K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2013, 10:10   #1
truntetøsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
truntetøsen er ny på vejen
Hvordan gør jeg? Ansøgning til Fleksjob

Jeg er ny herinde, i hvert fald skrivende... Jeg har dog læst med herinde nogen tid for at søge råd og vejledning.

Kort om mig - Jeg er 34, har gået sygemeldt på kontanthjælp i snart 14 år, grundet en diskus i lænden, under en fødsel for 14 år siden. Min rygsøjle er MEGET skæv, jeg har kroniske smerter i alle led og muskler og jeg har fået konstateret slidgigt i lænden i sommers. Dog mener de min diskus nu er forsvundet - det er smerterne bare ikke...
Endvidere har jeg post traumatisk stress, somatisering og angst.

Jeg er nået dertil i mit liv, hvor jeg har brug for en afklaring og ikke bare hænge fast i kontanthjælpssystemet, endvidere også pga. de nye regler omkring gensidig forsøgerpligt. Det stresser mig ufatteligt meget.

Men hvordan kommer jeg videre? Jeg har skrevet mails til jobcenteret og bedt dem om at rykke mig over på enten førtidspension ( hvilket jeg næsten godt er klar over er umuligt ) eller ressourceforløb og nu fleksjob, i og med jeg er blevet gjort opmærksom på, at 2 timer om ugen nu er nok til at blive godkendt.
Jeg vil jo gerne, men kan bare ikke klare ret mange timer om ugen pga smerter og overskud. Jeg har også 2 børn, som jeg gerne skulle have overskud til.

Kommunen har aldrig rørt mig, aldrig sendt mig ud i noget aktivering eller noget andet. Jeg hører intet fra dem, andet end en indkaldelse hver 3. måned, men der sker ikke mere.

Hvordan søger jeg fleksjob? Hvordan kommer jeg videre herfra? Jeg har virkelig brug for den ro i mit hoved....
Jeg håber I kan hjælpe mig, da jeg slet ikke synes det er til at finde ud af ved at læse på nettet....

truntetøsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 10:20   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men hvad siger de når du er til de møder hver 3. mdr.. ?

Hvis du ikke kan trænge gennem på andre måder, så kan du søge en førtidspension på det foreliggende grundlag.

Så skal de tage stilling til hvad du evt kan.

Du får naturligvis afslag da du ikke er arbejdsprøvet eller noget, men måske kan det sparke dem i gang med udredning i forhold til hvad der skal ske fremover.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 10:25   #3
truntetøsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
truntetøsen er ny på vejen
Jamen hvad siger de - Til det sidste møde jeg var til, fortalte sagsbehandleren mig, at jeg kunne forlange hun gav den videre til et ressourceforløb, men hun mente det var dumt, fordi hun mente jeg ville få afslag.
Jeg sagde til hende, jeg faktisk var lidt ligeglad, for fik jeg afslag, stod jeg bare igen, hvor jeg alligevel står nu, så hun valgte at sende den videre og lukke sagen hos dem.
Det var d.15.juli. Jeg har intet hørt siden....

De andre gange jeg har været indkaldt har de bare skubbet sagen hen og ventet fordi jeg samtidig har været igang med nogen udredning hos en reumatolog. - Den er så afsluttet efter jeg var til sidste møde.

Men jeg tænker faktisk at jeg helst vil rykkes over på fleksjob for at prøve det var en mulighed. Netop fordi jeg ved de ikke kan bruge til noget, der ligger ikke andet diagnose på mig end det jeg har skrevet... Og jeg vil jo egentlig gerne og er 2 timer om ugen en mulighed, så vil jeg egentlig gerne prøve det i første omgang.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg kommer videre herfra....?
truntetøsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 11:18   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan ihvertfald starte med at lade være med at gentage alle de andres fejl ved at gøre ting mundtligt over for kommunen...

At du i det hele taget kan gå 14 år sygemeldt på kontanthjælp...uden at der sker noget.....ja det siger alt om din kommune...

Du skal aldrig aftale noget som helst mundtligt....til møde eller telefon eller andet....

Alt skal gøres skriftligt....og hvis de giver dig afslag...så klager du...

Start evt med at søge aktindsigt...der ligger en formular under nyttige links her på siden...

Så kan du se hvad de har liggende på dig af papirer...

Det er rigtigt vigtigt at du altid selv kan dokumentere alt...

Som @Pip skriver....så kan du sparke din sag igang med at sende dem en ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag...

Det skal gøres skriftligt og din ansøgning skal afleveres på kommunen/jobcenter og du skal huske at få en kvittering på at du har afleveret den...

Du vil højest tænkeligt få et afslag....men det vil få dem til at se på hvad du så skal....så du kan komme i gang med en afklaring....

Det eneste du behøver at skrive i din ansøgning er

Jeg ønsker at søge førtidspension på det foreliggende grundlag.

Det der er vigtig for en kommune når den skal kigge på om en borger skal have fleksjob eller førtidspension....det er ens arbejdsevne...

Du skal nok påregne at du skal i arbejdsprøvning og evt igennem flere læge undersøgelser...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 11:34   #5
truntetøsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
truntetøsen er ny på vejen
Tak for svar.... Men det har jeg bare gjort. I hvert fald sendt en ansøgning ind i juli måned omkring førtidspension eller ressourceforløb. Jeg skrev kort sagt, jeg næste var ligeglad om det var det ene eller det andet, bare der kom en afklaring, og at jeg gerne gik et ressourceforløb og arbejdsprøvning igennem for at komme videre.
Jeg fik også en bekræftelse på mail om den var modtaget.

Jeg har igen i dag rykket på mail.

Men jeg synes godt nok det er imponerende at der ikke sker noget. Det er jo dybt stressende bare at gå og vente og ingenting kan gøre. Men jeg overvejer at sende dem mail hver uge nu, for at håbe på der sker noget mere.
Jeg ringede dem op, sagen ligger stadig i rehabiliteringsteamet. -Og har åbenbart ligget der lige siden juli måned. Mere kunne hun ikke sige...

Jeg går gerne det hele igennem igen også lægeundersøgelser, hvilket også var grunden til jeg igen gik til reumatolog, da jeg faktisk startede med at nævne for kommunen i oktober 2011 at jeg ønskede at søge førtidspension

- Det er i øvrigt Københavns Kommune....
truntetøsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 11:41   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som Webmaster skriver så skal du være præcis i din formulering når du ansøger, ellers kan det blot tolkes som en forespørgsel.

Du skal skrive : Jeg søger om førtidspension på det foreliggende grundlag.

Hvis du ikke får den sidste halvdel af den sætning med, må de være år om at undersøge sagen osv.

Men skriver du på det foreliggende grundlag, skal de tage stilling umiddelbart efter din ansøgning, og lade den overgå til behandling efter reglerne om førtidspension.

Du vil så modtage et brev hvor der står hvilken dato den er overgået, og så har de 3 mdr til at svare.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 12:04   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Og sker der ikke noget....så bliv sur og klag...

Klag til borgmester og hele kommunalbestyrelsen....klag til din sagsbehandlers leder...og hendes leder...

Du er nødt til at vise dem at du kun godtager det hvis de kommer i gang med at afklare dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 21:38   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af truntetøsen Se meddelelser
Dog mener de min diskus nu er forsvundet - det er smerterne bare ikke...
Jeg har selv problemer i lænden, og jeg forstod engang på min gamle læge, at hvis først smerterne er kroniske, så er det ikke sikkert, at smerterne forsvinder selvom årsagen til smerterne forsvinder.

Som de andre skriver, så bør du bede om aktindsigt i din sag i kommunen, men hvis du ikke allerede har det, så bør du også sørge for selv, at have kopi af samtlige lægepapirer.
Hvis din læge har haft sendt dig til undersøgelse hos speciallæger, så får kommunen ikke automatisk kopi af disse.

Uanset hvad du afleverer på kommunen, så bør du bede om en kvittering på, at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uopfordret ansøgning til flexjob - hvordan? Lene21 Spørgsmål ang fleksjob 6 10-08-2013 19:39
Hvordan kommer man igang med ansøgning om pension?? MetteMusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 02-09-2011 08:53
Revalidering - hvordan starter man en ansøgning Jonatan Alt det andet 5 22-02-2011 18:57
Ansøgning til fleksjob. camillahansen Spørgsmål ang fleksjob 7 23-01-2010 22:19
Ansøgning om fleksjob Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 2 03-12-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension