K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2018, 16:27   #1
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Livrente eller rate hvad skal jeg vælge?

Hej

Jeg har skåret kraftigt ned på de faste udgifter for at kunne spare ekstra op til alderdommen. Er meget usikker på om jeg skal vælge livrente eller rate. Nogen vil sikkert sige begge dele. Ved livrente behøver jeg ikke frygte at ydelsen bortfalder inden jeg dør men der sker til gengæld modregning i offentlige ydelser. Ved rate frygter jeg pengene bliver brugt op og jeg må spise vandgrød de sidste år, men her er det måske en fordel i forhold til ydelser fra det offentlige at man kan vælge om pengene skal udbetales over en kortere eller længere rækkefølge? Beklager hvis jeg vrøvler, er meget uklar grundet medicin.
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2018, 02:53   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv evt at tjekke aldersopsparing ud
Til forskel fra de 2 du nævner giver ao IKKE modregning i pensionstillægget
Fordele og ulemper ved dem alle
Prøv at Google sammenligning

Sidst redigeret af stampe; 11-11-2018 kl. 03:04.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2018, 19:06   #3
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Jeg betaler allerede til aldersopsparing men må kun indbetale 5100 om året indtil fem år før folkepensionen. Det batter ikke meget og jeg ønsker at indbetale mere til pension.
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2018, 15:16   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Her input om rartepension versus livrente
Max indsættelse på rarepension 2018 54.700 kr
https://kimvalentin.blogs.business.d...-end-livrente/
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2018, 16:05   #5
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Tak stampe for linket, som jeg har læst tidligere dog uden at blive klogere.

Eftersom man skal have en indtægt på cirka 70.000,- før skat, inden der modregnes er det nok hip som hap hvad jeg betaler ind til.

Hvor stor en pension skal man have opsparet før de 70.000 er relevante?

Hvis vi siger jeg har sparet 2 millioner op til den tid, skal der jo betales skat. Hvad er der så tilbage 1 million?

Hvis den ene million fordeles over eksempelvis 20 år sker der med nuværende system ingen modregning, da ydelsen ikke er i nærheden af 70.000.

Har jeg misforstået noget?
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2018, 11:27   #6
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Du går meget op i beløbet på ca. 70.000 kr., som bliver hævet til 72.600 i 2019, men i dette beløb indgår jo også din ATP-Pension og din evt. din Supplerende Arbejdsmarkedspension, som jo nemt alene vil kunne give 50.000 kr. årligt, alt afhængig af din alder.

ATP er man tvunget til at indbetale til ved pension efter ny ordning, men ikke efter den gamle.

SUPP/SAP er frivilligt for begge ordninger, men er da nok så anbefalelsesværdigt at tilmelde sig, da man kun selv betaler 1/3 af det månedlige bidrag på vistnok 522 kr. eller kun 174 kr. selv.

Glem alt om livrente, der kun kan tegnes i et forsikringsselskab med høje tegningsomkostninger til følge, så hellere en ratepension i en bank, som kan løbe vistnok nu over hele 25 år eller til 92-95 år. Men i sidste ende er valget jo dit alene.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2018, 12:39   #7
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Jeg burde vist ikke have svaret på dette indlæg, da jeg kan se at du "Succubus" også har stillet spørgsmålet i en anden tråd og er i fuld gang med at spørge grundigt ind til hvordan man køber guld, som provokerende er foreslået af "Kageøre", og ikke mindst hvordan man opbevarer disse i en bankboks og hvor meget sådan en koster.

I denne tråd her fremgår det nemlig ikke, at du også har en opsparing i Pension Danmark, og dette ville så have givet et noget andet svar fra mig.

Nå, skidt med det, og jeg tror i grunden, at du godt vidste alt om svaret før du stillede dit spørgsmål, og at du kun har været interesseret i en lille dialog, måske af kedsomhed eller hvad ved jeg.

Jeg har oplevet noget af det samme flere gange i andre tråde, men det skal der vel også være plads til? Men er bare nemt gennemskueligt.......
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2018, 17:23   #8
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Livrente kan kun tegnes i et forsikringsselskab?

Jeg har livrenteopsparing hos PD og kan i øvrigt også få det i min bank.
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 12:28   #9
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Ja, når du har en arbejdsmarkedspension i Pension Danmark, så har du jo allerede en livrente der og kan frivilligt indbetale efter behov.

Men som jeg skrev gik jeg ud fra, at du ikke havde nogen pesnionsopsparing i forvejen, da du ikke oplyste noget om det i denne tråd, derfor blev mit svar forkert i første omgang, som jeg også tydeligt gjorde opmærksom på.

Livrenteproduktet er der ingen banker, der mig bekendt tilbyder, dog kan man godt anmode banken om få sådan et produkt, og så oprettes kontoen i et livsforsikringsselskab, som de har et samarbejde med, det kan være Alm. Brand, Danica. AP-Pension, Levvel eller TopDanmark.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2018, 14:02   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
...og er i fuld gang med at spørge grundigt ind til hvordan man køber guld, som provokerende er foreslået af "Kageøre", og ikke mindst hvordan man opbevarer disse i en bankboks og hvor meget sådan en koster.

I denne tråd her fremgår det nemlig ikke, at du også har en opsparing i Pension Danmark, og dette ville så have givet et noget andet svar fra mig.
Jeg vil gerne have en forklaring på det provokerende i at besvare et spørgsmål, om hvordan man over tid, bedst og uden det store risiko for tab, opbevarer store beløb ?
Man er jo frit stillet i forhold til hvad man vælger... men provokerende kan det aldrig være at byde ind med konkrete forslag.

At du ville have svaret anderledes er jo i den forbindelse underordnet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension