K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2008, 08:25   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Skal vi skrive sammen?????

Er det realistisk - og muligt - samlet at sende en skrivelse til Socialudvalget på Christiansborg.

Tænker i retning af en skrivelse hvori vi linker til relevante TV- og radioudsendelser samt avisartikler

Vil f.eks. foreslå

radioklip af gammel dato med sociallæge der "praler" af sine gerninger
Ret og pligt - der er vist flere interessante klip der
Fyens Stiftstidende omkring Betinas og min sag
NNF omkring Vibeke
Artikler fra Ugeskrift for læger
TV2-Fyn ang. min sag
TV2-Fyn ang. sagen fra Nordfyn (husker ikke hans navn)
Link til Ellen Ryg Olsens bog "Syge på Tvangsarbejde"
Link til Jytte Hestbecks bog "Velfærd eller Svindel"

Kunne det være en ide?

Måske nogen kunne forfatte sådan en skrivelse og lægge på www.k10.dk. Derefter kunne vi andre via klip og klistre fører den over i vores egen mailbox og sende den med en bemærkning om, at vi er i samme båd?

Realistisk eller en vild ide????


Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 12:01   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg syntes for min del at det er en god ide , hvad tænker på du, vil du have at vi sender en mail hver eller vil du have os til at underskrev den alle sammen (ved at sende mailen rundt )
  Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 12:14   #3
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Lena

Ja jeg er med på den! Og så holder vi dem sgu op til det løfte der står i denne - godt nok af lidt ældre dato - skrivelse, som repræsentere den siddende regerings holdning til lægekonsulentsvig! Vi må igen minde dem om, at det til stadighed er en skamplet for Det Danske velfærdssamfund, og at dette problem har udviklet sig til forrædderi for den syge alm Danske borger, som der er i sin gode ret til iflg loven, at få en retfærdig behandling.

http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2004_08_44340

KH
Fussen

Jeg fik lige en idè. Mådkè det ville være smart hvis vi kontaktede nogle af de jóurnalister der tidligere har skrevet - i lange baner - om nettop dette emne, de kunne evt hjælpe os med at "minde" regeringen om det de blev citeret for i tidernes morgen.
Hvad siger du til dette Lena??
KH
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 14:08   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Lyder fornuftigt Fussen!

Hvad siger i andre?

Og dog nødt til at erkende at jeg ikke magter at være tovholder eller forfatteren
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 23:07   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg skal give det et forsøg hvis og så frem i andre kan sætte link ind til div ting der skal med i brevet , det vil sige både artikler og tv klip og radio klip...

der er mange og det er nok meget smart hvis og så frem vi holder os til en ting i hver sag...

jeg sætter brevet på her , inden det bliver sendt ...



Så kan i andre lige se om der mangler noget MEN i skal lige påregne at der går nogle dage har lige et par andre ting der skal ryddes op i inden , samt et forfængeligt håb om at male en gang

evt foreslag til hvad vi skal skrive kan også være en god ide

Hvis andre har lyst til at give sig i kast med det, så bare byd ind....
  Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 23:33   #6
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Kanon Heidi - du er hermed valgt. griner. Nej joke - men fedt du vil!!!

Lige lidt i dit indlæg jeg skal have skåret ud i pap.

Skal vi ligge linkene ind her?

Hvad mener du med 1 emne? f.eks. min tv-udsendelse og artikler har jo flere problemstillinger.

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 00:04   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen så smid hele rosset på, så prøver jeg at drage paralleller og få alle aspekter med i det hele, det må kunne lade sig gøre uden at få brevet for langt, det er jo ikke altid at de offentlige ansatte kan hitte ud af at læse så lange breve, de bliver så hurtigt forvirret ....

men jeg prøver og så må vi i fællesskab se om det bliver for meget for lidt og om det er til at forstå for offentlige ansatte

Og ja linkene ind her så samler jeg dem herfra og sætter det hele ind i et dokument .....

vi er mange bruger og der er mange indlæg og artikler så hvis jeg skal ud og finde dem alle og huske hvor de alle ligger så bliver jeg aldrig færdig , så hvis nogen lige ved hvor en relevant artikel ligger så smid linket her , så kan jeg samle ind herfra
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 12:59   #8
roma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 21
Styrke: 17
roma er ny på vejen
kritik af arbejdsevnemetoden

her er et link, som jeg især synes vil være relevant: kritik fra lægelig side om arbejdsevnemetoden, som jo blev lavet og skrevet af Lars Bang.
den er fra "Ugeskrift for læger"

http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2003_08_41653
roma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 13:21   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
God ide...jeg er med...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 14:13   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg er med og kan peronligt godt lide denne artikel:

http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2005_02_46541
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De ældre skal spise sammen for ikke at blive ensomme FibroMcs Politik og Samfund 5 04-08-2013 23:00
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hjælp! Skal skrive en klage... Hygeria Alt det andet 27 13-12-2010 00:38
Hvad skal jeg skrive.... Susanne2412 Alt det andet 3 29-11-2010 13:08
Skal skrive anke til afslag, gode råd ønskes tbbe At søge førtidspension 9 21-04-2008 20:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension