K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2009, 11:42   #1
avj
Ved at vænne sig til K10
 
avjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Kalundborg
Indlæg: 22
Styrke: 16
avj er ny på vejen
ud af flexjob-ydelsen

hej
Min igen igen nye jobsagsbehandler ringede til mig i sidste uge (opfølgnings samtale 3 mdr) for at høre, hvordan det gik.
Hun havde fundet ud af, at jeg har været på flexydelse i ca. 4 år, uden at jeg har haft et job, derfor mente hun, at jeg var for syg til fleksordningen og, derfor skulle søge FP.
Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste, som ikke har kunnet få et flexjob.
Det er for pokker vel ikke min skyld, at der ikke er nogen, der kan bruge mig.

Nu er mit spørgsmål til jer, kan hun bare så lige fjerne flexydelsen og sende mig på pension?


mvh
Anne
avj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 11:44   #2
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Det lyder som om du er ked af blive tilbudt pension. Hvorfor er du det?
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 11:47   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh... godt spørgsmål.

Jeg ved ikke, om man kan tvinge folk på pension.

Kommunen mister refusion fra staten, fordi du ikke har været i job. Det er nok det, der vejer tungest for kommunen. Du er billigere på pension end på ledighedsydelse.

Der findes i pensionsloven en paragraf, hvor kommunen kan tilkende pension, selvom borgeren ikke selv har søgt om det.

Citat:
Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K3

Men hvis du VIL fortsætte i fleksordningen, så klag over kommunens afgørelse, hvis det ender sådan.

Får du et brev med sådan en afgørelse, så skriv igen i denne tråd her, så tager vi den derfra.

Men lad sagsbehandleren køre sagen. Det er jo KOMMUNENS vurdering, ikke din.

Og så hedder det forresten ledighedsydelse, ikke fleksydelse. (fleksydelse er som efterløn).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 12:30   #4
avj
Ved at vænne sig til K10
 
avjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Kalundborg
Indlæg: 22
Styrke: 16
avj er ny på vejen
til JB jeg tror ikke jeg er "syg nok" til at få tilkendt pension, og det vil jo så sige kontanthjælp, og da min mand har sit gode job, ved vi jo nok hvad det vil sige ingen penge, og det vil for os give nogle problemer rent økonomisk.

Det kan vel ikke være meningen at jeg skal tage et hvilket som helst job (det vil for mig sige rengøring eller andet ufaglært), og så ødelægge mit helbred endnu mere.

Er der ikke noget der hedder livskvalitet mere?
avj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 12:45   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så vidt jeg husker, så kan de ikke fratage dig din ledighedsydelse p.g.a. at du er for syg til flex-job. Hvis man er for syg til flex, så hedder det pension.
SÅ VIDT JEG HUSKER.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 13:04   #6
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af avj Se meddelelser
hej
Hun havde fundet ud af, at jeg har været på flexydelse i ca. 4 år, uden at jeg har haft et job, derfor mente hun, at jeg var for syg til fleksordningen og, derfor skulle søge FP.
mvh
Anne
Det må være fordi hun mener du opfylder betingelserne for at få pension ellers er hun en bare dum klaphat.

Synes du skal holde hende fast på hendes mening og få afklaret om du fortsætter på din nuværende ordning, hvis pensionen kikser.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 13:06   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Så vidt jeg husker, så kan de ikke fratage dig din ledighedsydelse p.g.a. at du er for syg til flex-job. Hvis man er for syg til flex, så hedder det pension.
SÅ VIDT JEG HUSKER.
Ja, det er korrekt.

Det er kun, hvis man mirakuløst skulle blive rask, at man kan fratages ledighedsydelse... eller arbejdsevnen ved et mirakel skulle være blevet bedre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 14:29   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
AVJ det der nu sker er at kommunen har mistet deres refusion til dig og så kan de godt lide at kaste om sig med sådanne ting (jeg har også prøvet den for flere år siden ) en effektiv måde at få dem til at stoppe dette er at skrive til dem .....

Nu er det jo en jobkonsulent som har sagt det til dig (det har hun ikke beføjelser til ) da min jobkonsulent gjorde dette skrev jeg noget ala dette til ham .....
Citat:
Under vores samtale den (skriv dato ) oplyste du mig om at du mente at jeg muligvis ikke længere var til rådighed for fleksjob og skulle søge pension.

Jeg vil gerne have uddybet hvad du mente med dette ?

Samtidig vil jeg oplyse at jeg ikke mener at jeg ikke har mere arbejdsevne tilbage og at jeg ikke vil kunne komme i betragtning til en pension , og at jeg under ingen omstændigheder vil søge en § 17 selv hvis det var det du mente.

Kommunen har fejlet i sit forsøg på at skaffe mig et fleksjob og jeg har heller ikke selv kunne finde noget , dette er selvfølgelig beklageligt men nok forståeligt med den store arbejdsløshed der er ...

Men jeg bryder mig ikke om at man ringer mig op og fortæller mig at jeg nok ikke er berettiget til ledighedydelse uden nærmere forklaring.

Derfor vil jeg bede om at du skriver til mig hvad det er du mener , hvordan er du kommet frem til at jeg nok ikke er berettiget til ledighedydelse ?

Efter hvilke § mener du at jeg skal have pension ?
Hvad bygger du en pension på ? (der er ikke lavet nogen arbejds prøvning ej heller indhentet nye lægepapir )

Jeg formoder at der er en plan med din opringning og jeg beder dig om at skrive det til mig (ikke pr telefon ) samtidig beder jeg om fuld aktindsigt i min sag (se vedlagte aktindsigts erklæring )

Med venlig hilsen



Ps jeg vil også gerne have at vide om du er min jobkonsulent eller min sagsbehandler , det er rigtigt at jeg har gået ledig i mange år beklageligvis og måske det var på tide med en opdatering af min ressourceprofil sådan at vi kan skabe os klarhed over hvad der nu skal ske....
Da jeg skrev et sådan brev fik jeg besked om at guuud det har du misforstået og jeg har ikke kompetancer til at sige det ... (jobkonsulent)
ved aktindsigt kunne jeg så også se at der ikke var skrevet en lyd om det i mine papir ....

De kan evt have planer om at revudere dig for at se om du stadig står til rådighed for fleksjob , men de sætter dig ikke bare på pension det er noget der er hammer svært at få .. nogen kommuner prøver at få listet ind af bagvejen at du skal på kontanthjælp i stedet for men det er ikke lovligt og ved at skrive et sådan brev her og få det ind i din sag så viser du ved en evt ankesag at det var planlagt
  Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 10:12   #9
avj
Ved at vænne sig til K10
 
avjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Kalundborg
Indlæg: 22
Styrke: 16
avj er ny på vejen
hej
så har jeg igen været til samtale med en "ny" sagsbehandler, dvs. jeg har haft hende for ca. 4 år siden.
Det gode ved denne samtale var, at der ikke med et ord blev talt pension, kun fleksjob, og om at det helt og holdent var mit eget ansvar, at finde enten en 1 eller 3 mdr praktikplads eller et fast job. men hvor finder man så det? Hendes svar var send en masse uopfordrede ansøgninger. Så det må jeg vel igang med.

Hilsen avj

Sidst redigeret af avj; 13-07-2009 kl. 10:12. Årsag: glemt underskrift
avj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 11:43   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forkert at det er dit eget ansvar.

Har du haft bisidder med, eller optaget samtale?
Alternativ, skynder du dig at fremsende SKRIFTLIG, ref. af dit møde med hende, særligt, hvor hun siger at det er dit egte ansvar.

Husk at du har/får bevis for at ref. er afleveret.Evt mail.
Såfremt du ikke høre noget, har du bevis. Alternativt, trækker hun udtalelsen tilbage om dit eget ansvar.

VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan leddigheds ydelsen tages fra en sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-10-2010 12:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension