K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2013, 11:45   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Det er håbløst !

Hej alle,

Jeg kan se ud fra bl.a de nye historier der kommer til herinde på forummet og ud fra egne erfaringer og fra medierne at det nu virker komplet håbløst for os syge borgere i Danmark.

Jeg synes det hele tiden det bliver værre og værre og jeg er efterhånden ret chokeret over hvad der foregår rundt om i kommunerne.
Det virker reelt som om FP er totalt afskaffet og kun bliver brugt i forhold til terminale og dybt retarderede borgere. Alle andre skal kæmpe for at få bevilget fleks der for mig at se nu svarer til den kamp folk førhen kæmpede for at få FP.

Vejen frem for kommunerne er syltning på syltning, manipulering, løgn osv.

Deværre har jeg på fornemmelsen at hele klage-systemet er tilrette-lagt i samarbejde med kommunerne så der reelt ikke eksisterer noget klage-system for os mere, men det hele er mørklagt på sådan en måde at det ikke når op til jordens overflade og "Familien Danmark" får kendskab til hvad der egentlig foregår.

Man bliver så deprimeret over at være fanget i det ondskabsfulde "spind" år efter år at man til sidst totalt har mistet kræfterne til at gøre noget som helst ved noget.
Jeg føler det er toatlt håbløst det der nu foregår i samfundet og det bliver svært at stoppe det så længe Europa er i økonomisk krise for enhver kæmper for sig selv nu blot for at overleve.

Jeg prøver også på selv at overleve. Jeg forsøger at holde mig selv oppe af det sorte hul ved at lave ting som kan gøre mig gladere. Det kunne f.eks være at opholde mig i naturen, slappe af sammen med dyrene eller cykle en tur og forsøge at få en lidt bedre kondition. Men det er helt sikkert en kamp.

Jeg vil egentlig med dette indlæg sende en medfølende og varm tanke til alle jer medllemmer der ligesom mig sidder fast i kommunens og landets "Totur-kammer"

Knus fra Birkes-musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 12:51   #2
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Hej alle,

Jeg kan se ud fra bl.a de nye historier der kommer til herinde på forummet og ud fra egne erfaringer og fra medierne at det nu virker komplet håbløst for os syge borgere i Danmark.

Jeg synes det hele tiden det bliver værre og værre og jeg er efterhånden ret chokeret over hvad der foregår rundt om i kommunerne.
Det virker reelt som om FP er totalt afskaffet og kun bliver brugt i forhold til terminale og dybt retarderede borgere. Alle andre skal kæmpe for at få bevilget fleks der for mig at se nu svarer til den kamp folk førhen kæmpede for at få FP.

Vejen frem for kommunerne er syltning på syltning, manipulering, løgn osv.

Deværre har jeg på fornemmelsen at hele klage-systemet er tilrette-lagt i samarbejde med kommunerne så der reelt ikke eksisterer noget klage-system for os mere, men det hele er mørklagt på sådan en måde at det ikke når op til jordens overflade og "Familien Danmark" får kendskab til hvad der egentlig foregår.

Man bliver så deprimeret over at være fanget i det ondskabsfulde "spind" år efter år at man til sidst totalt har mistet kræfterne til at gøre noget som helst ved noget.
Jeg føler det er toatlt håbløst det der nu foregår i samfundet og det bliver svært at stoppe det så længe Europa er i økonomisk krise for enhver kæmper for sig selv nu blot for at overleve.

Jeg prøver også på selv at overleve. Jeg forsøger at holde mig selv oppe af det sorte hul ved at lave ting som kan gøre mig gladere. Det kunne f.eks være at opholde mig i naturen, slappe af sammen med dyrene eller cykle en tur og forsøge at få en lidt bedre kondition. Men det er helt sikkert en kamp.

Jeg vil egentlig med dette indlæg sende en medfølende og varm tanke til alle jer medllemmer der ligesom mig sidder fast i kommunens og landets "Totur-kammer"

Knus fra Birkes-musen
Kæreste Birkes-musen, du skal ikke give op. Det er lettere sagt end gjort, jeg ved det, men en dag nok ikke så langt ud i fremtiden, vil den bobbel, folketinget har skabt springe og sandheden vil komme frem. Jeg synes du skal sende det du skriver, som protest.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=276349#post276349

Jeg kan også foreslå følgende;

http://kroerpramming.dk/profil/

Slaget er først rigtig tabt den dag vi opgiver kampen for respekt, anerkendelse og accept af os som de mennesker vi er. DU ER DEN DU ER OG DET ER GODT NOK.

fra mig til dig
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 13:21   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis kommunerne handler efter lovgivningen, er det jo desværre ikke relevant at kanøfle kommunerne. Det er politikerne, vi skal have fat i. Hr og Fru Danmark er nok ikke så lette at aktivere. Har flere gange oplevet, at overførselsindkomster blot er et onde. der skal finansieres. Håber nogen har energi til at parti, der var funderet også i "de svage" i samfundet. De burde kunne få en pæn opbakning. Jeg krydser fingre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 13:36   #4
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvis kommunerne handler efter lovgivningen, er det jo desværre ikke relevant at kanøfle kommunerne. Det er politikerne, vi skal have fat i. Hr og Fru Danmark er nok ikke så lette at aktivere. Har flere gange oplevet, at overførselsindkomster blot er et onde. der skal finansieres. Håber nogen har energi til at parti, der var funderet også i "de svage" i samfundet. De burde kunne få en pæn opbakning. Jeg krydser fingre.
Jeg kan kun ud fra min egen sag sige, at kommunen ikke har handlet ud fra lovgivningen, derfor går jeg direkte efter "struben" på dem, alt efter, hvad min advokat kommer frem til.

Hvad Hr og Fru Danmark angår, så skal de "rammes" på deres frygt, frygten for at miste det de har.

Hvordan kan de vide, at de ikke vil blive ramt af,

1. sygdom fysisk som psykisk
2. fx. trafikulykke
3. ledighed
4. hvem skal finansiere veldfærdsstaten, når vi ikke længere kan, det skal de.
5. skatten er den samme, men det økonomiske sikkerhedsnet er væk.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 16:22   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Jeg kan kun ud fra min egen sag sige, at kommunen ikke har handlet ud fra lovgivningen, derfor går jeg direkte efter "struben" på dem, alt efter, hvad min advokat kommer frem til.
Magt- & ressourceforholdet er asymmetrisk ... dvs. "systemet" kan sætte ind med en horde af kammerater & rygklappere, hver gang du stiller med én, der vil tale din sag - og "systemet" kan blive ved med at pumpe ressourcer i projektet længe efter, at du er trådt under fode "helt ned til kineserne" ... ligesom "systemet" som grundvilkår har har adgang og kendskab til rigtig meget information om dig og dit privatliv og derfor principielt kan vende det imod dig.

"Vrøvler" du længe nok, sender "systemet" bare 6 betjente ud på din adresse for juridisk uretmæssig (juraen manipuleres efterflg. i kammeratlig regi og blahblah) at afhente dig til tvangsindlæggelse for herefter at lade dig forsvinde i et kafkask univers, hvor du banker roen imod muren i en uendelighed og slutteligt lade hele scenariet ende med at overgå det mareridt, der eksisterede under sovjettiden ...

Samtidig løber en lille inderkreds på måske en 100 - 200 mænd / kvinder + deres rygklappere og nyttige idioter i dansk politik med alle landets værdier i milliardklassen, jfr. DR2's miniserie: "Sikke en fest" .., og personkredsen bræger: æv-bæv fra deres skjul og "mister hukommelsen", når regningen skal adresseres, hvorfor den sluttelig ender direkte eller indirekte med at blive fedtet af på DIG og Hr. & Fru Danmark ... (der er notorisk dumme nok til gang på gang at hoppe på den galej, når spinmaskinen har bedøvet den sidste rest af begavelse, der måtte eksistere som udgangspunkt).


Se på de overordnede processer og følg pengene ... så har du forklaringen på mangt & meget både nationalt og internationalt, herunder hvorfor DU og andre i trange kår gang på gang skal spises af med en narresut, herunder i form af en omgang politisk dikteret ordflom ...


Citat:
1. sygdom fysisk som psykisk
2. fx. trafikulykke
3. ledighed
4. hvem skal finansiere veldfærdsstaten, når vi ikke længere kan, det skal de.
5. skatten er den samme, men det økonomiske sikkerhedsnet er væk.
Plus lad være med at blive gammel under de vilkår - hvis ikke du selv (eller din privattegnede forsikring) kan betale for din røgt & pleje!

Naturligvis med mindre du har lyst til at sidde i dit eget l*rt i dagevis ... og ellers på alle punkter mere eller mindre passer dig selv, uanset hvad du "på papiret" er blevet visiteret til ...

Fogh's: Fra socialstat til minimalstat ... rummer en forklaringsmodel ...


PS: Jeg har hørt om en byrådssocialdemokrat ... der selv havde været med til at stemme for nedskæringer i den lokale ældreplejesektor ... gå helt amok i ren utilfredshed over serviceniveauet, da et ældre familiemedlem kom på plejehjem og behandlingen i den forbindelse "var helt efter bogen" ud fra de tildelte ressourcer ...

Så hvor dum kan man være - selv på relativt højt politisk niveau?


Der er sq ingen håb for menneskearten på denne ellers smukke planet, så det handler formodentlig helt grundlæggende bare om at sikre at dumhed, grådighed og aggressivitet ikke spreder sig ud over det lokale systems yderste grænse ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 18:12   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
med den nye reform er FP stort set afskaffet og det var også hele meningen med den nye reform. Reformen er ikke engang kommet ordentlig på plads endnu rundt omkring.

men nu er det altså et bredt flere tal i folketinget som har lavet loven.
kommunen kan ikke gøre andet end at følge de regler som folketinget har lavet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 19:08   #7
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Så hvor dum kan man være - selv på relativt højt politisk niveau? ...
Jeg kan godt lide dit sprudlende engagement og optimisme

Det politiske niveau er jo ikke en konstant faktor, men en variabel der variere efter de folkevalgtes IQ. Din kommentar om det relative høje politiske niveau må vel bunde i et ideelt udgangspunkt mere end et reelt udgangspunkt i dagens politik.

Du glemmer bare en ting, psykologi. Der er en magt der er højere end pengenes, nemlig den magt der styre frygten for at miste. Den der forstår at bruge psykologien, er den der har magten.

Adolf Hitler vs. Winston Churchill
Folketinget vs. underdanmark

Nå men denne tråd skulle jo bruges til at få pumpet noget liv og håb ind i Birkes-musen, så hun(?) ikke render rundt og ligner en sammenfalden ostesouffle..... mit bud er halvanden pift med cykelpumpen.....
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 20:07   #8
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
med den nye reform er FP stort set afskaffet og det var også hele meningen med den nye reform. Reformen er ikke engang kommet ordentlig på plads endnu rundt omkring.

Måske en bare lille smule trøst ...

Karen Hækkerup:
Når en borgers arbejdsevne vurderes, skal der gennemføres en helhedsvurdering – det vil sige, at der fx skal tages højde for, at den pågældende også skal have kræfter tilbage til at have et privatliv og den nødvendige tid til at restituere sig til næste dag.http://www.ft.dk/samling/20121/almde...66/1265067.pdf
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 20:59   #9
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Tusind tak alle sammen for jeres svar, det varmede i en ellers kold tid

Ja, det er så sådan at jeg for et par uger siden besluttede at der skulle sættes ekstra kræfter ind hvis jeg skulle overleve i det her håbløse system.

Jeg har så brugt de penge jeg skulle have gemt til uforudsete udgifter til at købe mad for. Jeg kunne bare mærke at jeg trængte sådan til noget ordenligt mad selv om jeg sidder i en presset økonomisk situation. Og i dag har jeg købt en masse grøntsager og frugt fordi jeg synes at jeg fortjente endelig at få lidt luksus på bordet.

I morgen skal jeg ud og cykle mig en tur også selv om det regner. Jo mere jeg sidder herhjemme og tænker på problemer uden at få noget ordenligt at spise jo dårligere og mere deprimeret bliver jeg og sådan har det jo været i de sidste mange år.

Jeg ville så gerne kunne klare et ganske almindeligt arbejde men det kan jeg desværre ikke. Sådan har det været i hele mit liv og nu gider jeg altså ikke flere af den slags nederlag og det var sådan set derfor at jeg gerne ville i arbejdsprøvning men kommunen har sat mig i et ressource-forløb såvidt jeg kan forstå.

Men vi må jo bare se at få det bedste ud af det. Jeg har ikke så mange kræfter til at gøre noget der ligger ud over det sædvanlige så jeg vil bare i første omgang forsøge at blive lidt mere frisk og blive bedre til at klare mig herhjemme i det daglige
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 21:23   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
Jeg kan godt lide dit sprudlende engagement og optimisme
Der kan være mange grunde til at beskæftige sig med spændet imellem fattig og rig ... og de deraf afledte forhold.

Et udgangspunkt kunne være at bevare og udbygge en sociale stabilitet.


Citat:
Det politiske niveau er jo ikke en konstant faktor, men en variabel der variere efter de folkevalgtes IQ. Din kommentar om det relative høje politiske niveau må vel bunde i et ideelt udgangspunkt mere end et reelt udgangspunkt i dagens politik.
Der findes givet eksempler på, at man kan opnå tillidsposter som politiker både i lands- og lokalpolitik, selv om man har "jord i hovedet", men på én eller anden måde skal vælgerne vel også kunne spejle sig i den pgl., så løsningen er vel ikke at kræve udført en Full Scale WAIS før borgeren gives adgang til stemmelokalet?


Citat:
Du glemmer bare en ting, psykologi.
Det skulle undre mig ...


Citat:
Der er en magt der er højere end pengenes, nemlig den magt der styre frygten for at miste. Den der forstår at bruge psykologien, er den der har magten.
Det er tænkeligt kun en pseudomagt som folkeforføreren - den nyttige idiot - opnår.

Den egentlige magt forbliver i såfald i det skjulte ...


Men hvis der futter en hypernova af inden for de første 1000 lysår eller vi evner at få bygget en "vakuumpumpe" uden at den fordamper, og den vokser sig kraftig nok til at opsluge jorden, så er der alligevel ikke mere at miste ... så det kommer næppe bag på nogle, at alt skal vægtes relativt.


Citat:
Nå men denne tråd skulle jo bruges til at få pumpet noget liv og håb ind i Birkes-musen, så hun(?) ikke render rundt og ligner en sammenfalden ostesouffle..... mit bud er halvanden pift med cykelpumpen.....
Mit bud - inden for de almindeligvis givne demokratiske ramme - er: reformer, der sikre en social stabilitet!
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et håbløst system mette thorsage Din historie 24 05-02-2011 00:27
Nu er alt da faktisk håbløst :( jabma Alt det andet 10 23-04-2010 14:11
Håbløst forgældet? Gæld! Tante Ana Et godt link! 0 16-11-2008 11:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension