K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 15:34   #31
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg bed lige mærke i at vores borgmester også står der inde, ikke overraskende, meen det er nu også bevist at han har bummet den, og det var en del fremme i medierne, dog er den episode jeg tænker på fra da han var borgemester i Aars.

Naturligvis vil han ikke vedkende sig at det, men der er dog fældet "dom" for han har ikke kunnet forklare sig ud af det eller modbevise det, men han er nu også temmelig hævngæring den mand også det kan jeg bevidne.
Han ragede uenig med min gemal (over at han udførte sit arbejde men okay, hvorfor ikke) og fyrede manden, ikke nok med det næ nej, han kontaktede lige samtlige mulige arbejdsgivere i området og fortalte dem en masse bæ (læs løgne) om min mand, for at gøre det så svært for ham at få arbejde som muligt, dette ved vi fordi han bla søgte der hvor han er nu og trods mangel på arbejdskraft fik nej. Han kom så ind til en lille arbejdsgiver noget væk, som ind i mellem arbejdede sammen med det firma manden er hos nu, og de fortrød deres nej, så meget at de endte med at "jage" manden med rimelig gode tilbud, efter et lille år takkede manden ja tak, og der fik han af vide nogle af de til Knud har sagt om ham, som nuværende firma slet slet ikke kan få til at stemme, det er meget meget langt fra den mand de kender, og ikke mindst har vi siden hørt fra andre firmaer at også de blev kontaktet af Knud, og de fik de samme løgne, også de kan nu se at det var en omgang bæ fra en bitter mand som bare ikke evner at skille tingene ad.

Man kan ret tydeligt se at siden bygger på en sag omkring anbringelse af børn, og på det led kan jeg godt forstå nogle mener det er en personlig hævntørst ejerne af siden er ude på, men et sted skal de jo ligesom starte, det har vi andre da også gjort, jeg sætter mig ikke ned og skriver en klage til xxx´s kommune over xxx´s sag, og er ikke kommet ind på k10 pga en jeg kender har en rådden sag, næ jeg er da startet med mig selv, fuldstændig lige som k10 er startet pga en enkelt sag med bæ i, starten af k10 var da også personlig, med et ikke personligt formål, jeg ser altså ikke den side som med et personligt mål om hævn, fuldstændig lige som jeg ikke ser k10 med det formål, eller forbryderalbummet for den sags skyld (som i øvrigt trænger til en tiltrængt opdatering)

Ja ja k10 opfordre ikke til at udstille navne, men her er altså heller ikke navneforbud, det er helt op til den enkelte bruger, og dog udtiller vi jo alligevel personer, i det vi tit og ofte nævner politikere, de fejl de har begået, og vil begå, og vi gør det oven i købet uden andre beviser end pressens sladder spalter.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 15:41   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan nogle lister er der jo allevegne, vi kender det måske bedst når vi går på restaurant og kigger på smiley-rapporten....

Folk finder sig ikke i noget mere! De vil efter årtiers stilhed gerne have fakta på bordet, er lægen i orden, er psykiateren i lommen på medicinindustrien, er der lækkert der hvor vi køber vores mad, er der rotter i supermarked og er sagsbehandlerne fair....her på k10 ligger der også flere historier på navngivne psykiatere der IKKE spiller efter spillets regler.
Her spørger vi da også hinanden ''kender i den og den, jeg skal til møde i næste måned, er der noget jeg skal være opmærksom på''.........

Jeg stoler ikke på egenkontrol!

Ved at politibetjente der kører for stærkt ikke trækker ind til siden og klipper i deres eget kørekort og udstikker en bøde til sig selv.

Synes det er meget fint at borgere hjælper hinanden. Og hvis sagsbehandlere spiller efter reglerne, så kan de måske komme på listen for de gode og ansvarlige sagsbehandlere der altid går lidt længere end de andre, for at behandle sagerne og klienterne med respekt. For sådan en liste har også været fremme.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 16:08   #33
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Og hvad kan man bruge en liste over dårlige sagsbehandlere/politi/brandmænd/falckfolk til?

Man bestemmer ikke selv, hvem man får tildelt og tilknyttet sin sag/tyveri/brand/ambulance.

Brænder mit hus og min unge ligger på en båre, så ville jeg sgu da have alt andet end en sort liste i tankerne.

Hvad kan den bruges til? Listen altså.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 16:24   #34
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hmm tja, godt spørgsmål, zentamor..

Mon ikke den kan bruges til at finde en form for retfærdighed:
http://politiken.dk/indland/article733797.ece

-når man blir trådt under fode af et system/menneske! som man troede (måske naivt) var der for at hjælpe og ikke for at "håne"....

Ps: vi HAVDE den mulighed for at vælge at få navnet på min mands sagsbehandler offentligtgjort men det lod vi være op til journalisten.

Vi har/havde INTET at skjule men det vil jeg til gengæld vove at påstå at SB havde!

Personlig er jeg ikke den type der kunne finde på at handle fysisk på en sådan uretfærdighed meeeeen må da tilstå at ting kan siges på mange måder

Vil da gerne afsløre at den omtalte sb i min mands sag, bor her i vores lille by, det er ingen hemmelighed og jeg har det helt fint med dette og min lille form for "hævn" er når og hvis jeg møder vedkommende i byen at få hende til at træde til side for mig og mine og ikke omvendt!

Blikke kan sige meget og må da tilstå at det passer mig glimrende at hun er og forblir "underhunden".

Laaaaaang historie..og tilgiv mit lille "sidespring" ....

Iflg min verdensorden, ja, da har ALLE mennesker et personligt ansvar OGSÅ selvom chefen sir du SKAL! -men det er så bare mig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 17:15   #35
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Og hvad kan man bruge en liste over dårlige sagsbehandlere/politi/brandmænd/falckfolk til?

Man bestemmer ikke selv, hvem man får tildelt og tilknyttet sin sag/tyveri/brand/ambulance.

Brænder mit hus og min unge ligger på en båre, så ville jeg sgu da have alt andet end en sort liste i tankerne.

Hvad kan den bruges til? Listen altså.
Listen kan bruges i tilfald af hvis du bliver fks. anklaget for, at du selv er skyldig i branden, eller hvis din unge få ikke en korrekt behandling.

Husk på, at alle hier i landet kan ifølge loven indhente dømme med alt relevant dokumentation, hvis de har en retslig interesse i sagen og bruge den i/til sin egen sag.

Finder du ud af at nogen fra listen er involveret i din sag, kan det hjælpe dig, at afklare din egen sag.
Og man ved aldrig hvad fremtiden kan bringe, ved?

Sidst redigeret af Karo; 19-11-2011 kl. 17:21.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 18:19   #36
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Problemet med dette "register" er at alle kan melde alle for alt muligt, uden der er dokumentation for påstandene. Det holder jo ikke...

For øvrigt så gør Dansk Socialrådgiverforening en del for at få socialrådgivere/sagsbehandlere til at sige fra når politikerer og/eller chefer forsøger at presse dem til at bryde loven...

Se her!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 18:58   #37
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
dobbelt post
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 19:23   #38
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nu har jeg også kigget lidt på siden, og jeg synes på ingen måde at den holder!!

Den dokumentation der åbenbart kræves for at hænge f.eks. en sagsbehandler ud, er en klage og en afgørelse, som vi så må gå ud fra giver borgeren helt eller delvist medhold.
Men det er da ikke nok til at sige, at folk laver magtmisbrug eller pligtforsømmelser...

Jeg har da også fået en enkelt sag retur, hvor borgeren fik en smule medhold, fordi at der i denne situation åbenbart kunne bruges en forlængelsesparagraf, hvad jeg ikke vidste (har tidligere skrevet en tråd om det) - men det handlede faktisk ikke om hverken pligtforsømmelse eller noget som helst som jeg kunne gøre for, men om, at praksis blev ændret - til noget stik modsat af hvad jeg ellers havde fået at vide.
Men dette grundlag alene ville vel være nok til at få mig på denne hjemmeside???

Jeg synes det er grimt det skal være på den måde, kommuner, og ja selv ledere, jo de kan vel godt nævnes med navn, men da ikke de personer, som bare prøver at lave deres arbejde... Hvor godt kan jo så være subjektivt, alt efter hvilken side man sidder på bordet.

Jeg har da haft borgere, som virkelig ikke kunne døje mig - og borgere, som har givet mig kram og tak for hjælpen - og det er altså ikke fordi jeg har to personligheder...

Sager er forskellige, afgørelser kan gå for eller imod, og nogle er bedre end andre til at se, om det handler om personer, eller om systemer...

Men det kunne da være, at vi offentlige personer skulle lave en liste over borgere som udnytter systemet eller som er trælse at være i nærheden af Så kan vi jo advare andre instanser, sådan at lægerne/advokaterne eller hvem det nu kunne være, kan sige nej tak til denne borger. Det skulle vi da nok kunne finde noget dokumentation på nogen som vi kunne advare om!

Nej vel?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:04   #39
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er da noget svineri og håber datatilsynes får lukket det omgående
kunne aldrig selv finde på og skrive en sagsbehandler ved navn, heller ikke på k10

tænk lige en gang, hvis i selv sad i den situation

læger eller virksomhed er en anden sag
virksomheder er ikke personer
læger ved navn er i orden, da en dårlige læge med flere fejl og måske med dødsfald bag sigder skal man kunne vælge dem fra.
men absolut ikke på en hjemmeside som ikke kan fremvise dokumentation eller har nogen indsigt i hvad en læge har lavet.


hvor er de dokumenterede påstande på den side
absolut ingen og man skriver bare et navn
Du mener altså ikke, at der er flere sagsmishandlere der har været medvirkende til folk har begået selvmord... -jeg kan oplyse, at der er flere hundrede der hvert år må gå fra hus og hjem pg.a. dårlige og endda ulovlige afgørelser i dette l0rtesystem... -og hvordan mon folk der i forvejen er langt nede af sygdom osv. regerer når disse sv!n så kommer med en ulovlig afgørelse

Jeg mener sådan en side er meget, meget flot lavet... -der er jo netop ikke nogen/andre konsekvenser for en af disse faglig udygtige sagsmishandlere der kommer med disse uanstændige afgørelser !!!

Kan da fortælle, at vi er nogle her i Århus der har sat flere A4 ark op på jobcentrene, med navn og titel på flere sagsmishandlere vedrørende nogle ulovlige afgørelser de har afgjort, og så længe argumenterne er sandfærdige kan - og vil - de åbenbart ikke gøre noget, vi har da aldrig hørt noget


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:22   #40
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Nu har jeg også kigget lidt på siden, og jeg synes på ingen måde at den holder!!

Den dokumentation der åbenbart kræves for at hænge f.eks. en sagsbehandler ud, er en klage og en afgørelse, som vi så må gå ud fra giver borgeren helt eller delvist medhold.
Men det er da ikke nok til at sige, at folk laver magtmisbrug eller pligtforsømmelser...
Hvad så hvis en borger havde en skriftlig dokumentation fra kommunen selv, på at sagsbehandleren handlede på sin egen hånd og i strid med lovgivning på området? Hmmmm.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
"Skandale at sagsbehandlere er ukvalificerede" L.S. Politik og Samfund 9 27-05-2013 01:22
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension