfreds. Udfyldte den og gik fra og til og herefter i en proces med min dygtige sagsbehandling til den var færdig. Og meget tilfreds med at den blev så fyldstgørende, da jeg så ikke til mødet skulle tænke på om alt var med, men blot svare på uddybende spørgsmål.

Ved ikke om du kan bruge det til noget :-)
Jeg har været nogle timer om at skrive den, da der ikke er mere "fyld"på end hvad der er sket/foregår, noget der fylder rigtig meget i ens hverdag, så der er alt fint, problemet er bare at jeg går i stå når jeg er i et rum med flere mennsker, og som den person jeg er tror jeg alle er ude på at løbe om hjørner med mig (mange dårlige erfareninger) så skal jeg uddybe hvad jeg har skrevet håber jeg det hele kommer til at gå ok......men damm har ikke engang en dato endnu og tænker alt for meget på det...tror sku jeg spiser noget guf så holder det sig væk i 10 min......
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 22:15   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er det vigtigste dokument i hele sagen, så du skal virkelig sidde med en god mavefornemmelse, når den er færdig!!

Og få så tygget af munden og kom i gang igen - ikke mere guf!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 22:34   #17
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Ja, jeg forstår godt at det fylder meget nu og uvisheden. Men vigtigt at du tager dig god tid og har en god mavefornemmelse når du er færdig med at skrive Den Indledende del.

Jeg havde et tidligere skriv til sagsbehandler som blev sat ind omkring min historik med min opvækst om at være selvstændig, klare mig selv med hårdt arbejde, være effektiv og hvor sygdom skulle arbejdes væk og at jeg har efterlevet det igennem mange år og presset mig selv alt for hårdt, osv. Herefter mit arbejdsliv, sygdom, m.m.

Under pkt. med hvordan ser du din fremtid på arbejdsmarkedet?

Ikke længere muligt pga. fysisk og psykisk nedslidning efter 19 år med sygdom og belastninger. Dette er yderligere dokumenteret af læge og psykiater.

b. Hvilken konkret type job kunne du tænke dig? (fx arbejde med børn, køkkenarbejde, gartner). Hvis du er i tvivl, kan du evt. nævne flere job

Jeg ser ikke mig selv på arbejdsmarkedet pga. nedslidning fysisk og psykisk, hvilket er velbeskrevet under pkt. XX og pkt. XX.

Gentog dette igen:

c. Hvis uddannelse viser sig at være det rigtige for dig, hvilken uddannelse kunne du så tænke dig at tage?

Jeg ser ikke mig selv på uddannelsesområdet pga. nedslidning fysisk og psykisk, hvilket er velbeskrevet under pkt. XX og pkt. XX.

Derudover har jeg en afsnit om hvad jeg har gjort for bedring af helbredet og ingen ændring.

Yderligere et afsnit omkring mit funktionsniveau i hjemmet.

At udfylde skemaet var for min chance at få det med på skrift som var vigtigt for mig i den videre proces med at få tilkendt en førtidspension, og som forhåbentlig lykkes.

Der er mange måder at gøre det på. Det var min og måske lidt inspiration til dig.

Ønsker dig al mulig held og lykke :-)
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 06:20   #18
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er det vigtigste dokument i hele sagen, så du skal virkelig sidde med en god mavefornemmelse, når den er færdig!!

Og få så tygget af munden og kom i gang igen - ikke mere guf!!
Hjælp den er sendt afsted, men fornemmer den fortæller om personen mig rigtig godt....

Citat:
Oprindeligt indsendt af BEH Se meddelelser
Ja, jeg forstår godt at det fylder meget nu og uvisheden. Men vigtigt at du tager dig god tid og har en god mavefornemmelse når du er færdig med at skrive Den Indledende del.

Jeg havde et tidligere skriv til sagsbehandler som blev sat ind omkring min historik med min opvækst om at være selvstændig, klare mig selv med hårdt arbejde, være effektiv og hvor sygdom skulle arbejdes væk og at jeg har efterlevet det igennem mange år og presset mig selv alt for hårdt, osv. Herefter mit arbejdsliv, sygdom, m.m.

Under pkt. med hvordan ser du din fremtid på arbejdsmarkedet?

Ikke længere muligt pga. fysisk og psykisk nedslidning efter 19 år med sygdom og belastninger. Dette er yderligere dokumenteret af læge og psykiater.

b. Hvilken konkret type job kunne du tænke dig? (fx arbejde med børn, køkkenarbejde, gartner). Hvis du er i tvivl, kan du evt. nævne flere job

Jeg ser ikke mig selv på arbejdsmarkedet pga. nedslidning fysisk og psykisk, hvilket er velbeskrevet under pkt. XX og pkt. XX.

Gentog dette igen:

c. Hvis uddannelse viser sig at være det rigtige for dig, hvilken uddannelse kunne du så tænke dig at tage?

Jeg ser ikke mig selv på uddannelsesområdet pga. nedslidning fysisk og psykisk, hvilket er velbeskrevet under pkt. XX og pkt. XX.

Derudover har jeg en afsnit om hvad jeg har gjort for bedring af helbredet og ingen ændring.

Yderligere et afsnit omkring mit funktionsniveau i hjemmet.

At udfylde skemaet var for min chance at få det med på skrift som var vigtigt for mig i den videre proces med at få tilkendt en førtidspension, og som forhåbentlig lykkes.

Der er mange måder at gøre det på. Det var min og måske lidt inspiration til dig.

Ønsker dig al mulig held og lykke :-)
Takker ja, netop de ting du beskriver der har jeg vendt op og ned, og er sikker på jeg har skrevet det så det er til at forstå.....
Der er en del "spærreklodser" da jeg er både fysisk og psysisk ramt, et alm. arbejde på alm, vikår vil ikke kunne rumme mig, det er sikket, spørgemålet er bare om teamet osse kan se det..
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension