K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2013, 03:47   #1
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Cool Hvis arbejde er sundt så giv det til de syge.

http://politiken.dk/indland/ECE19204...r-at-rydde-op/

Personligt har jeg været så naiv at tro, at formålet med de såkaldte nyttejobs "kun" var at presse timelønningerne og udmanøvrere fagforeningerne. Ergo, fyr medarbejderne, vent til de kommer på kontanthjælp, og sæt dem så til at lave det samme arbejde, bare på kontanthjælpssats og uden mulighed for at optjene dagpengeret.

Meeeen STASI-chef Ole Pass overgår endnu engang sig selv (selv om man efterhånden skulle tro, at det var umuligt). Han mener ikke, at det er de raske kh'ere der skal sættes i nyttejobs, men derimod de syge.

"Men hvorfor give den slags mere lavpraktiske job til dem, der har forudsætningerne for at finde noget bedre, spørger Ole Pass.

»Vi bør overveje, om ikke nyttejob i stedet bør bruges til kontanthjælpsmodtagerne i den svageste gruppe, som har problemer med psykiske lidelser, misbrug og den slags«, siger socialchefformanden.
"


Hans næste forslag bliver vel, at der skal bygges "almennyttige boliger" til de svageste borgere, efter samme koncept som tyskerne byggede dem i Dachau og andre steder.

Mette Frederiksens kommentar?

"kan godt se ideen - men tiden er ikke moden, mener hun. Endnu."

De stramninger, der har været indtil videre på kh, fp, fl, su, skal efter alt at dømme, kun betragtes som de indledende øvelser. Der er meget mere i "godteposen" i fremtiden. Meeeen vi må jo alle yde vores små ofre, for at bevare velfærdssamfundet. Sådan er det jo.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 05:10   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er godt med dig Margrethe...tsk tsk...

Jamen du kan vel nok se at det ville være højst utidigt at presse det hele ned over alle fattigrøvene på en gang...

Næ tak...så heller lidt finesse hvor det kommer drypvis så pøblen holdes i ro...

Pøblen skal have tid til at vænne sig gradvist til at yde noget for samfundet...

Giver man pøblen hele skuddet på en gang....ja så risikere man jo at pøblen vil have stillet hele eliten op på en række og have dem dømt for landskadelig virksomhed.....og det kan jo virkelig ikke være rigtigt når eliten jo bare tænker på landets bedste...vel!!

Nææ Mette Frederiksen er en snu gammel kone....der har fundet ud af den bedste måde at kontrollere pøblen på....sådan drypvis....og hvem kan anklage hende for at helst vil gøre det på den måde....der er jo ingen der kan lide at blive anklaget for at være landsforrædder....og da slet ikke Mette Frederiksen som jo altid har de svageste i tankerne..

Måske det bare er Ole Pass's fremskredene alder der gør at ham er lidt utålmodig...for hvem vil ikke nyde at se hele pøblen i knæ og underlagt diverse slavelignende regler, love og påbud...alt imens man kan sidde og nyde en dyr årgangs vin og vide med sig selv at man endelig langt om længe har fået tvunget underdanmark grundigt i knæ...

Sådan er det jo!!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 08:15   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Rart og se, at nogen i det mindste er blevet klogere:
"Dengang var Anna-Grethe Dahl (løsgænger) som formand for arbejdsmarkedsudvalget meget begejstret. Men begejstringen er kølnet siden.

LÆS OGSÅRegeringen har viljen, men ikke vejen

»Nytteaktivering har vist sig at være et større projekt, end vi regnede med, så vi har indtil videre kun sporadiske erfaringer«, fortæller hun.

Det er gået op for hende og hendes kolleger, at der skal følges meget mere op på de aktiverede, end de troede.

»Mange ledige har alle mulige problemer som psykiske vanskeligheder eller misbrug, som gør, at vi ikke bare kan sende dem ud til de ældre. Den almindelige befolkning har ingen anelse om, hvor svage mange af dem er, og hvor lidt man kan jage rundt med dem«.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 14:51   #4
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Jeg har et lille sygt scenarie i min knold...

Tag alle politikere, diverse socialchefer..og andre med ingen forudsætninger for at forstå de bevægelser i samfundet som nu engang foregår...

Fordi de alle bare er nogle f****** akademikere...

Ud i en robåd med dem..bor hul i bunden... jeg gør det gerne selv...og skal de bare ro så hurtigt de kan...uanset hvor hurtigt de ror og hvad de ellers gør, så går de til bunds..og prøv så at få et indblik i, hvordan vores liv kan føles...os på bunden...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 15:05   #5
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mileo Se meddelelser
Ud i en robåd med dem..bor hul i bunden... jeg gør det gerne selv...og skal de bare ro så hurtigt de kan...uanset hvor hurtigt de ror og hvad de ellers gør, så går de til bunds..og prøv så at få et indblik i, hvordan vores liv kan føles...os på bunden...


/Mileo
Slet ikke en tosset idé. Personligt vil jeg gerne donere en teske, så en af passagererne kan få en nyttejob med at forsøge at tømme jollen for vand.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 16:02   #6
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Slet ikke en tosset idé. Personligt vil jeg gerne donere en teske, så en af passagererne kan få en nyttejob med at forsøge at tømme jollen for vand.

Jeg donerer gerne en si...så gælder det om at være hurtig...og

bare knokle derudad...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 22:35   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Slet ikke en tosset idé. Personligt vil jeg gerne donere en teske, så en af passagererne kan få en nyttejob med at forsøge at tømme jollen for vand.
Hmmm, nu er jeg jo ganske human, så jeg kan nok undvære en barneske.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 23:36   #8
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Problemet er jo at de forsøger nemme løsninger..
Har du et misbrug kan alverdens gode intentioner ikke få dig til at stoppe medmindre du gerne selv vil...
Og hvad nytter aktivering og at bruge penge i systemet på at få vedkommende stof fri hvis de ikke selv er der hvor de kan se at stoffer giver ikke mening??

Og er folk virkelig syge hvad hjælper deres pisk så... De gør så mange mennesker mere syge så de ender på ftp istedetfor at give dem det fleks job... Og omvendt invaliderer de dem der skulle have ftp så de bliver super svage ftp ...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hva gør man hvis man får afslag på fp og ikke kan arbejde Zara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-11-2011 00:30
Hvis man på jobprøvning kan arbejde mere end ½tid er der så ineg hjælp af få ? Den syge Spørgsmål ang fleksjob 4 12-09-2011 21:04
'Du må få min sygdom hvis jeg må få dit arbejde' buster Politik og Samfund 6 16-08-2010 22:54
Har vi Danskere et sikkerhedsnet, hvis vi bliver syge…? Ja – med et STORT HUL i margetli Politik og Samfund 0 13-01-2010 00:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension