K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2009, 16:46   #41
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Jeg har kigget på linket til recourceprofil. Det er ikke alle de nemmeste spørgsmål at besvare. Hvor detaljeret bør man være?

Der står et sted, at den SKAL laves af sagsbehandler. Kan det så svarer sig at skrive noget selv?

Hvad betyder det at man skal sørge for at få den sendt til partshøring og godkendelse?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 16:54   #42
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Skal man være forsigtig med at skrive for meget. Fx. Er det en god ide at nævne, at jeg har et dyr. Det er jo forbundet med en anseelig udgift.

Er det en god ide at skrive hvad man kunne tænke sig at arbejde med og hvilke interesser man har nu og før?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 16:55   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, man kan bare lade være at lave en ressourceprofil, for mig var det rart at selv lave den - så gik der lidt tid med det. Og jo den SKAL laves af en sagsbehandler. Derfor har jeg to - min egen, og sagsbehandlerens......

Partshøring betyder godkendelse dvs hvis sagsbehandleren udfylder din ressourceprofil, så kan du selv tilføje noget du synes der mangler, eller sætte spørgsmålstegn ved noget sagsbehandleren har skrevet, men som du måske ikke er enig i.....

Partshøring er særligt relevant i forbindelse med førtidspensionssager, da ressourceprofilen danner grundlaget for enten tilkendelse eller afslag på førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 13:12   #44
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er helt rigtigt hvad helenekr skriver men også ved fleksjob ligger den til grund for afgørelsen så også her er den vigtig ...

Hvorvidt jeg selv ville gå i gang med den ved jeg ikke, du risikere jo at din sagsbehandler ikke mener at du skal have nogen og så er det spildte kræfter

Men på den anden side så kan det vel aldrig skade man kan også få lidt klaring omkring sin egen situation ...

MHT dyr du kan jo sagtens skrive ind at du har dyr og at det er din hobby hvad ang kost pris for at have dyr (dyrlæge regning osv ) så gør det hverken fra eller til, det at du har dyr (alt efter hvad og hvor mange du har ) så kan det jo ses som en ressource da det jo kræver tid og overblik osv hvis man feks har mange dyr (efter nogen kommuners mening )

Hvis du tager hele ressourceprofilen og så svare punkt for punkt så burde den være simpel nok og er der noget der mangler så er det netop det som sagsbehandler vil spørge ind til og få skrevet ind så vil hun skrive sin mening om det du skriver (hvorvidt hun mener det er realistisk og om hun er af samme mening er hun ikke skal hun begrunde det ) og så skal du godkende det hun har skrevet og skrive hvorvidt du er enig og hvis ikke hvorfor (det er så parts høringen)
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges. ASS. DahlDK Alt det andet 4 11-03-2013 13:17
Råd søges !!!! Tesh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 19-02-2012 20:40
Interviewpersoner søges !!!! Soc.studerende Dit og Dat 10 28-02-2010 02:33
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension